Funkar inte Thermalright T-Rad² GTX till ATI HD-4870 ??

Permalänk

Funkar inte Thermalright T-Rad² GTX till ATI HD-4870 ??

Hejsan Igen

Man får så bra svar här så nu är jag tillbaka:P

Jag vill köpa ett Thermalright T-Rad² GTX till mitt ATI HD-4870.
När jag läser

Citat:

T-Rad² GTX VGA Cooler Compatibility

så står det

Citat:

HD-4870 Series PCI-E Conditional
VRM Heatsink+T-Rad2 GTX

Måste jag alltså användadenna tillsammans med Thermalright T-Rad² GTX

Jag kan inte för mitt liv fatta varför:confused: Jag tror snarare att det blir svårare med tillsatsen så som min dator ser ut innuti =/

Tackar och Bugar för svar

mace

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jag fattar det som att den extra grejen som du vill att du ska köpa till är kylningen för minnena. Så om du inte köper till den och bara kör på Thermalright T-Rad² GTX så får du bara kylning på grafikprocessorn och inte så mycket på minnena?

Permalänk
Medlem

det är inte för minnena. flänsar för minnena följer nog med..

det på bilden är vrm-kylning.

men du får nog med lite olika minnes-flänsar så att det räcker och blir över till att sätta som vrm-kylning.

alltså behöver du inte köpa denna VRM Heatsink.
men skulle rekomendera att du gjorde det om du får plats med den.

har själv haft problem med tempen på vrm efter kylar byte.

Visa signatur

[Fractal Design Define R2] [Fractal Design 800w] [Gigabyte Z68XP-UD4] [i5 2500K@4,5GHz, Noctua NH-U12F] [Corsair Vengeance 8gb] [Nvidia GTX 670] [SSD Intel X25-M G2 80gb, samsung 1x 2tb, 1x 1tb, 2x 500gb, 1x 400gb]

Permalänk
Medlem

du kan även använda orginal-kylaren för minne och vrm.
och bara byta ut gpu kylningen.

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/30859-full.jpg

Visa signatur

[Fractal Design Define R2] [Fractal Design 800w] [Gigabyte Z68XP-UD4] [i5 2500K@4,5GHz, Noctua NH-U12F] [Corsair Vengeance 8gb] [Nvidia GTX 670] [SSD Intel X25-M G2 80gb, samsung 1x 2tb, 1x 1tb, 2x 500gb, 1x 400gb]

Permalänk
Medlem

Jag kyler 4870 med den kylaren och 2 Noctua fläktar,det funkar ypperligt.

Jag kopplade ihop sladdarna från dem 2 fläktarna till en sladd och kör "varvtalet" från fläktkontrollen.

Permalänk
Medlem

Slänger in en fråga här då jag planerar att byta kylare.
Går det att koppla en 3-pin fläkt, möjligtvis med adapter, till grafikkortet? Så att man på så vis kan styra grafikkortet via Rivatuner, CCC och så vidare.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |