Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch
Och nu låter ju H50 som om den kom från helvetets skrottipp.

Om du tittar lite närmare så ser du att jag rekommenderat att byta till en GT på 1150 rpm på H50. Då låter den väldigt lite, betydligt mindre än en noctua tornkylare på lägsta varv. Jag vet eftersom jag har båda.

Citat:

liteeeee skillnad på ett antec 1200 och ett fd r2...

Klart du har rätt, men även här har jag båda och mitt fd r2 låter mer. Då har jag dock bytt samtliga fläktar i antecen och det sitter ett passivt graffe i.

Man kommer väldigt snabbt till en punkt där hårddiskar och grafikkort på idle överröstar allt annat. Därför är det viktigaste enligt mig ett passivt grafikkort om man inte behöver mer kräm än så. SSD är ju också väldigt bra för ljudet men det blir väldigt snabbt oprisvärt om man ska ha de till mer än OS och några få program.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Eftersom TS verkar så benägen att spendera onödigt mycket pengar så skulle jag säga att lösningen är (har nämnts tidigare) att han fixar en billig HTPC liknande dator till vardagsrummet för 5000-8000kr (rimligt?) för att sedan köpa en monsterdator för de återstående 17000-30000kr där de flesta redan påpekat att 15000kr räcker gott och väl...

Amirite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imbauser123
Eftersom TS verkar så benägen att spendera onödigt mycket pengar så skulle jag säga att lösningen är (har nämnts tidigare) att han fixar en billig HTPC liknande dator till vardagsrummet för 5000-8000kr (rimligt?) för att sedan köpa en monsterdator för de återstående 17000-30000kr där de flesta redan påpekat att 15000kr räcker gott och väl...

Amirite?

håller med. Det är inte så lätt att ha en supertyst mosnterdator direkt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag