Permalänk
Medlem

HTC Hero eller HD2?!

Hejsan, jag undrar vad man ska ta.

HD2:an verkar som ett monster på Specen men är åandra sidan 2000kr dyrare och har windows mobile ("Som inte är lika bra om android?!").

Hero:n verkar allmänt härlig bara.

Så frågan är vad tycker ni som är mer insatta i telefonerna. Värt att nämnas är att jag hade tänkt använda telefonen för programmering, om detta ens är möjligt?!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Kommer själv köpa en Hero imorgon, efter veckors funderande..
Tycker den ser snygg ut och med tanke på android "som kommer (är) bli det bästa systemet ute) så äre det ett bra framtidsval..
Utklassar iPhone i mina ögon, och ja, HD2 är för dyr..

Kör på hjälten!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag ska också köpa en HTC Hero, troligtvis imorgon
Och jag har väl ungefär samma sak att säga som unknownx.. Android är ett självklart val och HD2an är för dyr..

En fråga till dig unknownx, vart köper du den? Det billigaste alternativet jag hittat är teknikmagasinet internetshop (okej lite billigare på emporiolive.com men dom har den inte i lager)

Permalänk

Jag har lånat hem en hero som jag kört med sedan i tisdags. Helt ok telefon faktiskt och den ligger grymt skönt i handen, och böjen märks faktiskt inte alls i fickan heller. Verkar vara okej batteritid på den också trots att man kör wifi etc. Android är skönt men det segar faktiskt på vissa ställen, det som jag har mest emot den är nog att hårdvaran i den faktiskt början bli gammal nu, sitter ju samma hårdara som i HTC Magic....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Jag ska också köpa en HTC Hero, troligtvis imorgon
Och jag har väl ungefär samma sak att säga som unknownx.. Android är ett självklart val och HD2an är för dyr..

En fråga till dig unknownx, vart köper du den? Det billigaste alternativet jag hittat är teknikmagasinet internetshop (okej lite billigare på emporiolive.com men dom har den inte i lager)

Exakt, jag köper den på Netonnet's lagershop (tur vi har en i vår stad), slippa fraktkostnader o allt, 10kr dyrare än teknikmagasinets (där det även tillkommer frakt via i-netshoppen)

Emporiolive litar jag inte på så då beställer jag hellre från netonnet som är ett känt företag

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
sitter ju samma hårdara som i HTC Magic....

Och 10 till HTC telefoner, som tex HTC Diamond. Hela deras linje sen 1.5 år tillbaka bygger på en Qualcomm 528mhz i olika revisioner.

Därför skulle jag passa mig jäkligt noga för HTC Hero. Den ser snabb ut i första anblicken, men under ytan lurar en kobent pensionär med en krokig rullator.

IMO kommer köp bara leda till till den tråkiga insikten att ALLA andra Android lurar bygger på nyare Android (HTC uppdaterar sällan sina telefoner) och är snabbare.

Permalänk
Medlem

Hero kommer i alla fall att få en uppdatering till android 2.0

Permalänk
Medlem

Det tror jag först när jag ser det, men även om den uppdateras så hjälper det inte med grundproblemet - hårdvaran.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att jag skulle ha telefonen i drygt 2 år.

Och det känns som om Heron är mer framtidssäker mjukvarumässigt
emedan HD2 är mer framtidssäker hårdvarumässigt.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte gå så långt att kalla Android som ett mer framtidssäkert OS än WM. Hero är en gammal slö telefon. HTC HD2 är både snabb och snygg. Har lekt lite med en HTC HD2 senaste veckorna (engineering sample) och har beställt en "skarp" telefon från Katshing. Bästa touchmobil jag använt på långa vägar.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Hade SE släppt X10 nu hade den sålt galet mycket, eftersom den är helt exemplarisk hårdvarumässigt. Tyvärr verkar den dröja så länge så att HTC mfl kommer att hinna släppa sina motsvarande modeller före.

Hero har gårdagens hårdvara, jag skulle inte köpa den även om Android är intressant att pyssla med.

Jag har blivit beskylld fär att vara iPhone 3GS-fanboy härinne, det stämmer inte alls, jag har bara konstaterat att den är en mönstermobil prestandamässigt och har vädrat mina åsikter om det. Det är alltså prestandan(hård/mjukvaru-mässigt) jag är fan till, inte iPhone i sig. Jag köper gärna en Android-mobil också, trots att jag har en 3GS. Märket är ointressant, det är möjligheterna som är det.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa en HD2 i julklapp till mig själv.

Hero'n tycker jag är alldeles för långsam och har för liten skärm. Sen tycker jag inte att Android är så roligt att använda heller, det känns som det fortfarande är en betaversion, trots att jag använt 2.0.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Galaxy spica är det självklara valet just nu? iallafall för folk med lite smalare plånbok

http://www.youtube.com/watch?v=Y6WOqNGT_Es

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
Bara jag som tycker att Galaxy spica är det självklara valet just nu? iallafall för folk med lite smalare plånbok

http://www.youtube.com/watch?v=Y6WOqNGT_Es

Synd den var så otroligt ful bara :/ men det är ju en smaksak