Min externa hårddisk har slutat fungera (En samsung 320gb med usb strömanslutning)
Jag byggde ihop en dator för någon vecka sedan och gjorde -två- fel när jag skulle använda min hårddisk.
1. Jag tappade min hårddisk så den ramlade i golvet (halvmetersfall). Tänkte inte så mycket mer på det för jag har tappat den här hårddisken ett antal gånger förut.
2. När jag skulle testa hårddisken om den fungerade som den skulle, så pluggade jag in den i den främre usb'n på den datorn jag nyss byggt. Hela systemet stängde då av sig tvärt för jag hade kopplat "front usb'n" i fel uttag på moderkortet och det blev någon sorts kortslutning, inte bra.
Hur som helst så kopplade jag alla usb rätt och skulle testa hårddisken men jag kan inte öppna den, jag lägger örat intill den och hör att den snurrar och power knappen lyser som den ska, men jag hittar inte hårddisken ifrån datorn, testat flera datorer i huset.
Är det någon som har något tips på vad som har gått snett? Kan jag nå innehållet i hårddisken på något vis, har ganska mycket foton som jag inte vill bli av med där.
Tack så mycket om någon kan hjälpa!