Söker billig (ca 1000kr) mobiltelefon med vissa krav.

Permalänk
Medlem

Söker billig (ca 1000kr) mobiltelefon med vissa krav.

Söker en billig telefon för runt 1000kr. Kraven jag har är att det ska finnas en hyfsad kamera och att man ska kunna lägga in spel på den (framförallt Tetris) så man har något att göra på bussen då jag pendlar 5mil om dagen.

Telefon som jag funderar på just nu men inte vet om den uppfyller mina krav angående spelen är Sony Ericsson W302, är det någon som har denna telefon?

OBS: Endast med kontantkort.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Har själv haft en W302 och jag ångrade verkligen det köpet.
Den är seg i menyerna, lågupplöst skärm, tråkiga spel (förutom Quadrapop), dålig kamera och hängde/stängde av sig vädligt ofta. Jag lockades mest av dess snygga design, men skenet bedrog.

Visa signatur

| Antec P183 | Intel Core i5 @ 2,67 GHz | Asus P7P55D PRO | Asus Radeon HD5850 | Corsair Dominator 1600 MHz (2x2GB) | Intel X25-M G2 80 GB | 2 x Western Digital Caviar Green 1TB | Creative SB X-Fi XtremeGamer | Corsair HX750W |

Permalänk
Medlem

köp en begagnad telefon på blocket istället, typ Xperia..

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hittade nu även Sony Ericsson S312 som har lampa vilket kan vara användbart men kan man fixa spel till den utöver dom som redan finns om det finns några?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel-Oscar
Har själv haft en W302 och jag ångrade verkligen det köpet.
Den är seg i menyerna, lågupplöst skärm, tråkiga spel (förutom Quadrapop), dålig kamera och hängde/stängde av sig vädligt ofta. Jag lockades mest av dess snygga design, men skenet bedrog.

Ah var tråkigt att höra, jo den är ju faktiskt rätt snygg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
köp en begagnad telefon på blocket istället, typ Xperia..

Gillar inte riktigt begagnat men annars hade jag nog köpt mig en Sony Ericsson T29 vilket är snyggaste telefon som någonsin gjorts och som har Tetris men som tyvärr är en aning gammal nu (10+). Nej men finns det ingen affär som säljer lite äldre telefoner? Hade även en Ericsson W810 innan som jag verkligen var nöjd med.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hittade nu även Sony Ericsson S312 som har lampa vilket kan vara användbart men kan man fixa spel till den utöver dom som redan finns om det finns några?

Ah var tråkigt att höra, jo den är ju faktiskt rätt snygg.

Gillar inte riktigt begagnat men annars hade jag nog köpt mig en Sony Ericsson T29 vilket är snyggaste telefon som någonsin gjorts och som har Tetris men som tyvärr är en aning gammal nu (10+). Nej men finns det ingen affär som säljer lite äldre telefoner? Hade även en Ericsson W810 innan som jag verkligen var nöjd med.

T39 är redigt sexig du
T29 är typ randomrandom hehe

Men ändå, rekommenderar begagnat..

Permalänk
Medlem

Hehe. (:

Ok får väll kolla lite begagnat och se om man kanske hittar något.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har en 302a, är enbart missnöjd med den. Visst ser den bra ut, men allt i den känns bara fel. Från hur adressboken är upplagd till den helskumma T9 (inte som på mina förgående 3 SE-mobifoner). Att den dessutom klarar att ha ett par hundra låtar utan att man ens kan söka i listan är för mig helt oförståeligt. Ganska jobbigt att bläddra manuellt till låt 250/500 när det dessutom är sjukt segt.
Ett plus är att den är byggd som en pansarvagn! Färgen på aluminiumfrunten går väck när man tappar den i asfalt förvisso, men inget går sönder på riktigt!
Kort och gott, bra tänk men uruselt utförande.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Ok. hm 2 negativa inlägg om 302 nu så antar att jag borde hålla mig borta från den, synd med tanke på att den som sagt är rätt snygg ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB