Problem i counter-strike

Permalänk
Medlem

Problem i counter-strike

Japp gamla hederliga fps drop problem.

P4 2,8ghz
Radeon 9600xt
1,25GB RAM
Kasst ASROCK moderkort

*Jag har rensat upp HDD:n där Steam finns.
*Inga virus, inge ad-aware skit
*Bra config
*Senaste grafikkorts drivrutiner
*VSYNC off
*Testat sänka upplösningen i explorer så jag kan ha högre hz på skärminställningen (istället för 60hz, 75hz)

Har säkert glömt något nu men men, den här datorn ses antagligen i dagens läge som värsta pissdatorn men det har ju flutit på bra förr i tiden, har dock inte spelat speciellt frekvent och med nåt års mellanrum då och då osv

Jo juste jag glömde berätta om själva problemet..

Så fort jag möter en snubbe och börjar skjuta så sjunker FPS:en till cirka 40, och på öppna ytor eller maps som aztec så är det ingen mening att spela. Inte så att det är omöjligt att spela på aztec men blir ganska irriterande och på stora ytor när man skjuter/skjuts så är det ganska laggigt.

Annars snurrar fpsen runt 98-99 typ, kan dock hända att den droppar ner till 80+ någonting utan att jag stöter på någon snubbe eller är på öppen yta, svårt att se..typ

Värt att nämna är kanske att jag defragmenterade en HDD samtidigt som jag tog printsen, om det förändrar något.

I offline mode mot bottar så märker jag egentligen knappt av det, droppar lite och om man kollar på fpsen så ser man att den rör sig ganska friskt men oftast inom riskgränserna för vad man känner av som irriterande.. eller vad man ska säga

Testade lite till och det var helt klart mycket softare att när man stötte på en spelare typ men på stora områden så sjönk fpsen direkt, kände dock inte av det lika mycket när fpsen var så låg online men iaf och när det är flera på samma område så laggar det till också..

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har dammsugit datorn sprutat ur den med tryckluft och sån skit.

Vad kan jag ha missat? Kan det vara någon drivrutin jag glömt?

Permalänk
Medlem

Min burk har blivit riktigt slö på sistonde, iofs dags att byta ut den (se sign), men i alla fall. Tar 6-7 min att starta upp. Kör XP. Spelar i princip bara CSS, men installerade WMV2, och det var ospelbart oavsett vad jag valde för inställningar.
Antagligen håller den på att packa ihop.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Avstängd

Hittade felet: P4 2,8ghz & Radeon 9600xt

Troligast så börjar sakerna gå sönder, dags å köpa nytt

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Jo det är ju ganska gamla prylar trots allt och min dator tar ganska lång tid att starta men jag trodde det berodde på något jag fuckat upp i BIOS eller liknande.
Men jag har spelat Left4Dead på denna, antagligen körde jag med lägsta inställningarna men ändå.

Permalänk
Avstängd

Vad har inställningarna i ett spel med saken att göra?

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Hittade felet: P4 2,8ghz & Radeon 9600xt

Troligast så börjar sakerna gå sönder, dags å köpa nytt

Hallå det är CS han snackar om.

Hans dator borde klara det gamla spelet lätt med det systemet :S

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

Japp, hade ett likande system för 3 år sedan, men det gick sönder pga överhettning under lång tid.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Vad har inställningarna i ett spel med saken att göra?

Hm?

Okej, då säger vi att jag körde Left4Dead på högsta möjliga grafikinställningar.
Men fortfarande FPS drop i cs, du tänker fortfarande att det beror på gamla prylar?

Kollade processer när jag hade HL igång spelandes online, CPU ligger på runt 17-22% användning.

Är detta ovanligt högt eller normalt? Vad kan det bero på isåfall? Såg att någon av mina tempar låg runt 60, det är ju ganska högt. Har dock ingen aning om vilken temp den tempen tillhör om man säger så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Min burk har blivit riktigt slö på sistonde, iofs dags att byta ut den (se sign), men i alla fall. Tar 6-7 min att starta upp. Kör XP. Spelar i princip bara CSS, men installerade WMV2, och det var ospelbart oavsett vad jag valde för inställningar.
Antagligen håller den på att packa ihop.

Hur många säkerhetsuppdateringar har du kört från Microsoft??
Plåster på plåster på plåster.... det tar tid att ladda.

Spara dina spelinställningar, blås disken, se till att du har SP2 och SP3 installerat, och avaktivera sedan automatiska uppdateringar. Kan lova att dator startar upp på ca. 1 minut.

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sosemon
Hm?

Okej, då säger vi att jag körde Left4Dead på högsta möjliga grafikinställningar.
Men fortfarande FPS drop i cs, du tänker fortfarande att det beror på gamla prylar?

Kollade processer när jag hade HL igång spelandes online, CPU ligger på runt 17-22% användning.

Är detta ovanligt högt eller normalt? Vad kan det bero på isåfall? Såg att någon av mina tempar låg runt 60, det är ju ganska högt. Har dock ingen aning om vilken temp den tempen tillhör om man säger så

Att du kör med högsta inställningarna i L4D säger inget eftersom du inte berättar vad du får för fps då. Vem som helst kan sätta högsta inställningarna, men sedan beror det på hur hög fps du får.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

D3D/OpenGL?