We Loved, We Played, now it's gone.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster91
Till alla som klagar: Köp en konsoll, ändå där seriösa spelandet började och fortfarande är som bäst

ok...? jag har två konsoller, 360 och wii och jag kan inte hålla med dig...det är fortfarande beroende på vilket spel man spelar vilken plattform som är "bäst" jag spelar fortfarande mest på min PC trots konkurrens av två konsoller.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Till alla som klagar: Köp en konsoll, ändå där seriösa spelandet började och fortfarande är som bäst

Fortfarande som bäst? När ni får kvalitet av ren dynga? Okej.

Dom får er att köpa HD TV när spelen inte ens körs i 1080p!
Dom får er köpa en konsoll och tycka grafiken är bra, när den inte är det!
Dom får er köpa en konsoll och säger att konsollen klarar av 1080p i 60fps när den bara klarar 640p/720p i 30fps!
Ni får aimbot, ni får aimassist, ni får explosive barrels överallt, ni får massa fjantiga services som kostar pengar, DLC som inte är värt mer än 2 kr och ni betalar 50 kr för det! Ni får matchmaking med 100+ ms.

seriösa spelandet började väl ändå när Quake kom ut? SNES var inte seriöst!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag tror aldrig att konsoler kommer ta över Spel världen. Tror inte tillverkarna till delarna i en dator tillåter att datorn säljer dåligare. Och utvecklingen stannar upp. Microsoft är bara ute efter att mjölka pengar inte göra saker som håller och funkar. Bara att se på Vista ett skit system i början. Efter en jävla kritik fixade dom det och alla var nöjda. Men då kom Windows 7. Som ett svar på tal av all kritik. Det är mjölkning. Desto mer pengar. Desto mer makt.

Finns inte ett spel idag som ligger på exclusiv för PC. Inga nya iallafall. Är bara en portning från konsol till PC. Som gör en förbannad.
När man sitter på ett system som klarar allt idag med lätthet. Så kan man inte använda det.

Själv äger jag ett PS3. Men mest för att lillsyrran spelar på det. Har inte spelat många timmar på det. Använder det mest för att titta på film via stream från datorn. Som funkar suveränt.

Men alla Whinade skrikande Konsol fans dom kan ta sig där bak.
Som säger att HALO m.m är Världens bästa spel.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Oj vilka minnen du drar upp nu. mmmmmmm Mutant mmmmmmm Drakar och Demoner mmmmmm och som lite paus kollade man på transformers the momvie (den tecknade alltså (wow vilken musik i den, Dare och The touch med Stan Bush bland annat) Oj nu drömde jag iväg sådär 20 år

transformers va min favorit på skychannel,fina minnen

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

De som spelar på konsol är bara ute efter lite underhållning en kort stund.
De som spelar på dator är ofta mer inne i ett spel.

Om man jämför en seriös konsol spelare (om det finns) med en seriös PC spelare så är PC spelaren definitivt seriösare.

Nu när vi har fastslagit att PC spelaren är mest seriös med sitt spelande, vore det inte smart att först göra spelen till PC och sen göra en portning till konsol? Då skulle alla bli nöjda.

Sen så är ja lite irriterad över alla småbarn här inne som häver ur sig massa skit som att dom siktar lika bra med kontroll som med tngtbord och mus och att grafiken är jätte bra på konsol, nu råkar det vara så att jag spelat en hel del med kontroll sen Goldeneye på N64 och det är löjligt mycket sämre precision och angående grafiken så måste ni vara blinda, otroligt mycket sämre, sök lite på YT så får ni se skillnaden!

Nu säger jag inte att konsol är skit, men det finns inte något FPS lir på konsol som blir lika roligt/intensivt som ett på PC!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
De som spelar på konsol är bara ute efter lite underhållning en kort stund.
De som spelar på dator är ofta mer inne i ett spel.

Om man jämför en seriös konsol spelare (om det finns) med en seriös PC spelare så är PC spelaren definitivt seriösare.

Nu när vi har fastslagit att PC spelaren är mest seriös med sitt spelande, vore det inte smart att först göra spelen till PC och sen göra en portning till konsol? Då skulle alla bli nöjda.

Sen så är ja lite irriterad över alla småbarn här inne som häver ur sig massa skit som att dom siktar lika bra med kontroll som med tngtbord och mus och att grafiken är jätte bra på konsol, nu råkar det vara så att jag spelat en hel del med kontroll sen Goldeneye på N64 och det är löjligt mycket sämre precision och angående grafiken så måste ni vara blinda, otroligt mycket sämre, sök lite på YT så får ni se skillnaden!

Nu säger jag inte att konsol är skit, men det finns inte något FPS lir på konsol som blir lika roligt/intensivt som ett på PC!

bara man har kul själv så är de ju värt att spela,annars klagar man nog bara.

EDIT: alla tycker olika

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
bara man har kul själv så är de ju värt att spela,annars klagar man nog bara.

EDIT: alla tycker olika

Nu är det inte det vi disskuterar hur som helst. Det vi säger är att PC-spelen blir sämre pga FPS-portningarna från konsoll. Varför förstöra så många fina PC-lir genom att porta skiten. Gör till PC först och porta ner spelen sen till den nivå som funkar på konsoll så skulle alla lirare vara glada och nöjda. Nu får ju tyvärr PC-lirarna dras med den sämre versionen av spelet pga just den tråden handlar om...bland annat handlar om kanske jag ska säga...

Nu har vi även lagt fram förslag till varför det ser ut som det gör också som det så oftast handlar om...pengar...

Det som du säger att alla tycker olika är ju så intetsägande... alla tycker olika...det är det väl ingen som säger något om heller?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Om det fortsätter såhär ett tag till så kommer FPS på PC vara ett skämt om några år...

Får väl hoppas att ingen idiot skulle få för sig att gör MMORPG till konsol och att folk skulle köpa det... Mitt hopp ligger hos blizzard atm men dom har ju ingen förfrågan hos konsolerna.

Nej, jag trodde dice skulle hålla sig till PC spelarna med BC2 då dom gjort så grymma spel till oss innan men nejdå... först så sa dom hur allt som inte MW2 hade skulle dom ha men det var bara ett lillfinger böj bättre i dom punkterna... skylla på budget, tid och annat när man inte behöver vara Sherlock holmes för att se hur dom dreglat över konsolmarknaden. skäms tamefan!

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Citat:

Nu är det inte det vi disskuterar hur som helst. Det vi säger är att PC-spelen blir sämre pga FPS-portningarna från konsoll. Varför förstöra så många fina PC-lir genom att porta skiten. Gör till PC först och porta ner spelen sen till den nivå som funkar på konsoll så skulle alla lirare vara glada och nöjda. Nu får ju tyvärr PC-lirarna dras med den sämre versionen av spelet pga just den tråden handlar om...bland annat handlar om kanske jag ska säga...

Nu har vi även lagt fram förslag till varför det ser ut som det gör också som det så oftast handlar om...pengar...

Det som du säger att alla tycker olika är ju så intetsägande... alla tycker olika...det är det väl ingen som säger något om heller?!

ja pengar är de det handlar om.
vi får ta den smällen med tanke på all gratis spel (nertankat) som dom flesta pc spelare antagligen har utnyttjat.
men de går fortfarande att ha roligt,får sänka kravet lite

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

ja pengar är de det handlar om.
vi får ta den smällen med tanke på all gratis spel (nertankat) som dom flesta pc spelare antagligen har utnyttjat.
men de går fortfarande att ha roligt,får sänka kravet lite

Hade varit kul om man samlade ihop 100 miljoner PC spelare och gick till MS eller Sony och slog dom på käften, brände ner företagen och lite sådant..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hade varit kul om man samlade ihop 100 miljoner PC spelare och gick till MS eller Sony och slog dom på käften, brände ner företagen och lite sådant..

japp,blir å spela poker sen då på kåken ,eller nå annat kul

Visa signatur

Permalänk
Citat:

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Har inget mer att tillägga

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

dyngkonsoller.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja hellre harpan än konsollskräp ^^

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GM
Ja hellre harpan än konsollskräp ^^

ärligt?

harpan ä helt ok

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tvivlar på att 100 mille får plats i ett par st fängelser, dom lär få bygga en hel del nya isf.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tvivlar på att 100 mille får plats i ett par st fängelser, dom lär få bygga en hel del nya isf.

blir nog bara du muppen som anfaller,resten fegar ur

Visa signatur

Permalänk

Re: We Loved, We Played, now it's gone.......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Smaken som baken iofs men att konsollerna ska få styra grafikutvecklingen är ju fan absurt! En modern PC har kapaciteten att Knu**a sönder vilken konsol som hellst på alla sett och vis!

Teoretiskt sett har datorerna häftigare hårdvara, ja - men detta leder inte till häftigare grafik i praktiken. I praktiken får man slanta upp mångdubbelt för att få samma grafik i en PC som i en konsol.

Varför då?
-För att spelen utvecklas för konsol och sedan portas till PC.
Varför då?
-För att piratkopiering inte är alls lika vanligt i konsol-världen -> mer pengar till utvecklarna.
-För att det är enklare att utveckla till en fast bestämd hårdvara, testerna blir mångdubbelt enklare om man inte behöver ta hänsyn till alla möjliga konfigurationer.
-För att konsoltillverkarna sponsrar spelutvecklarna för att få sälja fler konsoler. Detta förekommer väl kanske i PC-världen också men inte alls i samma grad.

Men jag håller med om att det är en trist utveckling. Utan piratkopieringen av PC-spel hade nog konsolerna fått det svårt att ta över.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Själv är jag faktiskt en som föredrar att spela på konsol mer än på PCn. Det har inte alltid varit så men på sistone används datorn enbart för film etc. Att FPS inte skulle vara lika "spännande" på konsol som på PC tycker jag e felaktigt, då jag själv kan leva mig in i bland annat BC rätt ordentligt.

Visst kanske konsolspelare är lite mer casual, men det behöver inte alltid påverka gameplay tycker jag nog allt.

Men det är som sagt hur man själv uppfattar det. Nu är ju detta ett datorforum så största delen spelar nog på sin PC här.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Teoretiskt sett har datorerna häftigare hårdvara, ja - men detta leder inte till häftigare grafik i praktiken. I praktiken får man slanta upp mångdubbelt för att få samma grafik i en PC som i en konsol.

Varför då?
-För att spelen utvecklas för konsol och sedan portas till PC.
Varför då?
-För att piratkopiering inte är alls lika vanligt i konsol-världen -> mer pengar till utvecklarna.
-För att det är enklare att utveckla till en fast bestämd hårdvara, testerna blir mångdubbelt enklare om man inte behöver ta hänsyn till alla möjliga konfigurationer.
-För att konsoltillverkarna sponsrar spelutvecklarna för att få sälja fler konsoler. Detta förekommer väl kanske i PC-världen också men inte alls i samma grad.

Men jag håller med om att det är en trist utveckling. Utan piratkopieringen av PC-spel hade nog konsolerna fått det svårt att ta över.

Jag skulle kunna ringa upp dig och prata på i timmar om hur fel du har i dina argument men jag tror knappast det skulle leda någon vart då du uppenbarligt redan har bestämt dig för "såhär är det och that's it".

Men som sagt: FEL, FEL, och åter igen om det inte har gått fram hela vägen: FEL, hoppas detta inte var allt för svårt att förstå.
Datorer har otroligt mycket Bättre hårdvara, inte enbart "coolt & häftigt", utan BÄTTRE, förstår du vad det betyder?
I praktiken leder det till att när man spelar spel på en dator så har man i nästan alla fall otroligt mycket högre upplösning och bättre grafikkvalité i form av texturer till exempel, att du påstår att spelgrafiken i en PC och en Konsol är likvärdigt är helt absurt och totalt fel, jag tänker inte ens börja argumentera med dig utan du får leta upp fakta själv, precis som om jag inte skulle argumentera med någon som kommer Nu år 2010 och påstår att jorden är platt. (Inser du hur löjligt ditt argument är?)

Vissa spel må utvecklas till konsoler, och vi vet alla hur dåligt portade spel Kan vara, men det är långt ifrån majoriteten av spel som är dåliga portar.
Jag hoppas du inser själv hur idiotiskt det är att basera hela ditt argument på något specifika spel som kan benämnas som dåliga konsolportar.
Från ingenstans drar du upp en diskussion som är långt ifrån ämnet, nämligen piratkopiering, detta ämne är otroligt stort och inget man kan diskutera om i denna tråd då det redan finns diverse andra tråd angående ämnet, vill du så gärna diskutera om detta får du söka dig till de andra trådarna och skriva ett inlägg där.

Nu drar du upp en tes från ingenstans, förrens du har bevisat att du är en spelutvecklare i ett seriöst och stort företag så får vi vänta med att argumentera om tekniken bakom spelutveckling för PC respektive konsol

Ditt sista argument är otroligt dåligt om jag skall vara ärligt och det finns en hel del som man kan skriva om detta, vilket jag inte tänker göra i ett första motargument. Däremot krävs det inte en raketforskare att inse att det i stora loppet inte stämmer, något Du kan göra för att få en liten hum om hur det rör sig egentligen är att jämföra priset mellan en nysläppt konsolspel och en nysläppd PC spel, allt som allt försöker jag förmedla för dig att man måste ha något att komma med innan man slänger ut argument som må se bra ut (det ser inte bra ut i ditt fall dock).

Om du verkligen tror att det inte finns en stor piratkopieringsrörelse kring konsolvärlden ber jag dig att kolla upp detta åter igen, för det är inte korrekt någonstans.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Men som sagt: FEL, FEL,

Ödmjuk inställning. Nice!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

ok...? jag har två konsoller, 360 och wii och jag kan inte hålla med dig...det är fortfarande beroende på vilket spel man spelar vilken plattform som är "bäst" jag spelar fortfarande mest på min PC trots konkurrens av två konsoller.

Allt funkar perfekt på konsoll, från race till fps, sport osv... tycker du det dålig kontroll i fps spel så är du bara dålig på tv-spel.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Citat:

Fortfarande som bäst? När ni får kvalitet av ren dynga? Okej.

Kvalité ja, inga krånglande drivisar eller något alls, så ren dynga? Nej, ha så trevligt med att klocka och bränna datorn för att kunna spela

Citat:

[B]Ursprungligen inskrivet av Mupp3n Dom får er att köpa HD TV när spelen inte ens körs i 1080p!
Dom får er köpa en konsoll och tycka grafiken är bra, när den inte är det!
Dom får er köpa en konsoll och säger att konsollen klarar av 1080p i 60fps när den bara klarar 640p/720p i 30fps!
[/B]

1. HDTV krävs inte för mina trevliga konsoller :S? Dock så spelar ja på en ;P

2. Vad är bra grafik? Jag skulle aldrig byta ut gamla färglada Yoshi Island grafiken mot värdelös Crysis iaf :S

3. De sista stämmer väldigt bra^^.... För några år sedan xD Sen så att de står OVER 9000 fps i ditt CS 1.6 betyder inte att du ser mer än 25-30 xD

Citat:

Ni får aimbot, ni får aimassist, ni får explosive barrels överallt, ni får massa fjantiga services som kostar pengar, DLC som inte är värt mer än 2 kr och ni betalar 50 kr för det! Ni får matchmaking med 100+ ms.
[/B]

1. Aim assist går att stänga av i de flesta spel (=

2. Explosive barrels xD TA BORT ALLA TUNNOR I VARJE SPEL! SÅ BLIR DE JÄTTE BRA! BÖRJA MED HALF LIFE 2! (-.-")

3. Ingen tvingar dig att ladda hem grejer till konsollen (=

4. Tyvärr fattar ja inte riktigt de sista du skrev, men antar de har nått med online att göra, ja... i sådana fall är det inte vårt fel att ni som klagar på online via konsoll har värdelös uppkoppling ;P

Citat:

seriösa spelandet började väl ändå när Quake kom ut? SNES var inte seriöst! [/B]

Näe! Super Nintendo va inte seriöt, google streetfighter 2 turneringar och andra spel, långt innan suckhack fanns ;P

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Avstängd
Citat:

Kvalité ja, inga krånglande drivisar eller något alls, så ren dynga? Nej, ha så trevligt med att klocka och bränna datorn för att kunna spela

2. Vad är bra grafik? Jag skulle aldrig byta ut gamla färglada Yoshi Island grafiken mot värdelös Crysis iaf :S

3. De sista stämmer väldigt bra^^.... För några år sedan xD Sen så att de står OVER 9000 fps i ditt CS 1.6 betyder inte att du ser mer än 25-30 xD

2. Explosive barrels xD TA BORT ALLA TUNNOR I VARJE SPEL! SÅ BLIR DE JÄTTE BRA! BÖRJA MED HALF LIFE 2! (-.-")

4. Tyvärr fattar ja inte riktigt de sista du skrev, men antar de har nått med online att göra, ja... i sådana fall är det inte vårt fel att ni som klagar på online via konsoll har värdelös uppkoppling ;P

Näe! Super Nintendo va inte seriöt, google streetfighter 2 turneringar och andra spel, långt innan suckhack fanns ;P

1. Dina kanske inte, men du får inte direkt en bra visuell upplevelse..
2. Bra grafik är något som ser bra ut, t.ex arma 2.
3. Ser mer än 25-30? Det handlar om känslan din idiot. Vi gör såhär: starta upp Call of Duty 4, kör det i 30fps (maxfps i console på 30) och sedan 60fps sedan 90fps och sedan 120fps, det är HUR STOR SKILLNAD SOM HELST både visuellt och responstiden och känslan i spelet. Handlar inte om vad ögat ser, när ska folk tänka lite?

1. Aim-assist går att stänga av, men jag pratar om multiplayer och dom flesta använder det.
2. I half life 2 hade explosiva tunnor en del av fysiken i spelet och spelade faktiskt roll.
3. Ingen tvingar mig, men för att lira med dom som har samma spel men nåt extra DLC så kan inte jag lira med dom om dom använder sin DLC.
4. Jag sitter på 100mbit fiber och tycker du det är dåligt bredband så är du bra dum i huvudet, och nej det har ingenting alls med ens uppkoppling att göra, det handlar om att konsoller har egna serverar hos antingen utvecklaren eller Sony/MS och bidrar till en hel del LAGG och är antagligen hostade i nåt cp land med 1mbit linor, vilket ger en 100ms minimum. Tycker du även bör läsa vad IW skrev angående sitt Matchmaking system där dom sa att 100ms är bra Man märker ju att du vet vad du talar om iallafall.. "värdelös uppkoppling"

SNES var långt ifrån lika seriöst som PS1/PS2 och Xbox.. eller t.ex Unreal Tournament, Quake, Red Alert, Command & Conquer, Star Craft och Warcraft..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är lika smart som gammal va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ödmjuk inställning. Nice!

Jag e alltid ödmjuk, du vet det...!

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin

Men som sagt: FEL, FEL och åter...

Oh, snap! (;

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Trevligt en vän och kanske den ände som förstår vad jag menar!

Har åxå bara PS3:an kvar! Xboxen fick ring of death som dom flesta andra, så den är skrot, säkert 10-15 orginalspel som ligger och skräpar, blåst på en plastbit... Men ändå är det bitchboxen som spelen görs till idag..
Sett hur skiten ser ut innuti och som jag sa dinkytoy...

Spel skall göras utav kärlek, känsla och energi... Sen om det klickar så måste man ju snappa iden och försöka göra om skiten igen fasst bara bättre

Helt ärligt så är Xboxen det sämsta som spelvärlden åstakommit.... iaf för PC gubbarna, om ni nu bryr er.. eller finns kvar...

Sen nu ni Xboxs freaks som ska försvara plastbiten säg nu nått bra inte nå jävla skitsnack som 99,99% snackar!

Long live PC-gamers!

Håller fullständigt med, själva känslan börjar försvinna mer och mer hela tiden. Jag förstår iden bakom nintendo wii och väljer att inte köpa det. Men "crapboxen" är bara för mycket, playstation duger till att köra fotboll eller tekken med andra, men fps på consol ? pretty please with sugar on top.....
Tacka vet jag spel som Clive Barkers Undying, Call of cthulhu eller första half life, det fanns liksom själ i spelen en gång i tiden. Årets mest hypade crapspel mass effect 2 känns och ser ut som skit för att vara bland största som släppts på ett tag....
Men jag tror ändå att pc-spelens största fiende är själva pc'n, inte många som pallar spendera flera tusen årligen på att uppgradera och köpa nytt bara för att maxa grafiken osv...

Permalänk

Haha! Underbart att dom släpper AvP demot nu som perfekt motargument för PC-spelarna! Värre besvikelse får man leta efter! Jag förstår att de kan vara underhållande på konsoll då kontrollerna är så jävla sega som det är, så då märker man inget. Men nu när man försöker ge sig in i fighterna med tangentbord och mus är det så fruktansvärt dåligt! Bara att muspekaren släpar något sjukt i huvudmenyn säger ju sitt...

Way to go!... not.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Haha! Underbart att dom släpper AvP demot nu som perfekt motargument för PC-spelarna! Värre besvikelse får man leta efter! Jag förstår att de kan vara underhållande på konsoll då kontrollerna är så jävla sega som det är, så då märker man inget. Men nu när man försöker ge sig in i fighterna med tangentbord och mus är det så fruktansvärt dåligt! Bara att muspekaren släpar något sjukt i huvudmenyn säger ju sitt...

Way to go!... not.

Hade samma problem men märkte direkt att v-sync var igång som default i menyn

Vad demot beträffar så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Spela en match på 10min men death match generellt för mig är så tråkigt. Snart kommer Bad Company 2 iaf

Visa signatur

breathe, smile and be happy