Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
hur gör man för att bäst få bort alla wounds då jag sitter på ca 4 per char efter jag blev klar med sacred urn questen?

Gå till er egen fina camp!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Besök campet
Eller använda injury kits

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz

Var lite tråkigt att man inte kunde vara reaver och behålla Wynne samtidigt. Blir lite jobbigt när ens enda healer försvinner.

Dold text

man kan inte bara parkera henne i campet under tiden då?

Dold text
Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Testa att lämna inn'et.

Ingen skillnad

JAg talade först med honom när man kom dit första gången å han svarade lite "suspekta". JAg har inte varit i haven eller någon annanstans innan heller ... :/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Ingen skillnad

JAg talade först med honom när man kom dit första gången å han svarade lite "suspekta". JAg har inte varit i haven eller någon annanstans innan heller ... :/

Men för i fan... hur svårt kan det vara att inte avslöja halva handlingen? Just sånt där förstör ju hur mycket som helst för andra! använd spoilertaggarna... snälla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
de där var väl inge spoil???

Spoil joo jag tycker det du skrev var en spoil nu vet jag ju vad jag får om jag gör det som du sade ett par sidor bak
Kommer förmodligen också därför att köra så =/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |

Permalänk
Medlem

Om Branka

Man möter Branka ner hos dvärgarna om man väljer att gå emot henne. Och hon slår abnormt hårt, alla hennes golems är inga större problem för min del men hon...
Man kanske skulle ha lagt massa poäng på constitution men nah.
Hon ska dö sen när jag kommer hem från jobbet, hon tar lite tid att nöta ner.

Dold text
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

hur gör man för att bäst få bort alla wounds då jag sitter på ca 4 per char efter jag blev klar med sacred urn questen?

tier4 spirit healer spell, injury kits eller camp.

Permalänk
Medlem

vågar man fråga vart detta camp ligger för jag har inget minne av att jag har besökt nå liknande

Permalänk
Avstängd

Hur är det med fienderna och deras level. Är den högre om man tex är level 10 än om man är level 3. Har vissa fiender en max level tex vanliga banditer som är vita. För fiender med vit text känns lättare nu när man är level 9 än i början.

Fiender med orange text tex bossar, har de ngn max level eller erbjuder de alltid hårt motstånd oavsett hur bra ens egna gubbar blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

vågar man fråga vart detta camp ligger för jag har inget minne av att jag har besökt nå liknande

titta uppe i högra hörnet på kartan

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Citat:

när man gått till stora kartan o skall välja stad eller plats man vill till så finns ens egen camp uppe till högra hörnet på kartan. förmodar att den ligger där pga för att campen egentligen inte har ngn fast plats utan man slår väl upp ett läger där man är för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är där du alla dina gruppmedlemmar är. Du vet, det där lägret. Ifall du aldrig besökt det så har du verkligen missat något.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

man tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G

man kan inte bara parkera henne i campet under tiden då?

Dold text

hjälper inte då hon börjar gnälla och drar så fort man kommer tillbaka till campet

Dold text
Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Antingen så tar du dig till ditt camp så försvinner alla eller så använder du dig av injury kits.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Du kan också använda "Cleansing Aura" Som spirit healers lär sig.

Jag har själv ett litet problem.

Kör igenom spelet för andra gången. Fastnat i Alienage. Hjälpt den blinde templarn. Dödat healers + vakter i huset med folksamlingen. Släppt ut fångar. Går ut via bakdörren. Går in i apartments. Pratar med alven. Fortsätter in och möts av 2 låsta dörrar. Kommer inte förbi dem och kommer verkligen inte ihåg hur fan man kommer vidare??

Dold text
Permalänk
Medlem

har lite funderingar om questet asunder

läste att man kan få ett svärd eller en rustning som ha droppar om man dödar honom ist för att släppa honom lös, ngn som vet om detta är sant?. har dödat honom 5-7ggr nu utan att kunna loota honom.

Dold text

Edit: en till fråga om man tittar på items så står det typ sells for 10soverigns men när man kränger dem så får man knapt hälften, e det ngt jag har missat här?

Visa signatur

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Det står la "worth" in "sells"?
Det är värdet som vendorn säljer tillbaka dem för?
Har jag för mig iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
....
Jag har själv ett litet problem.

Kör igenom spelet för andra gången. Fastnat i Alienage. Hjälpt den blinde templarn. Dödat healers + vakter i huset med folksamlingen. Släppt ut fångar. Går ut via bakdörren. Går in i apartments. Pratar med alven. Fortsätter in och möts av 2 låsta dörrar. Kommer inte förbi dem och kommer verkligen inte ihåg hur fan man kommer vidare??

Dold text

Alienage quest:

Vet inte om det är en trigger, men där är en docka i något av rummen i apartments. Kanske öppnar dörren när man undersöker den.

Dold text

Citat:

har lite funderingar om questet asunder

läste att man kan få ett svärd eller en rustning som ha droppar om man dödar honom ist för att släppa honom lös, ngn som vet om detta är sant?. har dödat honom 5-7ggr nu utan att kunna loota honom.

Dold text

Asunder quest:

Vill minnas att det inte är honom du får looten från utan en kistan bak i huset. Men kan vara fel, fick iallafall ett svärd från det.

Dold text
Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious

Asunder quest:

Vill minnas att det inte är honom du får looten från utan en kistan bak i huset. Men kan vara fel, fick iallafall ett svärd från det.

Dold text

[/B]

vilket hus? han e ju i en stor grotta, aja får ta med roggen å leta i lite kistor när jag e klar

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Nu när jag dödat slutbossen io Torchlight tänkte jag börja.
Två frågor.
Hur laddar man ned sitt extrainnehåll om man har Steem?
Är det någon vits med att skapa ett EA-konto och hålla sig inloggad medan man spelar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Nu när jag dödat slutbossen io Torchlight tänkte jag börja.
Två frågor.
Hur laddar man ned sitt extrainnehåll om man har Steem?
Är det någon vits med att skapa ett EA-konto och hålla sig inloggad medan man spelar?

Tyvärr har jag inget svar men kan säga att det verkar vara ganska buggigt med extramaterialet.

Själv fick jag starta daupdater manuellt för att spelet skulle börja ta hem stengubben och extra rustningen som följde med i kodform i spelfodralet.l

Vidare så är jag tvungen att starta detta daupdater manuellt också för att kunna ladda saves som innehåller stengubben och rustningen som fäljde med. Detta näms dock ingenstans utan det vara bara ren tur att jag upptäckte att det gick att ladda savsen om man startade daupdater. daupdater fick man dessutom leta reda på i da mappen då programet inte hade lagt till det på skrivbordet som det gjorde med start ikonen.

Du vet möjligtvis inte hur fiendernas levelsystem fungerar?

Permalänk
Hjälpsam

Vad jag har hört skall monster har ett spann på vilken nivå dom kan vara på, tex 1-7 för ett enkelt och 8-15 för ett tufft.
Skulle absolut föredragit fasta nivåer, möjligtvis lite fler och lite andra typer vid högre nivå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Tyvärr har jag inget svar men kan säga att det verkar vara ganska buggigt med extramaterialet.

Själv fick jag starta daupdater manuellt för att spelet skulle börja ta hem stengubben och extra rustningen som följde med i kodform i spelfodralet.l

Vidare så är jag tvungen att starta detta daupdater manuellt också för att kunna ladda saves som innehåller stengubben och rustningen som fäljde med. Detta näms dock ingenstans utan det vara bara ren tur att jag upptäckte att det gick att ladda savsen om man startade daupdater. daupdater fick man dessutom leta reda på i da mappen då programet inte hade lagt till det på skrivbordet som det gjorde med start ikonen.

Du vet möjligtvis inte hur fiendernas levelsystem fungerar?

Det enda jag märkt av är att man bör låta huvudmenyn visas i ett par sekunder (2-3s, kanske) innan man trycker "Resume" när spelet är nystartat (annars hinner spelet inte bli färdigt med automatinloggningen trots att det redan står "Logged in as: xxxxx").
Det där med daupdater låter bara trasigt, misstänker att något är lurt med din installation.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

vilket hus? han e ju i en stor grotta, aja får ta med roggen å leta i lite kistor när jag e klar

Dold text

Sorry, blandade ihop den med questen Unbound.

Asunder:

Verkar vara random loot helt enkelt. Tror ja fick någon no name armor från det utan speciella stats.

Dold text
Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det enda jag märkt av är att man bör låta huvudmenyn visas i ett par sekunder (2-3s, kanske) innan man trycker "Resume" när spelet är nystartat (annars hinner spelet inte bli färdigt med automatinloggningen trots att det redan står "Logged in as: xxxxx").
Det där med daupdater låter bara trasigt, misstänker att något är lurt med din installation.

Jag hittar extramaterial, men det kostar poäng att köpa, poäng som jag inte har, trots att jag köpt deluxversionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För mig buggade det till sig att quest killen (glömt vad han heter) står i mitt läger igen och ger ut questet i Soldier's Peak trots jag gjorde det för länge sedan och avslutade så han försvann.

Har inte provat acceptera igen och se om det går att göra om igen

men sticker jag till Soldier's Peak så står han där, är rädd att han ska försvinna tillsammans med min överbelastade kista full av items

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag hittar extramaterial, men det kostar poäng att köpa, poäng som jag inte har, trots att jag köpt deluxversionen.

Deluxe versionen finns väl endast som download? Har för mig att man ska få koden/koderna separat i mejlen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

När man klarar lite olika saker i spelet så får man ju poäng för det. Tex så får man 25 poäng när man klarade the stone prisoner.

Har skrapat ihop ca 250 poäng men hur får man programat att fatta det?

Trycker man på den lilla pilen jämte symbolen för redeem code för att uppdatera så står den ju på noll ändå fast man har klarat massa quest.

Är det inte meningen att man skall kunna använda dessa poäng som man får i spelet för att ladda ner extra dlc.

Eller är det bara för riktiga pengar man kan köpa dessa poäng som används för att ladda ner DLC. i så fall, vad är meningen med poängen man får genom att klara olika quest i spelet.

Tycker att det verkar vara ganska buggigt det här med DLC och online profile mm.

Måste tex fortfarande starta DAUPPDATER manuellt fär att kunna spela spelet dvs ladda saves som innehåller extra downloaded content.

Är det ngn mer som måste starta DAUPPDATER för att kunna ladda saves som innehåller the stoneprisoner?

Permalänk
Medlem

Någon som använder sig av toolset till Dragon age?

Just får jag hela tiden "Out of memory" när jag ska öppna en fil, vad kan felet bero på?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"