Mystiskt dubbelgrafikkort från AMD på bild

Permalänk
Melding Plague

Mystiskt dubbelgrafikkort från AMD på bild

Fotografier på ett udda grafikkort från AMD har läckt ut på nätet. Enligt källan kan det vara ett bilder på ett ingenjörsexemplar – eller den hittills okända modellen Radeon HD 5950.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

var ju inte vackert med 2 fläktar på iaf.. men som sagt kanske bara är ett steg i utvecklings processen.

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Mums hårdvaru porr på högsta nivå

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

ENORMT!!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Synd att Swec är så sega med nyheterna, man hinner läsa den på andra ställen först :/

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleten
var ju inte vackert med 2 fläktar på iaf.. men som sagt kanske bara är ett steg i utvecklings processen.

vemfan bryr sig, sku du inte ha 550 hästar i din bil bara för att motorn va rosa eller hade 2 fläktar eller va ful på annat vis?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Synd att Swec är så sega med nyheterna, man hinner läsa den på andra ställen först :/

Det är ju bara till att tipsa swec om du nu har sådana eminenta källor.

Det kortet är absolut inget alternativ för min del. Jag tycker att dubbelkort är ett fulhack och dessutom blir ju korten extremt långa och varma. Personligen tänder jag inte på dammsugarljud men det finns säkert några som tycker att ett högljut kort är spännande...
Sedan får det inte plats i mitt lian li chassi och det är för snyggt för att byta ut

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Ingen kylning av V-reg eller minnen, framförallt V-reg brukar ju bli riktigt varm. Och jämfört med AMD:s normalt rätt välklädda kort så skulle jag gissa på något tidigt engineering sample som man satt ful kylning på.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

intressant, tror dock inte de blir nån större prestanda skillnad mot 5970 men om den får ett bra pris så kan 5950 kanske va något:)

Edit: Oj glömde vakna innan jag skrev. Menar att 5950 antagligen ligger nära 5970 i prestanda, men blir kanske mer prisvärd.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
intressant, tror dock inte de blir nån större prestanda skillnad mot 5970 men om den får ett bra pris så kan 5950 kanske va något:)

Vilket märkligt resonemang.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

5970 med vatten. Jag säger bara MUMS!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det inte lite underligt att det läcker ut bilder på AMD-kort titt som tätt men att det är andra bullar från nvidia? Har det varit samma sak tidigare? Att nvidia är bättre på att hålla tyst än sin ATI när det gäller kommande kort. Eller finns det bara inget att läcka ut bilder på än?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Woho! Red team winns!;)
Man blir ju måttligt sugen på uppdateringsplanering nu.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Så vad är skillnaden mellan 5950 & 5970??
5950= 5850x2 ??
5970= 5870x2 ??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sca
Är det inte lite underligt att det läcker ut bilder på AMD-kort titt som tätt men att det är andra bullar från nvidia? Har det varit samma sak tidigare? Att nvidia är bättre på att hålla tyst än sin ATI när det gäller kommande kort. Eller finns det bara inget att läcka ut bilder på än?

De har ju redan visat Fermi -- så din sista rad slog huvudet på spiken

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Chippet mellan båda processorerna saknar ju kylning. Behöver inte den kylning?

Sen reagerade jag på att grafikkorten ser ut att ligga på en matta.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
De har ju redan visat Fermi -- så din sista rad slog huvudet på spiken

Finns det några fler bilder än de omdiskuterade bilderna på Tesla-prototypen?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sca
Är det inte lite underligt att det läcker ut bilder på AMD-kort titt som tätt men att det är andra bullar från nvidia? Har det varit samma sak tidigare? Att nvidia är bättre på att hålla tyst än sin ATI när det gäller kommande kort. Eller finns det bara inget att läcka ut bilder på än?

Eller också får man betrakta det som ett ypperligt smart och billigt marknadsföringsknep. Lämna info, en bild och en hundralapp till en försäljare på marknadsföring och nyheten sprids som en löpeld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
De har ju redan visat Fermi -- så din sista rad slog huvudet på spiken

De har visat en plastlåda hopskruvad med trä skruv som Nvidia sa va Fermi Tror till och med att det kom ett officiellt uttalande att det bara vara en dummy som de visade upp.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Haha, smidigt Sweclockers:

"En annan intressant detalj är att AMD använder två solfjäderformade kylare istället för den inkapslade standardmodellen."

Det brukar de ha på ingenjörsexemplar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
vemfan bryr sig, sku du inte ha 550 hästar i din bil bara för att motorn va rosa eller hade 2 fläktar eller va ful på annat vis?

Bra argument

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så mystiskt? Bara för att vi inte har stenkoll på alla kort som AMD tänkt släppa är det väl inte helt plötsligt mystikst?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Chippet mellan båda processorerna saknar ju kylning. Behöver inte den kylning?

Sen reagerade jag på att grafikkorten ser ut att ligga på en matta.

Det lär blåsa på ganska rejält mellan fläktarna så det är nog inga problem med kylningen där.

Tror nog att personen som tog fotot är medveten om riskerna med statisk elektricitet och har nog inte lagt grafikkorten där ovetande om detta. Tror inte det är så känsligt faktist.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk

Btw jag trodde att amd var det gröna laget. Eller är dom det gröna laget när man pratar cpu:er och röda när man pratar om grafikkort?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Btw jag trodde att amd var det gröna laget. Eller är dom det gröna laget när man pratar cpu:er och röda när man pratar om grafikkort?

Det är jätte dumt, men såhär är det:

CPU: AMD-gröna laget, Intel-blåa laget

GPU: ATI-röda laget, nVidia-gröna laget

Jag vet inte vem som kom på det här, men det var väldigt dumt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Det är jätte dumt, men såhär är det:

CPU: AMD-gröna laget, Intel-blåa laget

GPU: ATI-röda laget, nVidia-gröna laget

Jag vet inte vem som kom på det här, men det var väldigt dumt.

Eh vadå? Vart står det att det är så? Äre bara hittepå eller stämmer det där?

Jag vet att det brukar stämma så när det gäller grafiksnack men i cpusnack har jag aldrig hört det där.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Eh vadå? Vart står det att det är så? Äre bara hittepå eller stämmer det där?

Jag vet att det brukar stämma så när det gäller grafiksnack men i cpusnack har jag aldrig hört det där.

Var skulle det stå? Det är bara nåt man säger, det står ju inte som regler någonstans.
Jag hade inte heller hört det innan jag hört det... Nån gång måste väl vara första, annars kan man ju inte lära sig nåt nytt. Men antagligen är det inte lika populärt i CPU-samanhang som i GPU-samanhang...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Bilder på den så kallade 5950 med den udda kylningen kom ut redan en månad sen.

Permalänk
Medlem

Min tanke ang. "[färg] laget":
Ati = röd logga
nVidia = grön logga
AMD = grön logga
Intel = blå logga

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Kontot avslutas

Det finns inget ord som heter "ingenjörsexemplar". Rätt ord är prototyp, eller kanske förhands/demonstrationsexemplar, om man nu vill krångla till det.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla