Moderering på marknadsdelen?

Permalänk
Medlem

Moderering på marknadsdelen?

Något som jag ser ibland är felaktiga skänkes annonser, som denna "skänkes" kostar bara 10K+... http://www.sweclockers.com/annons/?id=44306 . Finns det några regler eller moderering på marknadsdelen? Gör mig rätt så irriterad när folk väljer skänkes för att kringgå att betala för köpes/säljes/bytes annonser.

Permalänk

Därför borde man ändra så att köpes/säljes delen sköts som ett forum som ligger i ÖÄ. Då kan man ha mer koll på vad som säljs samt vem som säljer. Vi användare betalar ju för oss genom Sweclockers reklamintäkter så det kan ju inte vara så hemskt att låta det vara gratis så länge man håller det på en vettig nivå över vad som säljs?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej str8forthakill,

Vi håller efter marknadsdelen precis som forumet, men ibland slinker några fulingar förbi. Tack för att du uppmärksammar oss!

När det gäller marknadssystem vs. forum handlar det inte i första hand om intäkter, utan att folk tänker efter både en och två gånger när det kostar en liten slant. Det ger högre kvalitet på annonserna och i slutändan lite mindre arbetsbelastning för oss.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Jag tycker marknaden fungerar sådär..

Det som varit bra var om det postades i ett 'låst' forum men där folk hade kunnat fråga saker om prylarna som säljs.

Jag hänger ofta på andra sidor och köper både det ena och andra. senaste var faktiskt ett chassi jag köpte och då var det forumet uppbyggt som nästan alla andra är. ett fritt forum att posta och skriva bud/frågar mm i.

Antagligen om man tar efter det då jag inte ser att det kommer in så mycket 'skit' eller folk som bara vill jaga pengar kan testa tradera eller nått istället.

Iaf Om man har ett låst forum som man tvingas betala 5kr för ett SMS i och som man knyter till sitt användarnamn / siffor så får man göra en tråd där och lägga ut lite bilder och länkar med specifikation mm. sen så kan 'icke' betalande personer skriva under första inlägget och ge bud eller fråga om produkten osv.

Sen så kan man alltid sätta upp lite regler att man måste lämna telefonnummer eller ort osv.
Jag skulle gärna se ett mer forum baserad marknad och tycker ni att ni får problem med folk som postar hej vilt så kan ni väl inviga några nya moderatorer alt i en längre klass för att styra upp det lite då många moderatorer inte är inte så speciellt ofta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

http://sweclockers.com/annons/?id=44441

Där har vi en till som drar fördel av att det är gratis i skänkes delen.

Kan ni inte fixa en liten länk så att man kan anmäla 'inlägg'.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/annons/?id=44830

Skänkes men länkar till en tradera-auktion...

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk

Kan ni inte lägga till en ' anmäl' länk i marknaden? simpelt och vad än ni gör med sidan i skrivande stund (updatering?) så bör väl det vara lätt att lägga till tillfälligt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Kan ni inte lägga till en ' anmäl' länk i marknaden? simpelt och vad än ni gör med sidan i skrivande stund (updatering?) så bör väl det vara lätt att lägga till tillfälligt?

Det är med i planeringen. Förmodligen får vi börja förhandsgranska annonserna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Tänkte göra en ny tråd kring detta, men såg att denna redan fanns

Har länge stört mig på folk som totalt missbrukar "skänkes"-annonserna. Skänkes kan lika gärna byta namn till Köpes, för det är vad de används till idag. Så jag säger; ta bort "Skänkes" helt, eller se till att fler moderatorer har ett öga på Marknads-delen.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Legendarisk

Vi är medvetna om det och arbetar med en uppgradering av marknaden i samband med den nya versionen av siten, modereringen kommer förbättras avsevärt där.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Lägg till en kategori "T" för tiggarna.

Permalänk
Visa signatur

I am Extrazz.