Permalänk
Medlem

Tips på Headset! [INTE HÖRLURAR]

Hej!

Jag börjar bli trött på mina Koss SB-45 och vill prova något nytt.

Viktigast är att jag vill ha en fast mic.

Lets get fucking mental in the headset world!

Edit: Dom får kosta mellan 500 och 1500

Visa signatur

Antec Three Hundred | Gigabyte P35 | Gigabyte Radeon 4850 512MB | Corsair XMS2 Xtreme 6400 2x2GB | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate RC

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar som ett snajsigt val, men efter lite research verkar det som att dom inte är prisvärda alls... Några andra förslag?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Gigabyte P35 | Gigabyte Radeon 4850 512MB | Corsair XMS2 Xtreme 6400 2x2GB | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate RC

Permalänk
Medlem

Steelseries sibera

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Steelseries sibera

Det är lös mic på dem, vilket TS inte ville ha.

Permalänk
Medlem

SteelSeries SteelSound 5H v2 skulle jag rekomendera

USB varianten är ju bättre men dyrare. Siberia tycker jag är obekväma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Det är lös mic på dem, vilket TS inte ville ha.

Den nya versionen har inbyggd mic dock.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2539

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick

Håller med bortsett från att "bättre" nja det e samma headset men du får med ett enkelt usbljudkort med usb versionen

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Jag tror det lutar åt Steelseries Siberia 5H v2.

Dom verkar uppfylla mina önskemål och krav samt att dom verkar prisvärda så satan

Tror ni det är ett bra val eller borde jag välja ngt annat som är mer prisvärt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade själv tänkt att köpa ett nytt headset imorn. Tror nog att det blir en Mionix Keid 20.
Känns riktigt prisvärd och såklart ett stort plus att den kommer från ett svenskt företag

Permalänk
Medlem

Har själv siberia (lös mic) och har vid ett antal tillfällen varit tvungen att snabbt byta dem mot min syrras Sennhieser 555 för att kunna höra både ljud så som fotsteg tex och min klans snack samtidigt :S var förmodligen inte tillräckligt detaljrika..

Men annars är jag nöjd med dem till allt annat, kan jämföra dem mot min kompis 5H och tycker de sitter löst och de har även spruckit för han och där sladden förlängs har det blivit glapp. Kanske bara otur men ngt som inte ska hände efter så kort tid han har haft dem.

Svårt att bestämma headset. Finns faktiskt inte för många enligt mig.

Permalänk
Medlem

Hmm, nja, jag tror jag håller mig till Siberia v2, verkar nice, jag har bestämt mig, tack för all hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag har dessa. Funkar utmärkt. Sköna som fan. Det finns säkert bättre men jag är helt klart nöjd.

Permalänk

Köpte dessa trådlösa förra veckan.
https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/logi...

grymt val ifall du vill ha trådlöst, men inget "gaming" headset kanske

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Nja, jag är väl mer intresserad av ett headset som omsluter öronen väl och levererar ett kraftfullt ljud...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag har dessa. Funkar utmärkt. Sköna som fan. Det finns säkert bättre men jag är helt klart nöjd.

samma här. väldigt nöjd. fast använder knappt 7.1 ljud så det hade jag kunnat va utan. samma gällande de 3 makro knapparna

men väldigt bekväma, bra ljud, fet bas, mycket god kvalitet på micen.

sen volym kontroll på vänstra luren är väldigt användbart. varjegång jag tar på mig ett par andra hörlurar sitter jag och letar efter volymskrollen

Permalänk
Avstängd

Jag har programmerat de tre knapparna så här:

G1 = Rewind.
G2 = Pause.
G3 = Fast forward.

Mycket användbart tycker jag. Håller med om det där med volymkontrollen, den är guld värd. "Surround"-ljudet är även det mycket bra faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick

Hur fungerar USB varianten på Siberia, måste man gå in i kontrollpanelen varje gång man ska använda headsetet för att byta ljudkälla?

Permalänk
Medlem

Jag har provat Siberia V2 nu och dom var faktiskt inte särskilt sköna, dom är som vanliga siberia i passform och så, dom är inte riktigt formade efter öronen och huvudet som man vill...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

well tillbaka till Steelseries 5hv2 då kanske. Jag föredrar helt klart passformen på dem framför siberia men det är en smaksak en del av mina polare tycker tex precis tvärtom, så det är bara att prova.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är INTE bra ljud i Steelseries hörlurar, efter att mina 5hv2 pajade köpte jag Sennheiser HD555 och vilken sjuk skillnad det var, dock ingen mikc men du borde verkligen satsa på något bättre märke än Steelseries i alla fall.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har hört en massa bra om Mionix Keid men det släpps väl inte än tror jag...
För övrigt har det fått väldigt bra recensioner...

Visa signatur

Permalänk

Razer Carcharias ska tydligen vara bra !

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
det är INTE bra ljud i Steelseries hörlurar, efter att mina 5hv2 pajade köpte jag Sennheiser HD555 och vilken sjuk skillnad det var, dock ingen mikc men du borde verkligen satsa på något bättre märke än Steelseries i alla fall.

Men lol asså det kanske kan bero på att HD555 är en hifi-lur framtagen för musik (vilket du antagligen syftar på) och inte ett gamingheadset framtaget till gaming. Det är betydligt bättre ljud i samtliga dyrare gamingheadset för tex voip än det är i HD555 av precis samma anledning.

Utan att orka skriva en lång avhandling (inte första tråden där folk har svårt att hålla isär helt olika produktgrupper)om varför så kan man ju säga att det är ungefär lika smart som att komma med förslaget att någon skall köpa en Porsche för den är snabbare en en lastbil när köparen i fråga behöver ett fordon för att frakta timmer med.

Sen så börjar man ju undra hur svårt det kan vara att läsa rubrikerna för trådarna "Tips på Headset! [INTE HÖRLURAR]"

Till ts mitt råd är gå och testa ett par 5hv2 sen om du inte är 100% övertygad så vänta på mionix släppet och testa dem när de finns ute . Recensioner när det gäller headset och annan kringutrustning får man alltid ta med en nypa salt i och med att ens personliga smak faktiskt är rätt avgörande. Då har du dessutom ett av många uppskatta headset att jämföra med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ju provat HD555 och dom är ju RIKTIGT sköna, men jag vet inte om jag pallar hålla på med en lös mic hela tiden, det är ju onekligen väldigt praktiskt att ha micen "i lurarna".
Jag provade ett par 5HV2 också men jag var inte helt övertygad, visst var dom sköna och bra ljud men inte sådär så man bara "Wow".

Tänkte det måste finnas bättre...

Sen får det ju inte kosta mer än en tusenlapp, Mionix-headsetet ligger ju väldigt bra till i prisklass och kollar man på prisjakt så ligger det en recension där med 2 utlåtanden, båda utlåtandena har resulterat i 9,5(!) i betyg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Argh va alla ska rekommendera 5hv2... dom är inte bra om du inte är pro-gamer och bara lirar cs?

"Music: Much like the previous model, the high-end frequencies were reproduced faithfully. However, the 5H v2 falls down when faced with bass. Music sounds tinny and compared to other gaming headsets, its sounds awful. The larger ear pads also don’t help this matter; they move the speaker further away from your ear. Forcing the ear pads closer to your ears brings more bass to the headset. If you’re looking to listen to music, these headphones are definitely not for you.

Gaming: Because the ear pads are so large, they hug your ears and cut out all environmental noise. This means that you really feel part of the game. However, once again the lack of bass really lets down the headset. But the headset amplifies the high-end frequencies which means that you can hear things like gunshots and footsteps better. Explosions and engine SFX sound fake as there is no bass. Personally, I don’t feel that this advantage outweighs the loss of bass. "

http://www.xsreviews.co.uk/reviews/headsets/steelsound-5h-v2/...

Permalänk
Medlem

Har du ngt bättre att erbjuda då? Det är ju frågan!
Någon som vet när Mionix släpper sitt Keid-headset?
Fick en fet lön idag så nu måste jag handla kontorsstol och hörlurar, en hårddisk också!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 44OnyX44
Har du ngt bättre att erbjuda då? Det är ju frågan!
Någon som vet när Mionix släpper sitt Keid-headset?
Fick en fet lön idag så nu måste jag handla kontorsstol och hörlurar, en hårddisk också!

Nja, kan ju inte det men jag äger ett par 5hv2 i dagsläget och dom ryker nu... så jag beställde nya idag(Roccat lurarna). Vet inte om dom är bra, men dom kan knappast vara sämre än mina nuvarande:P

Hade ju gärna väntat på Mionix-headsetet och provar först, men kunde inte hålla mig:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KroonBerg
Razer Carcharias ska tydligen vara bra !

+1

Har dom själv och kan verkligen rekommendera dom. Sköna som satan, riktigt bra ljud och snygga också

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ja dom är sköna men frågan är om ljudet verkligen är så bra :/
Jag är så otroligt kräsen när det gäller ljudet och särskilt passformen.
Hur var det nu, satt dom åtspänt eller var dom lösa?
Hör folk runtomkring vad som låter inne i lurarna eller hur är det med det?

Visa signatur