Permalänk

Dataprylar.nu

Tänkte bara skriva att jag har handlat där ifrån o det funkade kanon.
Fick mina grejor fort o dom höll måttet

Permalänk
Medlem

Okey, finns en annan tråd om detta där det är mycket klagomål, vore nog bättre om du skrev det där

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Okey, finns en annan tråd om detta där det är mycket klagomål, vore nog bättre om du skrev det där

Den är låst!

OT:

Tack för infon.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
dom där priserna kan inte stämma!

jodå! dom stämmer.

Permalänk
Medlem

jag såg de nu ^^

Permalänk

Jag handlade på dataprylar.nu nyligen, och det funkade toppen!

/D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herkules25
Jag handlade på dataprylar.nu nyligen, och det funkade toppen!

/D

Haha, Nyreggad 1 inlägg - Skräll.

Permalänk

Allting har en början......

/D

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en beställning precis men jag tänkte hämta själv. Vi får se vad det är för något men priserna var ju bra.

Permalänk

klart priserna är bra, de säljs svart utan moms och lagstadgad garanti vilket borde vara eftersom han säger att han förmedlar prylarna från andra företag.

Eller så säljer han dem privat vilket är då märkligt då han använder ett företagsnamn och ger sken att ett företag.

Eller så har han en firma som han säljer ifrån och då är det åter igen olaglig försäljning eftersom det inte är moms eller att han följer konsumentköplagen.

Och de som säger "Vilken smart idé, sluta gnälla på en som säljer billigt"
Ring Inet, komplett, Dustin etc. och berätta om dem smarta idén att om de säljer prylarna utan moms och struntar i konsumentköplagen kan de ju sälja prylarna mycket billigare!
Och då blir ju alla glada som får köpa billiga prylar, för de går ju aldrig sönder och ingen blir längre sjuk eller behöver utbildning så vi behöver ju inte skattepengar till sjukhus och skolor.
*slut på ironi*

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk

beställt därifrån fick prylarna idag dom var väl förpackade

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
lagstadgad garanti

Finns inget sånt.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Han betalar moms när han köper prylarna från företagen.
Momsen drar han sedan av när han deklarerar för sitt bolag och så får han tillbaka pengar från skatteverket om han inte har mer moms som ska betalas så den betalas nog på ett eller annat sätt eller så gör han allt svart..

Jag beställde och hämtade i stan. Han hittade inte en av prylarna jag skulle ha så han drog bort den från min order och skickade med en annan pryl av annat märke gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Finns inget sånt.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Han betalar moms när han köper prylarna från företagen.
Momsen drar han sedan av när han deklarerar för sitt bolag och så får han tillbaka pengar från skatteverket om han inte har mer moms som ska betalas så den betalas nog på ett eller annat sätt eller så gör han allt svart..

Jag beställde och hämtade i stan. Han hittade inte en av prylarna jag skulle ha så han drog bort den från min order och skickade med en annan pryl av annat märke gratis.

Så du menar att han säljer sakerna med förlust för att kunna dra av från ingående moms?

Säljer han med förtjänst så skall han betala in skillnaden mellan in och utgående moms. Dessa regler gäller iofs alla företag så hur kan han hålla så låga priser när inte ens giganterna klarar av det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Så du menar att han säljer sakerna med förlust för att kunna dra av från ingående moms?

Säljer han med förtjänst så skall han betala in skillnaden mellan in och utgående moms. Dessa regler gäller iofs alla företag så hur kan han hålla så låga priser när inte ens giganterna klarar av det?

Jag menar inget. Jag har ingen aning om hur eller vad han gör...

Vissa av prylarna är använda eller så saknas något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag menar inget. Jag har ingen aning om hur eller vad han gör...

Det du skrev liknar väldigt mycket ett konstaterande. Men jag ska inte märka ord här eller försöka vara besserweiser... framstår bara som patetiskt ju.
Han har inte ens speciellt vettiga priser till att börja med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Det du skrev liknar väldigt mycket ett konstaterande. Men jag ska inte märka ord här eller försöka vara besserweiser... framstår bara som patetiskt ju.
Han har inte ens speciellt vettiga priser till att börja med.

Det var ett konstaterande utifrån OM han gjorde som han skulle... typ.
Ursäkta min otydlighet.

Han kanske köper in prylarna (och betalar själv moms) och så säljer han det utan att ta upp försäljningen.. alltså, jag har ingen aning. Finns många olika möjligheter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är väl helt uppenbart en fejkaffär..?

Dataprylar.nu

Need i say more?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det var ett konstaterande utifrån OM han gjorde som han skulle... typ.
Ursäkta min otydlighet.

Han kanske köper in prylarna (och betalar själv moms) och så säljer han det utan att ta upp försäljningen.. alltså, jag har ingen aning. Finns många olika möjligheter.

Du får ursäkta mig. Var allmänt dryg... har varit det på senare tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det är väl helt uppenbart en fejkaffär..?

Dataprylar.nu

Need i say more?

Ja! Ta reda på fakta först innan du dömer.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Ja! Ta reda på fakta först innan du dömer.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Det jag fick reda från den tråden var saker som endast stärkte min uppfattning om att affären är fejk.

Verkar ju hur skumt som helst

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min beställning idag och kan bara ge tummen upp!
Snabb leverans!

Visa signatur

Asus Maximus Impact VII, Intel i7 4970k, Kingston HyperX 16GB, MSI 980 GTX Gaming, Be Quiet! Dark Power Pro10 750W, Vattenkylt, Corsair 250D
Server: Intel 1240v2, 16GB, Supermicro x9sca-f, Antec P182
MacbookPro 15"

Permalänk

Newklear, Dataprylar är tyvärr ingen fejkaffär.
Du är välkommen att prova och handla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataprylar.nu
Newklear, Dataprylar är tyvärr ingen fejkaffär.
Du är välkommen att prova och handla.

?

Hm, menar ni att ni VILL vara en fejkaffär, eller är det en mental typo?

Sorry OT!

Permalänk

Haha, ja där gjorde han bort sig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataprylar.nu
Newklear, Dataprylar är tyvärr ingen fejkaffär.
Du är välkommen att prova och handla.

He he..."är Tyvärr" ingen fejkaffär".... LOL.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det är ingen fejk. jag har handlat av han/dom 2 ggr och alltid fått snabb leverans och kanonprylar.

Permalänk
Medlem

http://dataprylar.nu/shop/datorkomponenter-haarddiskar-c-55_6...
Haha, bild på ett grafikkort till 3.5" HDD kategorin FAIL

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
http://dataprylar.nu/shop/datorkomponenter-haarddiskar-c-55_6...
Haha, bild på ett grafikkort till 3.5" HDD kategorin FAIL

Alla kan göra fel. Tom inet har haft fel bild på fel plats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Alla kan göra fel. Tom inet har haft fel bild på fel plats.

Mm, det är klart. Fick mig ett gott skratt när jag såg det bara (Trött)

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce