Kan inte installera Windows 7!

Permalänk
Medlem

Kan inte installera Windows 7!

hej jag har försökt med två stycken olika orginal windows 7 cds nu och det blir samma fel varje gång.
1. jag sätter i skivan och trycker på F12 för att få upp boot menyn och väljer Cdrom sen kommer man till tryck ner valfri tangent och det gör jag.
2. Sen kommer loading saken upp och det går ganska fort.
3. sen kommer den klassiska W7 saken upp och det tar år inna jag får välja språk och det(det tar antagligen så lång tid för att jag har en cdläsare för 200kr)
4.sen så tar det ännu längre tid för setup is starting men till slut får man klicka på next ett par gånger men tillslut kommer man till partitioner, jag tar bort alla som finns och gör två nya C,D och windows gör en egen på 100meg.
5. sen ska den installera det ar ochså rätt lång tid men blir klart efter ett tag men när den blir det så startar den om och det står completing setup och när det är klart blinkar skärmen till i typ grå svart och sen blir skärmen svart för alltid.
Jag har ett moderkort som heter gigabyte gbb36x och grafik kort geforce 9800gtx+.

Tack för alla kommentarer.

Permalänk
Medlem

Hur länga väntade du?
Vissa var tvungen att vänta runt 30 min. Gå och se på TV eller gå och ät mat så länge.

Permalänk
Medlem

ok behöver jag göra om hela installationen eller kan jag bara starta datorn och vänta ? den kommer ju tillbaks till samma ställe om jag startar den.

Permalänk
Medlem

Många har haft liknande problem på olika ställen under installationen. Min är väldigt seg när den ska extrahera filerna precis innan installationen. Tar en bra stund innan den drar igång.

Har du ett större USB-minne så kanske det vore värt att klona skivan dit och installera den vägen.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

ok ska testa det, har ett 16gigs usb minne Ska nog fixa det nu och låta den installera under natten

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tja tack för länkarna men när jag väljer ISOn så står det "The iso file is not valid" hur fixar jag det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av obliw

Jag har ett moderkort som heter gigabyte gbb36x och grafik kort geforce 9800gtx+.

Tack för alla kommentarer.

Gbb36x är inte moderkortet, det är namnet på en extra sata-kontroller på moderkortet.
Uppdatering av bios och i bios stäng av allt du inte använder. Se även till att sata-enheterna är kopplade till sydbryggans portar. Se http://forums.tweaktown.com/f69/where-can-i-get-gbb36x-my-gig...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hände samma sak för mig när jag skulle installera Vista på min gamla dator med 7900GTO kort, bilden försvann när installationen var klar, lyckades lösa det genom att koppla in båda utgångarna till grafikkortet då den skickade över bilden till utgången jag inte använde.

Permalänk
Medlem

okej hur kopplade du in skärmen i båda två ?
Okej tack för rättningen om moderkortet, vad menar du med bios ?
Shit va jobbigt det här ska vara :S

Permalänk
Medlem

Jag ska installera Windows xp nu om ngn inte har kommit på ett bra sätt för mig att installera W7. Men jag vill inte riktigt för sist när jag hade Windows xp så hängde sig min dator när jag spelade spel och det var väldigt jobbigt,
det kunde ta 10minuter till 3timmar innan den gjorde så.
Spelen jag körde då var Dragon age och Borderlands.