Permalänk
Medlem

Samsyng SyncMaster 2770H

Vad tror ni om denna 27" som spel/filmskärm? Panelen verkar ha samma specifikationer som SyncMaster 2450H som är en riktigt fin spel och filmskärm...
Jag funderade först på 2770HD som har inbyggd tv-tuner, men då vi kommer byta till canal digital parabol snart och den bara har DVB-C och DVB-T och ej DVB-S så är det ju inte direkt någon mening med en inbyggd tuner den inte funkar med satellit...

Sitter idag med en SyncMaster 225BW som jag varit mycket nöjd med i 3 års tid, och det är ju inte direkt någon superskärm...

Någon som vet av något test av denna nya skärm från Samsung?

Produktlänk: http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/monit...

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Hahaha 2450H en bra filmskärm, den är med all säkerhet inte bättre än någon annan TN ifrån detta år!

Det är en Tn, det är en Samsung, två negativa saker blir inte en positiv tyvärr.

Budget?

Permalänk
Medlem

Tänkte inte spendera mer än 5kkr.. Denna 27" samsung ligger på 3995;- vilket, för en 2ms 27" verkar vääääldigt bra prisläge... Är den inte sämre än min 225BW så är jag nöjd... Var får man förresten reda på siffror om latency delay tjosan? Sånt står ju inte i specen på samsungs hemsida...

Köpte min första Samsung 1995, en 1704 17" CRT.. Den satt jag med i 12 år.. Den kostade dock 7640kr när jag köpte den men det var verkligen en kanonskärm... Jag kanske inte har lika höga krav som andra, för jag har då varit mycket nöjd med min SyncMaster 225BW i de 3 år jag använt den nu..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Preed
Tänkte inte spendera mer än 5kkr.. Denna 27" samsung ligger på 3995;- vilket, för en 2ms 27" verkar vääääldigt bra prisläge... Är den inte sämre än min 225BW så är jag nöjd... Var får man förresten reda på siffror om latency delay tjosan? Sånt står ju inte i specen på samsungs hemsida...

Köpte min första Samsung 1995, en 1704 17" CRT.. Den satt jag med i 12 år.. Den kostade dock 7640kr när jag köpte den men det var verkligen en kanonskärm... Jag kanske inte har lika höga krav som andra, för jag har då varit mycket nöjd med min SyncMaster 225BW i de 3 år jag använt den nu..

Som du säkert läst dig till så säger inte 2ms speciellt mycket utan att veta om inputlaget.

Måste du ha en 27tummare blir det svårt. Dell U2410 finns för 5k, det är en IPSpanel, dock bara 24 tum. Första träffen när man söker på Nec på prisjakt är också mycket bra.

Alla är nöjda med sina nya skärmar, sålänge skärmen man köper är bättre än den förra man hade så är 99% av befolkningen glad. Det blir lättare att förstå skillnaderna när man börjar jämföra prestanda och pris med andra märken och modeller.

Ifall du måste ha en 27a så är det säkerligen ett bra val

Permalänk
Medlem

Som sagt, hur får man reda på vad en skärm har för inputlag?

Visa signatur

/ Preed

Permalänk
Medlem

Hittar inga tester på 2770H skärmen, dock hittar jag tester på 2450H vilket verkar vara samma panel(samma specifikationer) och den får väl inga superbetyg direkt, men den ska visst vara en äkta-2ms panel iaf så det lär inte vara några släp.. Och för mitt användande(ingen professionell fotoredigering direkt) räcker den nog gott och väl..

Visa signatur

/ Preed

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt, hur får man reda på vad en skärm har för inputlag?

Digitalversus brukar jag kolla hos, har skärmen ett inputlag under 10 enligt deras test är det myyyycket bra. Just därför att de nyare Samsungarna inte är recenserade eller testade i någon större utsträckning håller jag mig ifrån att rekommendera dom.

Permalänk
Medlem

Tror jag har hittat en bättre 27"-are..
Iiyama ProLite B2712HDS
Maxpoäng av Digitalversus..
http://www.digitalversus.com/article-357-7265-50.html
Dock hittar jag inget pris...

Visa signatur

/ Preed

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror jag har hittat en bättre 27"-are..
Iiyama ProLite B2712HDS
Maxpoäng av Digitalversus..
http://www.digitalversus.com/article-357-7265-50.html
Dock hittar jag inget pris...

Håller du på med bildredigering så är inte Tn det du ska välja, det är då en säker sak.

Alla skärmar har inputlag, några "äkta" 2ms vet jag inte om man kan säga att den har, ingen skärm har så lite som 2ms i total responstid, ifall man tillåter gtg så kanske det finns några med 5ms.

Den där skärmen verkade bra, tror inte den finns i Sverige dock. Och den verkar inte vara helt släppt heller.

edit: Ta product faceoffs och lcd monitors, sen tar du U2410 vs den där skärmen. Du ser snart att Dellen är betydligt bättre, det höga inputlaget är inte i gamingmode, där har den ett helt okej värde på 14ms, vilket är samma som de två existerande 120hzarna.

Permalänk
Medlem

Men nu är du nere på en 24" igen.. Vad finns att välja på 26-28"?

Det verkar faktiskt som att Samsungs skärmar har blivit bättre på sistone, 2370 är tydligen en väldigt bra TN skärm om man går efter tester.. Bra färger, kontrast och mycket lite eftersläp... Men jag börjar fundera på om jag skulle vänta några veckor på att P2770H skärmen fått genomgå lite tester..

Visa signatur

/ Preed

Permalänk
Medlem
Citat:

Men nu är du nere på en 24" igen.. Vad finns att välja på 26-28"?

Det verkar faktiskt som att Samsungs skärmar har blivit bättre på sistone, 2370 är tydligen en väldigt bra TN skärm om man går efter tester.. Bra färger, kontrast och mycket lite eftersläp... Men jag börjar fundera på om jag skulle vänta några veckor på att P2770H skärmen fått genomgå lite tester..

Det är ju dock XL23 som är den bättre av dom. P23 är som jag förstått det inte top. Ifall du ska hålla på med bildredigering på en seriös nivå är det inte någon tn-panel som gäller. Sen har de där skärmarna lägre upplösning än vad Dellen har. Men ifall du ska ha en 27a och måste det så är nog Samsungen ett bra val,

Permalänk
Medlem

Det beror oxå på vad för sorts bildredigering du ska fibbla med? Ska du göra reklam för internet t.ex. borde du ha en skitskärm (eftersom att 90% av de som ser reklamen oxå har skitskärmar).

Bara en tanke.

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Kommer inte hålla på med professionell bildredigering nej..
Frågan är om P2770HD (versionen med inbyggd TV-tuner) har videochip för att göra upscaling snyggare...?
Men det verkar som att i princip INGEN skärm i datorsegmentet har videochip.. :/

Jag kommer se film(xvid, 1080p bluray, DVD osv.), spela lite spel(MMORPG samt lite CoD MW2 etc..) och generell datoranvändning...
Som sagt min SyncMaster 225BW duger gott, och inte kan väl denna skärm vara sämre på något sätt?

Visa signatur

/ Preed

Permalänk
Medlem

Nej sämre kommer den inte vara, inte troligt för fem öre. Kör på den, återkom senare

Permalänk
Medlem

Någon som kan recensera denna 2770H, är den bra ?

Permalänk
Medlem

Här hittade jag ett pris i tyskland på Iiyama ProLite B2712HDS

http://www.mindfactory.de/product_info.php/pid/idealo/info/p6...

/fredde

Permalänk
Avstängd