Permalänk
Medlem

Hmm..undrar var den papperslappen är någonstans i så fall.
Kanske ligger kvar i GFX kortskartongen (den är nere i källaren därför jag inte kollat på en gång). Eller låg den utanför för dig?

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haifisch
Hmm..undrar var den papperslappen är någonstans i så fall.
Kanske ligger kvar i GFX kortskartongen (den är nere i källaren därför jag inte kollat på en gång). Eller låg den utanför för dig?

Den låg i kartongen förstås. Den kan ju ha smugit sig in i manualen eller nåt också.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Har kollat igenom kartongen (alla andra oxo), manualerna och fodralet till cd'n. Ingenstans finns det en kod. Surt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har kollat igenom kartongen (alla andra oxo), manualerna och fodralet till cd'n. Ingenstans finns det en kod. Surt.

Vad tror du om att kontakta dustin?

Permalänk
Medlem

Om dom bara fick för sig att svara på mitt mail som jag skickade i Torsdags så kanske det löser sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om dom bara fick för sig att svara på mitt mail som jag skickade i Torsdags så kanske det löser sig.

snabbaste är att ringa

Permalänk
Hedersmedlem

Attans, jag har lyckats beställa några problemvaror.

WD GP 1.5 TB disk, läste nyhet i slutet av året att diskar skulle bli bristvara. Verkar stämma, leverans utsatt till 19/2.

Little Big Planet till PS3, 6 dagar kvar, verkar vara ett popuplärt och nu lite äldre spel.

Lycom 1-to-5 Port multiplier (behöver nått nytt att leka med och få in fler diskar i datorn) helt okänt datum.

Det är bara o vänta.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Attans, jag har lyckats beställa några problemvaror.

WD GP 1.5 TB disk, läste nyhet i slutet av året att diskar skulle bli bristvara. Verkar stämma, leverans utsatt till 19/2.

WD15EARS (EADS tillverkas inte längre så vitt jag vet) finns i mycket stora mängder hos många av de största e-handlarna och även Dustin (går ej se lagersaldo hos Dustin tyvärr).

Enda skillnaden är 4k sektorer som alla nya WD kommer ha. Kan ställa till prestandaproblem med äldre operativ i vissa lägen, men WD har släppt verktyg för att avhjälpa detta. Jag har länkat till detta i en annan tråd, annars är det bara att googla själv.

Edit: Dubbel cache på nya EARS också, glömde det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Pratade med kundservice nyss, de har en rejäl backlogg efter helgerna tydligen, även jag mailade i torsdags(kväll) Ringde idag då det började bli lite brottom, och det var inte mer än 6 min kö. Och ärendet var fixat på ett par minuter.
Trist för Dustin att inte mail prioriteras på samma sätt som telefon, det måste ju vara smidigare både för Dustin och mig om det går att lösa snabbt på mail.

Det är dock ett branchproblem, kö på telefonen ses alltid som mer akut än kö på mailen.

Så ring på Kundservice 08-553 44 800 eller vänta.

Permalänk
Hedersmedlem

Ajdå, detta visste jag inte riktigt. Ville ha en EADS för jag redan har en. Jag skulle väl kunna byta till EARS iofs.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har två frågor!

1. Jag undrar när ni får in följande produkt: Nuforce UDAC (Art nr: 5010374820).

2. Ni är återförsäljare för Shure, hur kommer det sig att ni inte saluför Shures serie av hörlurar som har fått väldigt god kritik?

Tacksam om svar!

Permalänk
Citat:

Tjena!

Beställde en sådan här hos er häromdagen:
http://www.dustin.se/pd_5010368855.aspx

Alltså en XFX Radeon 5850 Black Edition.

Det står att det följde med Dirt 2 utan extra kostnad.
Jag undrar var det är någonstans för det är inte någonstans bland mina prylar.

//T

Tja, ett problem kan vara att dustin numera ändrar information, ibland även tillverkarens art-nr men dom informerar inte om detta och dom kör vidare med sitt art-nr trots att det inte är samma produkt längre...

När du beställde så såg det förmodligen ut såhär: http://74.125.77.132/search?q=cache:9zJ5hAL_8QYJ:www.dustin.se/pd_5010368855.aspx%3Fintcmp%3DFlik_home+dustin+5010368855+%22Dirt+2%22&cd=1&hl=en&ct=clnk
att jämför med dagens: http://www.dustin.se/pd_5010368855.aspx

Har själv ett liknande ärende liggandes, dock gäller det ASUS 5850...
Vid beställning: http://74.125.77.132/search?q=cache:MLVYvlWx3fEJ:www.dustinhome.se/pd_5010333924.aspx%3Fintcmp%3DFlik_home+5010333924+%22Dirt+2%22&cd=3&hl=en&ct=clnk
Nu: http://www.dustinhome.se/pd_5010333924.aspx

Första mailet(jag pallar inte telefonköer) jag fick gick dock ut på att jag måste läst fel då dom inte kunde se något om Dirt 2 på [nuvarande]sidan...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweloop64
Tja, ett problem kan vara att dustin numera ändrar information, ibland även tillverkarens art-nr men dom informerar inte om detta och dom kör vidare med sitt art-nr trots att det inte är samma produkt längre...

När du beställde så såg det förmodligen ut såhär: http://74.125.77.132/search?q=cache:9zJ5hAL_8QYJ:www.dustin.se/pd_5010368855.aspx%3Fintcmp%3DFlik_home+dustin+5010368855+%22Dirt+2%22&cd=1&hl=en&ct=clnk
att jämför med dagens: http://www.dustin.se/pd_5010368855.aspx

Har själv ett liknande ärende liggandes, dock gäller det ASUS 5850...
Vid beställning: http://74.125.77.132/search?q=cache:MLVYvlWx3fEJ:www.dustinhome.se/pd_5010333924.aspx%3Fintcmp%3DFlik_home+5010333924+%22Dirt+2%22&cd=3&hl=en&ct=clnk
Nu: http://www.dustinhome.se/pd_5010333924.aspx

Första mailet(jag pallar inte telefonköer) jag fick gick dock ut på att jag måste läst fel då dom inte kunde se något om Dirt 2 på [nuvarande]sidan...

Det där är ju riktigt illa om det stämmer och det verkar det ju tyvärr göra!
Bra observation!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Hedersmedlem

Jüri, undrar ifall du kan få in ett Topcover till PC-A71A (Silver) som heter T-71 (tillv art nr: T71B eller möjligen T71A eftersom den är silver). Hittar bara svarta när jag söker runt bland butiker, kanske har den utgått. Tacksam för ett litet försök (de flesta ligger under 200kr, men kan betala mer för besväret ifall ni kan ruska fram en silver).
Alternativt om du kan få fram sidopaneler, frontpanel med dörr och topcover (vanligt och med fläktplats) i svart som reservdelar så kan jag göra om hela chassit till den svarta modellen. Isf ge gärna ett prisförslag.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Ledsen för lite längre responstid, några dagars semester + ohyggligt mycket på gång samtidigt efter det

Haifisch
Maila mig ditt ordernummer + en kopia på det du skrev här så kollar vi.

Fixoon
Tackar, har skickat vidare det till folket som arbetar med komponenter så får de kika & fixa.

twinlight
Skicka gärna ett ordernummer till mig så kan jag kolla hur det ser ut. WD15EADS finns kvar i kanalen men det finns lite oklarheter kring leveranserna, ja.

sweloop64
Tillv. art nr ändras i regel aldrig på en produkt så länge inte den "nya" produkten från tillverkaren är identisk med den tidigare (och även det händer extremt sällan då sådant inte brukar hända). Information däremot kan ändras fortlöpande beroende på vad som ändras bör. Eventuella fel rättas till etc.

Att t.ex. spel följer med vissa produkter under vissa perioder är inget ovanligt och det noteras i systemet, så har man köpt produkten + sett att det ska följa med någonting på vår produktsida men inte fått med produkten så kan vi ordna det.

Aser
Jag hittar tyvärr också bara den svarta, hade den silverfärgade funnits så hade den dykt upp vid sökningen i listorna. Ska dock göra ett försök och se vad jag kan göra. Återkommer via PM när jag fått svar (kan ta några dagar för de att forska fram info).

Mvh
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

PS, nås för närvarande snabbast via mail när det gäller konkreta ärendefrågor.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hur lange brukar man fa vanta pa svar pa en returförfrågan ?
Mailade den 20/1 o har inte fatt nagot svar (Dvs 2 arbetsdagar)
Kan detta kallas for "normal" vantetid ?
mvh Zeke

Permalänk

Den 13/1 skickade jag in förfrågan om jag skulle returnera mitt asus 5850 då dirt 2 saknades eller om dom skulle fixa dirt 2 åt mig...
(princip-sak).

Den 19/1 fick jag svaret

Citat:

Kan inte se [inga rättigheter att se "noteringar" i systemet? se JMartojas citat nedan] att det ska medfölja dirt 2 till den produkt som du har beställt. Den informationen finns inte heller på vår [nya modifierade] hemsida. Är du säker på att du har angett korrekt artikelnummer?

[asus har olika art-nr på kortet med resp utan dirt 2, givetvis är detta också modifierat].

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Att t.ex. spel följer med vissa produkter under vissa perioder är inget ovanligt och det noteras i systemet

Kanske dags att ge kundservice läs-rättigheter till dessa "noteringar" då det annars lätt kan tolkas som att man försöker lura kunder att tro att dom läst fel.

Den 19/1 skickade bildbeviset på sidan innan modifieringen att dirt 2 visst skulle ingå...
(tiden mellan köp och modifiering är minst 24dagar, osäkert exakt när sidan ändrades).
Sedan dess inget svar dock...

Kollar man på prisjakt så visar betygen http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=659 den senaste tiden att dustin borde ta och stärka upp på kundservice-delen och kanske ge dem läs-rättigheter till "noteringar" om produkter...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ju inte bra ut. Har alltid fått kanonbra service av dustin. Den största anledningen till att jag köper mycket där.

Permalänk
Medlem

Jüri, måste fråga när ni införde att väggfäste följde med till TV-apparater större än 30"?

(OrderID 8495492)

Antar att det är relativt nyligt och att det inte fanns när jag köpte min, vilket ser något konstigt ut med tanke på vad som står i orderhistoriken. Men tack än en gång för mycket snabbt agerande med returen.

EDIT: Eller är det samma som ovan, dvs att "varunummer" kan vara samma även om det följer med något vid vissa tidpunkter?

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ Zeke-SE
Normalt siktar vi på att kunna besvara allt inkommande under ~ två arbetsdagar, ofta fungerar det men inte alltid, beroende på antalet inkommande ärenden. Skicka gärna vidare ärendet till mig om du inte fått svar ännu så kollar vi.

@ sweloop64
Kundservice har alla rättigheter för att se den typen av information (inte minst då det är främst för deras skull ändringar loggas så pass detaljerat som de gör), så där måste det ha blivit någon form av missförstånd. Skicka gärna vidare mailet till mig så kan jag följa upp det & lösa problemet åt dig.

@ Henrik21
Erbjudanden där väggfästen medföljer brukar vi köra lite till och från, sist kördes det under December 2009, så det kom efter ditt inköp.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Citat:

Skicka gärna vidare mailet till mig så kan jag följa upp det & lösa problemet åt dig.

Skickat, åtgärdades inom ett par minuter efter mailet skickats.
Ser ärendet som utagerat för egen del.
Lite synd dock att det icke flöt på via de normala kanalerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha kampanjpris på Define R2 chassit. Skulle sälja ännu snabbare! Skulle själv köpa ett direkt.

Permalänk
Medlem

Jag beställde dator vid årskiftet och posten krånglade så det tog en dag extra, sen ytterligare en dag extra pga röd dag (inte ert fel, jag vet). Men när jag fått datorn var något i den trasig, jag vet inte vad det var men kom fram till bestlutet att skicka tillbaka hela datorn.

När jag ringt och bett om retuesedlar tog det TVÅ veckor innan jag fick dom,,, jag ringde varrannan dag och frågade var dom var, och fick svaret att dom skickar nya. Sen när jag sa att om jag inte får dom på fredag (ringde på onsdagen) så skickar jag tillbaka det och ni får stå för frakten. Då gick det helt plötsligt väldigt fort, fick det redan på torsdagen! Så skickade självklart iväg det direkt så ni borde haft det på fredagen (i fredags). Så nu hoppas jag bara att det går fort som satan att få pengarna tillbaka, för jag kommer ringa tills jag får dom

PS. Tycker det är dåligt att en sån kvalificerad firma skickar produkter som förmodligen är trasiga, då jag och två till har haft samma problem!

-Over and out-

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2| AMD Phenom 2 X4 9252,8Ghz | Asus M4785TD-V EVO | Corsair 2x2GB 1600MHz | XFX Hd 5770 O.C. | Corsair VX 550w 80+ |

Permalänk
Medlem
Citat:

Erbjudanden där väggfästen medföljer brukar vi köra lite till och från, sist kördes det under December 2009, så det kom efter ditt inköp.

Njae? November var det väl? Jag spanade in en 42":are hos er under december som jag sedan slog till på under mellandagarna. Under hela den perioden som jag spanade på TVn så körde ni inte den kampanjen.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Dustin AB

Tjena!

@ Rabxorzz
Vad hade du för RMA nummer? Så kan jag se vad som kan förbättras / vad som inte fungerade.

@ [vEX]
Har pratat med grabbarna som sköter dessa bitar och sista kampanjen kördes mellan 24/11 och 22/12.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

RMA: 410432

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2| AMD Phenom 2 X4 9252,8Ghz | Asus M4785TD-V EVO | Corsair 2x2GB 1600MHz | XFX Hd 5770 O.C. | Corsair VX 550w 80+ |

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabxorzz
Jag beställde dator vid årskiftet och posten krånglade så det tog en dag extra, sen ytterligare en dag extra pga röd dag (inte ert fel, jag vet). Men när jag fått datorn var något i den trasig, jag vet inte vad det var men kom fram till bestlutet att skicka tillbaka hela datorn.

När jag ringt och bett om retuesedlar tog det TVÅ veckor innan jag fick dom,,, jag ringde varrannan dag och frågade var dom var, och fick svaret att dom skickar nya. Sen när jag sa att om jag inte får dom på fredag (ringde på onsdagen) så skickar jag tillbaka det och ni får stå för frakten. Då gick det helt plötsligt väldigt fort, fick det redan på torsdagen! Så skickade självklart iväg det direkt så ni borde haft det på fredagen (i fredags). Så nu hoppas jag bara att det går fort som satan att få pengarna tillbaka, för jag kommer ringa tills jag får dom

PS. Tycker det är dåligt att en sån kvalificerad firma skickar produkter som förmodligen är trasiga, då jag och två till har haft samma problem!

-Over and out-

Hej!

Vi tog emot leveransen med komponenterna den 22:a januari (fredag) och de krediterades den 25:e (igår, måndag). Det skickades ut 6st returfraktsedlar till din adress, vad som hände med de som inte kom fram kan jag tyvärr inte svara på, det enda jag kan se att de har lämnat oss.

Fraktsedlar som vi skickar ut skrivs ut och postas manuellt, i regel fungerar det helt problemfritt då det finns i stort sett inga marginaler för fel som kan inträffa med vår hantering.

Angående produkterna - vilka produkter syftar du på som vi säljer i trasigt skick? Det du har beställt är hyfsat mainstream-komponenter och givetvis händer det att det dyker upp trasiga exemplar bland alla komponenter, dock känner jag inte till att någon av de produkter du beställde har en felfrekvens utöver det normala. Briefa mig gärna mer om den biten så kan vi se över det också.

Jag finns även på mail; jm@dustin.se

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Jag har tappat det mesta av mitt företroende för Dustin. För mig har det varit ett riktigt serviceinriktigt företag tidigare och byggt upp sitt varumärke kring det.

De beskrevs alltid som "Aningen dyrare, men snabb leverans och bäst service"

Idag gäller det inte längre. Extremt dålig kundservice på retur/reklamationsavdelning. De klarar inte av att kommunicera via mail eller telefon.

Och detta är inte bara jag som tycker detta. Ser man till omdömena på Prisjakt nu för tiden så får Dustin fortfarande väldigt bra betyg för snabba leveranser och att beställningar går riktigt bra. Men nästan alla inlägg som handlar om reklamation och returärenden så får Dustin det motsatta, riktigt dåligt i betyg. Har själv skrivit en mindre roman där ^^

Jüri fick ett låångt mail av mig (stackarn) och han vidarebefodrade det till någon som då iaf återkopplade snabbt till mig för första gången. Men där dog det sen tyvärr. Resterande mail från personen fick jag alltid på slutet av dagarna (sen eftermiddag när kundtjänst slutar) så varje replay tog alltid ett extra dygn.

De klarar inte av returer/reklamation/service. Det är för mycket att bolla tydligen och deras interna kommunikation och uppföljning av ärenden är inte ens i närheten av vad det borde vara.

Med tanke på vilken "jobbig-krångel-kund" jag har varit och hur länge mitt ärende har varit igång nu så tror man att det kanske ska gå lite snabbare. Exempelvis om man gör klart fraktsedlar till mig att använda den 22/1 skicka de då istället för att vänta tills jag den 26/1 mailar och frågar om status (igen som man måste ligga på och göra hela tiden) och då maila dessa till mig...

Vet inte exakt vilken strategi jag har tänkt lägga upp här näst. Att kanske lägga ett automatiskt dagligt mail till dustin som frågar om status, så att den dagen något händer så återkopplar de då istället för en vecka senare...

Permalänk
Dustin AB

@ Trey

Det är ju alltid tirst när ens ärenden inte löser sig som man önskar. Nu vågar jag inte chansa på vilket ärende som var ditt (då jag tar emot en del "romaner" som du beskrev det ), så jag kan inte kommentera ditt enskilda fall innan jag vet vad det handlade om. Generellt så kräver vissa ärenden helt enkelt mer arbeta från olika instanser och kan tyvärr inte lösas på direkten, även om vi skulle önska det. Det vi kan lösa direkt det löser vi.

Angående kundservice - belastningen på en kundserviceavdelning (på valfritt större företag inkl. oss) är ju alltid lite dynamiskt. Jag kan försäkra dig om att vår KS har arbetat järnet sedan "högtrycket" började, samt nyrekryterat för att förstärka upp manskapet ytterligare. Vi önskar hjälpa alla våra kunder på ett så bra sätt som situationen tillåter. Där kan jag hålla med om att vi kan leverera bättre än vad senaste tidens belastning har tillåtit oss att göra. Vi önskar alla att vi hade en minuts kötid på telefonen och max 1-2 dagars svarstid på mail, men så har det inte sett ut i alla lägen. Dock så jobbas det väldigt hårt på att styra upp det.

Återkom gärna med order/RMA nummer så kan jag lägga in min åsikt om ärendet också.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Mitt returnummer 407798.

Största problemet jag har med hur ärendet går är informationen man får från er, eller inte får rättare sagt. Inte bara att det tar lång tid att få svar. Eller att inget händer förrän man gnäller. Utan svaren mar får på både telefon och mail är väldig fåordiga och ingen kan säga något. Ingen vågar säga något utan allt ska bara framföras till dittan och dattan.

Till exempel var det ju helt omöjligt att få prata med personen som hade hand om mitt ärende hos er. Utan kommunikationen har fungerat som sådana:
1. Jag mailar några frågor, kanske mailar ännu en gång...
2. inget svar, ringer in, de ska säga till honom att återkoppla
3. han svarar på EN av mina frågorna
4. Se steg ett igen!

Jag orkar inte dra en uppsats till om allt. Du har mitt mail samt att jag har en längre post på prisjakt som är lätt att hitta också. Jag har tröttnat nu och orkar inte bry mig längre. Har lagt ner så åtskilliga antal timmar i detta ärende och nu har studierna dragit igång och jag kan inte sitta 3h per eftermiddag med detta.

Mina förväntningar är att detta ärende är avslutat om kanske två månader. Hoppas verkligen den fungerar efter det... Går den sönder inom tre månader kan man ju åberopa 3 månaders service garanti men med tanke på hjälpen man får så känns det menlöst och lika väl kan slänga datorn då. Det är inte värt tiden att ha o göra med er... (Blir fasiken rädd när jag funderar på hur mycket tid man lagt ner på detta och ingen ens har orkat säga "Vi ber om ursäkt för att det tagit tid". För hade ni skrivit det vid ett tillfälle när ni strulat eller lagt ner två extra meningar när ni svarar på mail så man märker att ni bryr er om era kunder så skulle det känns väldigt mycket bättre. Nej nu måste jag sluta skriva.....