Permalänk

30" Datorskärm

Vilken är den bästa 30" datorskärmen för spel och film för ett pris runt 15k?

Permalänk
Medlem

Finns 6st att välja på enligt prisjakt. Kolla runt om du hittar några recensioner på dom.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v213#rparams=k=s4688332...

Permalänk

http://www.dustin.se/pd_5010313330.aspx

LG W3000H-BN 30#WIDE

Är det något att rekomendera?

Permalänk
Medlem

Köp en lcd tv med fullhd istället <.< säkerligen mycket billigare + att du kan koppla på andra enheter / kolla picture in picture tv om du slösurfar

Permalänk

Har tänkt på det också men har kommit fram till att en full hd TV är gjort för att man ska sitta 3-5 m ifrån den en datorskärm är gjord för att sitta 50 cm ifrån.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

david snälla sluta trolla

Permalänk

Som om det inte räcker med alla som skapar en ny tråd utan att läsa nånting av allt det som finns på forumöversikten.
Nä, vi ska ha renodlade troll också. Kul!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pehhhr
david snälla sluta trolla

Så du menar att jag inte kommer att köpa en 15k skärm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daviddator
Så du menar att jag inte kommer att köpa en 15k skärm?

Oavsett vad så finns det ett fält precis under alla inlägg där man kan ställa in i vilken ordning och hur många inlägg man vill visa.

Folk borde använda den otroligt avancerade rutan istället för att skapa nya trådar i tid och otid. Hade du gått upp till 10-20 dar bakåt hade du sett att det finns en stor tråd om 30-tummare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Skulle du vara snäll och länka till den tråden för jag kan inte hitta den. :S

Permalänk
Medlem

Hur många trådar har inte det här trollet skapat? Jag börjar tappa tron på mänskligheten, det är en sak som är säker i alla fall.
Men ok, jag ska ge dig ett gott råd. Gör som du alltid gjort, ta det dyraste du kan hitta utan att tänka dig för, då kan du införskaffa dig en Eizo FlexScan MX300W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278029

Sen att den inte faller innanför ditt pristak och användningsområden skiter jag blanka fan i. Men det är ju trots allt juletider, så jag gav dig ju åtminstonde rätt storlek.

Och sist men inte minst, en liten sen julhälsning:
God jul och gott nytt år ditt jävla troll

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Citat:

Skulle du vara snäll och länka till den tråden för jag kan inte hitta den. :S

Nää, är det säkert??

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Sista inlägget är skrivet den 16e december, om du nu ens var seriös har du verkligen inte ansträngt dig överhuvudtaget.
Jag la upp en bild som jag tyckte var ganska så pedagogisk....

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Jag hitta den faktiskt innan jag såg din länk

Permalänk

Som jag sagt förut DD, en sån här på Dustin för 15K

http://www.dustin.se/pd_5010172670.aspx

30-tums HD-skärm - Mycket hög upplösning och utmärkta färger för DCC, formgivning, video, spel och underhållning.

2560 x 1600 inbyggd upplösning - Upp till 77 % mer innehåll jämfört med Dells 24-tums skärmar.

3000:1 dynamiskt kontrastförhållande - Ger mörkare svarta nyanser för skarpare bilder, tydlig textåtergivning, bättre färgmättnad och mer detaljrikedom för HD-underhållning.

TrueHD 1080 - Har stöd för högre definition än HD-tv och är försedd med en integrerad HDMI-anslutning.

Dell TrueColor-teknik - 117 % av NTSC-färgskalan för rika, verklighetstrogna bilder som visar färgerna på rätt sätt med bättre toner och nyanser.

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildskärmar/pro...

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Jag är osäker, står och väger mellan tre olika skärmar.

DELL 3008WFP

HP LP3065

LG W3000H-BN

Vilken skärm ska jag välja? Skärmen ska mestdels användas för spel och film.

Kommer det nya skärmar snart som är värda att vänta på?
Kan vänta någon månad isf.

Permalänk

KAN du bara sluta skapa trådar om saker du ändå inte kommer köpa, skaffa dig ett liv.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Troll... är inte najs.

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
KAN du bara sluta skapa trådar om saker du ändå inte kommer köpa, skaffa dig ett liv.

Jag har redan köpt en dator som jag får så snart som HD 5970 kommer i lager.

Jag SKA köpa en 30" monitor, kan jag inte bara få lite hjälp?

Permalänk
Citat:

Jag har redan köpt en dator som jag får så snart som HD 5970 kommer i lager.

Jag SKA köpa en 30" monitor, kan jag inte bara få lite hjälp?

Hej igen DD. Ta det lungt, du har tid på dig att välja en 30" skärm. Det tar lite tid att få hem din 5970.

1) Googla-läs recensioner, vad som är bra och vad som är dåligt.

2) Vilken är bäst i förhållandet pris/prestanda.

3) Kontrollera hur lång garanti det är, på de olika skärmarna och hur många pixelfel den får ha.

3) Om skärmarna är likvärdiga, så våga ta ett beslut

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd

Hur vore det med att ge honom lite konkret hjälp istället för att sagga ned trådarna med en massa klagomål? Många som klagar i denna tråd har säkerligen noll insikt i 30" skärms- träsket eller ens har en sådan hemma.

Mina råd:

Köp HP LP3065 om du bara ska datorer inkopplade. Ingen scaler men grafikkorten kan sedan urminnestider (inom datorvärlden) skala om själva. Således inga problem. Otroligt trevlig skärm det där, har en själv, och även om jag inte testat många andra i samma storlek så rekommenderar jag den.

Tänker du koppla in andra saker till skärmen, köp en Dell som har en scaler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hur vore det med att ge honom lite konkret hjälp istället för att sagga ned trådarna med en massa klagomål? Många som klagar i denna tråd har säkerligen noll insikt i 30" skärms- träsket eller ens har en sådan hemma.

Mina råd:

Köp HP LP3065 om du bara ska datorer inkopplade. Ingen scaler men grafikkorten kan sedan urminnestider (inom datorvärlden) skala om själva. Således inga problem. Otroligt trevlig skärm det där, har en själv, och även om jag inte testat många andra i samma storlek så rekommenderar jag den.

Tack för hjälpen, jag ska enbart koppla in datorn till skärmen.
Står mellan LG och HP nu, tror det blir HP men de borde väl släppa nya skärmar nu i årsskiftet?

Permalänk
Avstängd

Känns inte troligt, dessa skärmar uppdateras sällan och dessutom i tystnad när det väl sker. De är redan så pass bra skulle jag vilja hävda, med sina s-ips paneler. Även om de inte är teknologiskt framstående idag så är det trots allt först nu ips- paneler först kommit ned i pris för vanliga konsumenter. Nu finns det visserligen led också men personligen tycker jag inte de är bättre. Möjligt att det kommer 30" med led i framtiden, men tycker inte det är värt att vänta på något som kanske kommer (och till vilket pris...).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred

Mina råd:

Därför oavsett vilket vi gör så skapar han hela tiden nya trådar. Finns massa konkreta och bra förslag i dom flesta av hans andra 5 trådar, eller hur många det nu är, om man bara bläddrar igenom alla trollkommentarer etc. Dessvärre verkar det som att han är helt onitaglig för nån som helst information, och så fort han känner att han behöver svar på en fråga så skapar han en ny tråd istället för att fortsätta i nån av dom gamla.

Tro mig, det kommer ploppa upp yterrligare en tråd till här inne vilken dag som helst nu.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X