Permalänk
Medlem

sitter lite fast i nature of the beast questet där man ska döda vargen jag har varit inne i ruinen där de finns men kan inte komma in i dörren som är låst och jag har inte hittat ngn väg runt då jag har utforskat hela stället.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
sitter lite fast i nature of the beast questet där man ska döda vargen jag har varit inne i ruinen där de finns men kan inte komma in i dörren som är låst och jag har inte hittat ngn väg runt då jag har utforskat hela stället.

Dörren som är låst antar jag är där du har en grej du kan dricka vatten från?
Det är för en annat quest.

Kolla om denna hjälper något: http://mycheats.1up.com/view/section/2019479/27866/dragon_age...

Detta rummet ska du hitta i lower ruins: http://www.1up.com/flat/MyCheats/DragonAgeOrigins/Part07_Natu...

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur unlockar man blood mage och arcane warrior?

Det finns väl mer än ett sätt på vardera?

Vad jag vet kan man bara låsa upp Arcane Warrior i alvruinerna genom en väldigt kort mini-quest. Och blood mage verkar bara gå genom att spela sina kort rätt (fel) när man ska excorcera den lille pojken i redcliffe castle

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Dörren som är låst antar jag är där du har en grej du kan dricka vatten från?
Det är för en annat quest.

Kolla om denna hjälper något: http://mycheats.1up.com/view/section/2019479/27866/dragon_age...

Detta rummet ska du hitta i lower ruins: http://www.1up.com/flat/MyCheats/DragonAgeOrigins/Part07_Natu...

den med vasen å pölen hade jag klarat, hittade vatten tunneln tillslut.

nu undara jag dock om man kan skriva ngt i consolen för att kunna bli reaver? , missade att göra det questet då jag dödade gubben istället

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

www.DragonAgeNexus.com har släppts nu!
Funkar betydligt mycket bättre än BioWares Project-sida.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
www.DragonAgeNexus.com har släppts nu!
Funkar betydligt mycket bättre än BioWares Project-sida.

På tal om det... när släpps utvecklingsverktyget? Har inte sett nånting om det och det borde ju vara här snart

Permalänk
Medlem

Första området i Brecilian Forest

Angående gravstenen som finns där så får jag som ända alternativ att lämna den ifred. Är det någon bugg, eller något jag har glömt för att kunna "aktivera" den?

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Första området i Brecilian Forest

Angående gravstenen som finns där så får jag som ända alternativ att lämna den ifred. Är det någon bugg, eller något jag har glömt för att kunna "aktivera" den?

Dold text

Den kan du vänta med, det löser sig senare så kan du återkomma

Dold text
Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
På tal om det... när släpps utvecklingsverktyget? Har inte sett nånting om det och det borde ju vara här snart

Verktyget släpptes 9 november

http://social.bioware.com/toolset.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Verktyget släpptes 9 november

http://social.bioware.com/toolset.php

Jag har helt enkelt inte letat tillräckligt bra då Ska dra hem det och kika! Tack!

Permalänk
Medlem

Hur speccar ni era karaktärer? Fördelningen av pts på str,will etc?

Min mage är lvl 5-6 nu tror jag (är inte hemma) med ~18 i will, 25 i magic, ~14 i constitution. Har fått en krigare till följeslagare som just gick upp i lvl, dumpade de 3 pts på const då jag tyckte han kom med rätt låg tålighet. Problemet med mage är ju att man vill få upp magic fort så man når vissa spells, samtidigt vill man tåla lite grand och även ha tillräcklig mana utan att behöva potta för ofta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Skall det vara som så att man manuellt måste starta daupdater för att kunna starta ett sparat spel som innehåller extramaterialet man kunde ladda ner med hjälp utav koden. När jag hade löst questen med sten golem och skulle ladda ett spel senare så gick det inte för att det stod ngt i stil med att saven innehöll premium contents som som tillhörde ngn annan inloggning eller online konto eller vad det nu stod. Kommer inte riktigt ihåg vad det stod men kontentan var att saven inte gick att ladda. ( jävligt kul att upptäcka )

Grejen är den att jag fick koden i spelet när jag köpte det och lyckades till slut installera det efter vissa tips.

Löste det dock genom ren slump genom att manuellt starta daupdater innan jag startar själva spelet för att jag skall kunna ladda min saves.

Skall det vara såhär?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread

Min mage är lvl 5-6 nu tror jag (är inte hemma) med ~18 i will, 25 i magic, ~14 i constitution. Har fått en krigare till följeslagare som just gick upp i lvl, dumpade de 3 pts på const då jag tyckte han kom med rätt låg tålighet. Problemet med mage är ju att man vill få upp magic fort så man når vissa spells, samtidigt vill man tåla lite grand och även ha tillräcklig mana utan att behöva potta för ofta.

Tycker också det är lite klurigt då 3 poäng inte är så mycket när man levlar.

Har dock fått för mig att man skall låta karaktärerna bli riktigt bra på några saker än kunna lite utav varje. I de första stegen på talanger o spells å är det ju inte så kraftfullt så tror att man skall koncentrera sig på färre färdigheter men bli riktigt bra på dessa o då anpassa karaktärernas styrka, will mm efter detta.

Dock så vill jag att alla skall ha ngn viss minimun standard tex även en mage skall kunna tåla lite stryk även om det inte är lika viktigt som en närstridande warior.

Klurigt detta, finns många alternativ o vägar att gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har speccat min warrior med massor av strength, lite constitution (det verkar inte vara så jävla viktigt av någon anledning, inte när man får bra armor iaf... sen har jag lagt ett par poäng på willpower för att få mer stamina regen och så en del på dexterity så han kan undvika att bli träffad.

Rogues speccar jag med dexterity, constitution och cunning, samt ibland willpower.

Mages är magic, willpower och constitution ibland.

Hade jag börjat spela om nu så hade jag däremot placerat ut spells väldigt annorlunda. Hade nog satsat mer på dual wield och dexterity som warrior istället för strength och 2h-vapen. Fast det är rätt fräckt att min warrior kan ta emot så drymt mycket stryk fastän han inte har nån sköld

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel alltså:) spelat ca 15 timmar och vill inte att det ska ta slut(men det är mycket kvar)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats döda 43 timmar och bara gjort 27% men min gubbe e lvl 18 redan.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Skall det vara som så att man manuellt måste starta daupdater för att kunna starta ett sparat spel som innehåller extramaterialet man kunde ladda ner med hjälp utav koden. När jag hade löst questen med sten golem och skulle ladda ett spel senare så gick det inte för att det stod ngt i stil med att saven innehöll premium contents som som tillhörde ngn annan inloggning eller online konto eller vad det nu stod. Kommer inte riktigt ihåg vad det stod men kontentan var att saven inte gick att ladda. ( jävligt kul att upptäcka )

Grejen är den att jag fick koden i spelet när jag köpte det och lyckades till slut installera det efter vissa tips.

Löste det dock genom ren slump genom att manuellt starta daupdater innan jag startar själva spelet för att jag skall kunna ladda min saves.

Skall det vara såhär?

Ja, du ska manuellt starta daupdater.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
ANVÄND SPOILER TAGGARNA!!

Snälla gott folk

de där var väl inge spoil???

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag har lyckats döda 43 timmar och bara gjort 27% men min gubbe e lvl 18 redan.

lv18 ??? det var tamefan bra gjort!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder

Den kan du vänta med, det löser sig senare så kan du återkomma

Dold text

Jo, gjorde precis så och stötte på fler gravar i nästa område

Dold text

Oghren är den bästa/roligaste karaktären i hela spelet

speciellt under hans personliga quest i krogen och när han är full i lägret

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Blev precis klar, 45 timmar tog det mig, då gjorde jag en del sidequests och vandrade runt också. Men måste bara säga, satan vilket bra spel. Mäktig känsla i slutet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire

Kan man ändra på de items som man får som tack av alvledaren när man dödat vargen ? Jag fick en yxa som enbart greywarden kan använda, men jag är magiker! :/

Dold text

Var det av honom man fick Griffon's Beak?! Gah! Jag som fick honom att dö tillsammans med tanten... jag ville ha den yxan!:(

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Själv kör jag magiker och sätter allt på magic dock lite på willpower ibland för mer mana, sätter inte nått på andra stats och min magic är uppe nu i 66 samt 34 i willpower.
Likaså för mina medlemmar i gruppen, tex som Alistair får nästan allt på styrka och sen lite på dex.

Tycker om att mini-maxa.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat vid inn'en "spoiled princess" det är en plot point över bartendern, men när jag talar med honom har jag endast tre val.

Köpa, få honom att berätta om namnet, samt gå där ifrån.

Hur skall jag kunna komma vidare??

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Jag har fastnat vid inn'en "spoiled princess" det är en plot point över bartendern, men när jag talar med honom har jag endast tre val.

Testa att lämna inn'et.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Själv kör jag magiker och sätter allt på magic dock lite på willpower ibland för mer mana, sätter inte nått på andra stats och min magic är uppe nu i 66 samt 34 i willpower.
Likaså för mina medlemmar i gruppen, tex som Alistair får nästan allt på styrka och sen lite på dex.

Tycker om att mini-maxa.

Ja att satsa på några få grejer är min plan också, men du sätter inget på constitution? Blir du inte lite väl sårbar då?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja att satsa på några få grejer är min plan också, men du sätter inget på constitution? Blir du inte lite väl sårbar då?

Mjo min magiker får ont om nån slår på den men överlever par slag iallafall, tid nog för att se till att nån annan tar aggro från mig eller jag boltar ner moben.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Var lite tråkigt att man inte kunde vara reaver och behålla Wynne samtidigt. Blir lite jobbigt när ens enda healer försvinner.

Dold text
Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta händer vad jag förstått om du dragit direkt upp till haven utan att dra till honom först för att göra Andraste Urn questet, efter att besökt Broder Genitivis hus i denerim säger servanten där till dig att gå till "spoiled princess" om du däremot avslöjar den falske servanten och läser boken kan du gå direkt till Haven. men den quest noden kvarstår

Dold text
Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

hur gör man för att bäst få bort alla wounds då jag sitter på ca 4 per char efter jag blev klar med sacred urn questen?