Permalänk
Slaget: Team SweC

Datorpaket i två storlekar

Hejsan!

Jag är inte så superinsatt i hårdvara så jag skulle behöva hjälp av någon kunnig inom det området. Jag behöver hjälp med att sätta ihop två stycken paket i två prisklasser.

Det jag behöver i paketen:
CPU
Moderkort
RAM
Nätagg
Chassi? (Vet inte om det jag har fungerar till nytt moderkort osv)

Delar jag har just nu:
Cooler Master CM Stacker 830 ( http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/2528-d... )
ATI Radeon HD 4870 X2
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
36GB Raptor
2x 1 TB HDD

Behöver resterande delar. Första paketet ska vara av det lite dyrare slaget och det andra kanske lite billigare, men inte dåliga saker. Tänkte att de dyra paketet ska hamna runt 10.000 kr och det billigare kanske runt 5000 kr (chassi inte medräknat). Jag överklockar inget, kanske är bra att veta när man sätter ihop ett paket?

Krav:
i7 processor
Bra RAM (6 eller 8 GB)
Bra moderkort
Ett bra nätagg som kan driva allt

Hoppas någon som tycker sånt här är kul skulle vilja hjälpa mig!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X