Mini-ITX chassi med stöd för instickskort

Permalänk
Medlem

Mini-ITX chassi med stöd för instickskort

Tänkte bygga en router (PFSense) i ett Mini-ITX chassi.

Chassit jag funderar på är Antec ISK 300-65, men vet inte om det stödjer instickskort.
Jag ska nämligen använda ett Intel PCI-E 1gbit nätverkskort med moderkortet Zotac ION ITX G Series 330

Om chassit ej stödjer, har ni nått annat bra tips?
Bör helst ej vara allt för dyrt.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Antec ISK300 65, stödjer inte instickskort.
Se produktlänk:

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjA5OA==

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GGeorgss
Antec ISK300 65, stödjer inte instickskort.
Se produktlänk:

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjA5OA==

Nu tycker ju i alla fall jag att det ser ut som en expansionsplats på baksidan, det borde alltså funka bra så länge du har en pci-e port på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Jo det var det jag tyckte av bilderna också.

"1 half-height expansion slot" står det på deras hemsida. Då borde det ju gå om man byter själva bracketen som kortet följer med. Intel brukar ju skicka med mindre om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
Jo det var det jag tyckte av bilderna också.

"1 half-height expansion slot" står det på deras hemsida. Då borde det ju gå om man byter själva bracketen som kortet följer med. Intel brukar ju skicka med mindre om jag inte missminner mig.

Visst ser det så ut, kolla om man får med en low till nätverkskortet med den nätbutik du väljer alt om Intel kan skrapa fram något.

Permalänk
Medlem

Har beställt korten så får se om de levereras med dem. Annars får vi lösa det på nått annat sätt.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har beställt korten så får se om de levereras med dem. Annars får vi lösa det på nått annat sätt.

Mjo är ju bara att ta bort skenan och stoppa i kortet, för den lär inte vandra iväg av sig själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Mjo är ju bara att ta bort skenan och stoppa i kortet, för den lär inte vandra iväg av sig själv

Jo så kan man ju också göra. Annars är det säkerligen möjligt att göra en egen. Typ korta av den lite bara.

Jag har tänkt om om moderkortet. Verkar lite overkill för en router så kommer ta ett Intel D510MO istället. Ingen PCI-E men bör fungera med ett vanligt Intel 1gbit NIC pci-kort också.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo så kan man ju också göra. Annars är det säkerligen möjligt att göra en egen. Typ korta av den lite bara.

Jag har tänkt om om moderkortet. Verkar lite overkill för en router så kommer ta ett Intel D510MO istället. Ingen PCI-E men bör fungera med ett vanligt Intel 1gbit NIC pci-kort också.

Ja det är bra om du bara ska köra router då Zotac kortet kostar det dubbla.
Jag är sjukt sugen på en Atom 330 med ION lösning, sitter med en E1200 och ett Geforce 7300GS i ett Antec P182....prestandan blir ungefär densamma för det jag använder datorn till fast i ett 20 gånger mindre format

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ja det är bra om du bara ska köra router då Zotac kortet kostar det dubbla.
Jag är sjukt sugen på en Atom 330 med ION lösning, sitter med en E1200 och ett Geforce 7300GS i ett Antec P182....prestandan blir ungefär densamma för det jag använder datorn till fast i ett 20 gånger mindre format

mm Mini-ITX är ett trevligt format
Nu när DXVA finns kan man ju spela upp 1080p utan problem också. Så passar ju perfekt till HTPC.

Det första moderkortet jag tänkte på har ju HDMI också.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

posta gärna dina erfarenheter av moderkort och chassi kombinationen. jag är nämligen ute efter precis samma kombo. D510 moderkort, intel nic och ett passande litet chassi.

jag funderade själv ett tag på denna lådan. har också stöd för halvhöjds pci kort http://www.morex.com.tw/products/productdetail.php?fd_id=127

Permalänk
Medlem

Det kan jag göra. Dock kommer jag inte köpa hårdvaran än på ett tag. Har några andra projekt jag ska fixa först.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med kombinationen Antec ISK300-65 och ett D510MO och kan säga att det fungerar finfint, dock så är det precis på millimetern att atx-kabeln till moderkortet räcker.

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem

har fått min D510 och chassit jag länka ovanför. funkar kanon tycker jag.

tänkt köra den som en enkel server senare. just nu testar jag prestandan i win 7 och har en intel x25 ssd inkopplad. förvånansvärt rapp. och då jämför jag mestadels med min gamla netbook atom 270 eller vad nu den första generationen heter.

det jag saknar mest är hdmi anslutning eller dvi åtminstonde. och en pci-e plats hade varit bra så man hade kunnat köra med ett ordentligt intel nic.