Left 4 Dead 2 demot släppt för alla nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Någon mer än jag som har problem med att spelet fryser efter lite spelande och man får högt tjutande oväsen i hörlurarna?
De ända jag kan göra är att göra en hard reboot på datorn.

Det brukar peka på att det är datorn som skiter sig :/
Testa med felsökningsprogram, prime95 för prolle, memtest för minnen, sen nåt som kan skanna grafiken, ati tray tools eller motsvarande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Hur vet ni att ettan är bättre efter att ha spelat ett litet pluttigt utdrag i form av ett Demo?

man får se hur fullversionen blir

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever stora laggproblem i parken, eller är det fler som känner av samma sak? Finns några fler ställen på demot också, men i parken är det som sagt värst för mig. Bara en bugg eller är det min dator

Permalänk
Medlem

Har man kört L4D så tror jag man inte tycker L4D2 är lika kul, det är helt enkelt för lika.
Personligen tycker jag Valve kunde ha släppt L4D2 som en DLC eller nåt och inte som ett helt nytt spel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Har man kört L4D så tror jag man inte tycker L4D2 är lika kul, det är helt enkelt för lika.
Personligen tycker jag Valve kunde ha släppt L4D2 som en DLC eller nåt och inte som ett helt nytt spel.

Jo, det är nog så. Själv tänkte jag köpa l4d (ettan) men sket i det då det inte var långt kvar tills 2:an släpps. Om jag hade köpra ettan, så hade jag nog inte köper 2:an, men nu köper jag 2:an. Demot är najs, men jag skulle hellre vilja ha en mörk bana så man blir lite rädd när man kör me polare

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConTigent
Är det bara jag som upplever stora laggproblem i parken, eller är det fler som känner av samma sak? Finns några fler ställen på demot också, men i parken är det som sagt värst för mig. Bara en bugg eller är det min dator

Hur mycket droppar det för dig? För mig i parken droppar fps:en ner till 75 minst men sen märker jag att GPU-användningen sjunker ner till 70% ibland och när jag lämnar parken får jag då som vanligt runt 140fps och 99% GPU load??? Kanske är det cpu flaskhals som det rör sig om?

Inget som stör mig då det flyter på rätt bra tycker jag.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tar tillbaka påståendet om prestandan. Är en bugg för mig när man tabbar ut och in, som för mig iaf halverar prestandan.

Jag har liknande problem!, ibland när banan startar så har jag bara 40 fps men om jag tabbar ut och in igen så flyter det på som det ska

Permalänk

Tycker vapenkänslav va kass i tvåan, stelt och typ ingen rekyl. Annars tyckte jag det va bra. Snyggare gore och de nya vapnen och special-infected ger lite mer variation.

Men dåligt av Valve att släppa det som ett fristående spel, borde varit DLC istället eftersom skillnaden mellan ettan och tvåan är så liten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Hur mycket droppar det för dig? För mig i parken droppar fps:en ner till 75 minst men sen märker jag att GPU-användningen sjunker ner till 70% ibland och när jag lämnar parken får jag då som vanligt runt 140fps och 99% GPU load??? Kanske är det cpu flaskhals som det rör sig om?

Inget som stör mig då det flyter på rätt bra tycker jag.

Har inte kikat på hur många fps det droppar, men för mig blir det i princip ospelbart. Det flyter inte alls på bra, och det är i princip enbart i parken. Tror inte det flaskhalsar, känns som en bugg

Permalänk
Avstängd

ITs a demo damnit, you judge it already.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Var samma sak för mig mig som någon annan skrev tidigare. Varje gång "bana 2" laddas då halveras min fps, vilket leder till konstigt lagg i parken. Tabbar jag ut och in igen så flyter det på hur bra som helst Störande bugg dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Är inte demot till för att döma? Döma om man vill köpa eller ej.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Är inte demot till för att döma? Döma om man vill köpa eller ej.

Demo, att döma? Förr var dom ute för att folk ska kunna provspela litegrann, och även veta om att det är buggigt och sådant.. inte för att döma hela spelet efter ett demo.

Det är som att göra ett demo till.... Dragon Age eller nåt annat stort RPG, det blir fjantigt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Kan ha att göra med huruvida spelet bör förändras eller inte för att vara så bra som möjligt. "Förändra aldrig ett vinnande koncept" kanske du hört förut?

Jag testade demot med 2 polare, ettan är mycket bättre. Detta är långt ifrån ett eget spel.

Jag tycker väl inte heller att det direkt förtjänar att vara ett eget spel... eller snarare skulle jag gärna sett mer DLC till ettan, eftersom det känns lite som ett "minispel" snarare än ett "riktigt" spel. Däremot kommer jag köpa tvåan och tvinga mina vänner att göra detsamma, mest för att få nya banor och variera det lite. Ettan är trots allt en riktig vinnare på lan och det tvivlar jag inte på att tvåan blir också.

Permalänk
Citat:

Demo, att döma? Förr var dom ute för att folk ska kunna provspela litegrann, och även veta om att det är buggigt och sådant.. inte för att döma hela spelet efter ett demo.

Det är som att göra ett demo till.... Dragon Age eller nåt annat stort RPG, det blir fjantigt.

Ett demo ska spegla spelet så att man kan se om man gillar det. Man ska fan inte göra ett demo som är helt annorlunda än resten av spelet.

Permalänk
Medlem

Jag gillade demot. Kändes precis som ettan, fast bättre. Verkar roligt med lite mer nyanser, ljust/mörkt t.ex. Mer variation bland både zombies och vapen.

Kommer knappast att betala ens i närheten av "fullpris" för det, dock, och håller med dem som ifrågasätter att det är ett "helt nytt spel" och inte bara en expansion.

Permalänk
Medlem
Citat:

enligt din skadade logik kan man inte säga ifall en roman är dålig förrän man läst alla tusen sidor eller spelat igenom ett helt spel innan man kan säga ifall man verkligen hatade det eller inte oavsett hur dåliga recensioner/tråkiga de första kapitlen/delarna var.

hur som helst tycker jag att demot är ganska buggigt, man fastnar på ställen, animationer som stannar, zombies som warpar fram trots att jag kör local och det går i 60 fps. de nya special infected är rätt coola fast de nya vapnen känns bara som nerfade versioner av de gamla. melee är ganska meningslöst i mitt tycke (autoshotgun är bättre på alla sätt), särskilt när idioter springer fram och tillbaka och drar på sig friendly fire eftersom de inte kan stå stilla och hamnar i vägen hela tiden. när fattar folk att man ska röra sig långsamt och förutsägbart i en formation (det är inte cs/quake) så att man inte behöver oroa sig hela tiden för att en idiot hoppar rakt upp i näsan på en.

tycker de dödat känslan från första spelet med icke stämningsfulla miljöer och billiga items med tråkiga survivors plus att det känns som en billig expansion. finns en legion av valve-fanboys som kommer att köpa detta dock så det är verkligen logiskt affärsmässigt

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueToxic
Tycker vapenkänslav va kass i tvåan, stelt och typ ingen rekyl.

Ja, vapnen var inte alls bra. Känns som man kutar omkring med plastiga leksaksvapen med inbyggt ljud eller nåt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

"enligt din skadade logik kan man inte säga ifall en roman är dålig förrän man läst alla tusen sidor" Öööh,, nä därav av "dont judge a book by its cover" ganska gammalt uttryck.. ;P

Visst det är ett demo, men vad man fick se gav inte direkt känslan av att det var ett fullpris spel. Missförstå mig inte det är mer av det goda och är nog ett bra spel, jag hade lätt pröjsat för det här om det var ett expansions pris. Som det är nu väntar ja tills det hamnar på lågpris hyllan..

Permalänk
Medlem

Av det lilla demot har så är jag inte villig att köpa ett fullprisatt spel, för mycket lik ettan. Om nu fullversionen ger mer/bättre spelupplevelse än 1an så KANSKE jag köper det.

Fast om Valve sänkte priset så hade jag säkert slagit till direkt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Realism mode verkar vara det som gör det värt att köpa spelet, expert i ettan är ju på tok för enkelt som det är nu ifall man har folk som kan spela.

Realism mode innebär att man inte respawnar i en closet om man dör samt att zombies bara dör av headshots.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

den upplevelsen jag fick var att jag spelade första igen (typ) visst 2an är snäppet snyggare, lite nya zombies.

vapenkänslan va kass o stelt, kul dock att dom tagit med ak47án och desert eagel. lite handvapen typ elgitarr, stekpanna, finns säkert mycket mer sånt i full versionen.
märkte inte av nåra lagg eller fps drops alls i demot som andra verkar gjort.

nån mer än jag som tyckte det var betydligt mer zombies i 2an?
vet inte vad jag ska säga om 2an, kanske för tidigt att uttala sig men av demot att döma gillade jag det inte alls.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Tycker demot visar upp ett riktigt bra spel, en förläning av ettan helt enkelt. Gillar inte dem nya karaktärerna alls men det får man väll leva med.

Däremot så har jag sjuka FPS-problem, men det är väll som några redan påpekat för att Crossfire inte stöds (har 4870x2+4870). Men detta fixas ju till fullversionen. Tänker dock inte betala Steams överpris, max 300kr är detta spel värt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Nu har jag lirat demot... det kommer lätt bli ett köp! jag gillade det som fan faktiskt kan man dessutom spela alla banor på natten så är det ju toknajs!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Ett demo ska spegla spelet så att man kan se om man gillar det. Man ska fan inte göra ett demo som är helt annorlunda än resten av spelet.

Därför ska man inte göra demos överhuvudtaget, då man tar bort innehåll som kanske får spelet att se hundratals gånger sämre ut.

Visa signatur

Permalänk

Laddad ner för nån dag sen. Mina punkter.

*Grafik, ljussättningen har förbättrats så det ser bättre ut men samtidigt så ger den en tecknad look på nått sätt. Tvivlar på att det bara skulle bero på dagsljus. Men får väl se hur mörka banor blir. Det verkar vara mycket brist på normal maps. Kan inte se nån på tegelstentexturer eller skotthål i väggarna.

*Detaljnivån på gore har höjts mycket. Nu är det som ett moderniserat Soldier of Fortune. Inte bara lemlästning utan också stora öppna sår. Felet för gnällspikar som mig är att jag vill se effekterna är dom borde komma realistiskt sätt, nästan. Inte kan man skjuta av båda benen på en människa med en hagelpatron. Dessutom finns detaljerna endast på standardzombies. Inga headshots på smokers tex. En bra sak är att liken nu förkolnas när en zombie dör av eld. Explosioner fungerar som vapen helt enkelt nu istället för att skapa ett rött moln där alla zombies magiskt försvinner. Explosionen kastar iväg halvspränga kroppar, äntligen.

*Vapnen känns konstiga. Främst positionen av vapenmodellerna. Dom är placerade i ögonhöjd precis som att man siktade med dom, men iom att dom är placerade till höger som vanligt så ser det ut som att man skjuter från höften som vanligt. En konstig blandning. Dessutom verkar en del vapen vara alldeles för nära kameran. Har inte tänkt så mycket på animation av rekyl dock som andra nämner saker om. Vapnen är konstiga helt enkelt.

*Närstridsvapen tillagda, vet inte om dom har så mycket användning. Fungerar som en pistol utan räckvidd, ammo och med instant kill på vanliga zombier. Närstridsvapen ersätter pistol om du plockar upp ett.

*Designen på specialzombies ser precis lika dan ut som i första spelet. En hunter ser ut some en hunter med fler polygoner etc. Hade varit kul med en helt annan look.

*Nya specialzombies, kul med mer variation. Syran från spottzombier ser avskyvärt ful ut dock. Ser tecknad och dålig ut. Inte finalversion helt enkelt. Charge-zombier är som en liten tank.

*Eldsprites ersatta av partiklar ser det ut som. Ser lika snyggt ut så det är en förbättring.

*Mer intressanat karaktärer tycker jag.

*Lite buggar, kan ibland inte get pillar till andra, smokers skjuter sin tunga genom väggar.

*Nya vapen av samma sort. Nu finns det mer än 1 pumphagelgevär tex. Troligtvis minimala skillnader om några. För alla som tycker om det så kan jag säga att det finns en AK-47. Ammo är nu mer sparsamt och spelare kommer tvingas byta till andra vapen eller rent av använda pistol då och då.

Slutsats, spelet har en del förbättringar men förtjänar inte att vara ett eget spel. Skulle inte köpa för fullpris.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Laddad ner för nån dag sen. Mina punkter.

*Vapnen känns konstiga. Främst positionen av vapenmodellerna. Dom är placerade i ögonhöjd precis som att man siktade med dom, men iom att dom är placerade till höger som vanligt så ser det ut som att man skjuter från höften som vanligt. En konstig blandning. Dessutom verkar en del vapen vara alldeles för nära kameran. Har inte tänkt så mycket på animation av rekyl dock som andra nämner saker om. Vapnen är konstiga helt enkelt.

*Mer intressanat karaktärer tycker jag.

Slutsats, spelet har en del förbättringar men förtjänar inte att vara ett eget spel. Skulle inte köpa för fullpris.

Inte för att vara dryg eller så men brukar man inte sikta mot fienden när man skjuter dem ?

Och man då sikter ju bättre genom att hålla dem just i ögonhöjd (ungefär iaf)..:)

Permalänk

jo men som sagt dom är ju inte i mitten av bilden utan till höger, precis som att man höll geväret vid höften.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag saknar en M4A1! Ellis har en med rödpunkts sikte på ladd bilden men har inte sätt en enda video av en i själva spelet =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Jag saknar en M4A1! Ellis har en med rödpunkts sikte på ladd bilden men har inte sätt en enda video av en i själva spelet =(

Det finns en sån typ! Nån sak i m16-familjen. Vet inte exakt modell men om man vill ha något liknande m16 eller m4a1 så borde man bli nöjd.

Visa signatur