Permalänk
Medlem

napoleon total war

jahopp,5 dagar kvar tills det släpps och allt är förbokat och klart.
är det någon som vet hur krävande det är?
är det lika som empire total war?empire flyter på hyffsat på min dator,inga problem.
om min dator klarar av empire på så gott som max på allt,klarar den då av napoleon?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det verkar vara mer eller mindre samma skrot och korn som Empire total war. Skulle kalla det ett standalone expansion mer än sitt eget spel.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Det använder samma motor som empire men är lite snyggare. Ungefär som med ROME och medieval 2. Kunde du precis maxa Rome så kunde man inte maxa medieval men du kunde köra på de inställningar som var likasnygga som högsta i rome. Om du förstår vad jag menar Så var fallet för mig med min gamla dator.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Det enda "nya" i Napoleon total war är storyn så det ska inte vara några problem för dig.

Är förövrigt irriterad över att SEGA är så pengagalna att de tar fullpris för en halvt gammal produkt.

Permalänk

längtar tills det släpps.
har förbokat de sen de var en 130 dagar kvar.:)
tror det kommer bli ett grymt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exroz
Det enda "nya" i Napoleon total war är storyn så det ska inte vara några problem för dig.

Är förövrigt irriterad över att SEGA är så pengagalna att de tar fullpris för en halvt gammal produkt.

Det stämmer ju inte riktigt att det är det ända nya.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

Kommer nog boka detta sen idag. Hoppas att Multiplayer kampanjen blir bra!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

kmr det finnas kampanj i det som i vanliga empire? att man kan ta över europa på kartan o inte bara spela massa små slåg här och där? kan man vara sverige?:o

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
kmr det finnas kampanj i det som i vanliga empire? att man kan ta över europa på kartan o inte bara spela massa små slåg här och där? kan man vara sverige?:o

Ja det kommer det finnas, det kommer finnas historiska mål som du ska försöka klara om du vill följa historien, annars så är det bara att köra på som vanligt. Längtar så jävla mkt på Napoleon nu, så mycket nytt som gör spelet bättre än empire, kan knappt vänta, bara 4 dagar kvar. Har beställt ifrån spelbutiken, hoppas bara dom levererar till releasedagen. Då CA/SEGA har börjat skicka ut spelen till återförsäljare idag så hoppas jag på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu blev man glad efter denna läsning:)
då inväntar jag spelet med spänning då:)

en till sak,såg på tex webhallen att det finns 2 förhandsboknings erbjudanden,ena kostar skjortan och den andra kostar betydligt mindre,i båda får man med nån kod till nått skepp men i den andra så får man också med nån kod till royal scotts greys,är det värt att punga ut några hundra till bara för detta?är det inget som man kan "låsa upp" eller fixa på annat sätt i själva spelet?vore ju lite dumt att utesluta en mycket känd och viktig enhet som fanns just under napoleon krigen=/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nu blev man glad efter denna läsning:)
då inväntar jag spelet med spänning då:)

en till sak,såg på tex webhallen att det finns 2 förhandsboknings erbjudanden,ena kostar skjortan och den andra kostar betydligt mindre,i båda får man med nån kod till nått skepp men i den andra så får man också med nån kod till royal scotts greys,är det värt att punga ut några hundra till bara för detta?är det inget som man kan "låsa upp" eller fixa på annat sätt i själva spelet?vore ju lite dumt att utesluta en mycket känd och viktig enhet som fanns just under napoleon krigen=/

Om du köper den dyrare så får du 15 extra enheter, "Heroes of the Napoleonic Wars” och “Elite Regiment". Dessa är:
"Heroes of the Napoleonic Wars" Pack
# 7th Lancers - France: These cavalrymen are armed with lances that make them particularly deadly when charging. The lance allows the user to put all his weight, and that of his charging horse, behind one very sharp point.

# Brandenburg Uhlans - Prussia: They are some of the most experienced cavalrymen in Europe and can persuade their steeds into breathtaking acts of speed.

# 1st Hussars - Austria: The 1st Hussars are, without exception, superb horsemen, and all have a certain independence of spirit that makes them ideal for chasing down widely scattered men.

# 15th Hussars - Great Britain: The 15th Hussars are made up of veteran cavalrymen, deadly in close combat and at the charge. Their speed makes them ideal for chasing down skirmishers and for dealing with artillery units.

# 1st East Prussian Grenadier Battalion - Prussia: Only the largest, bravest men can become grenadiers; this size and strength makes them an impressive sight in a charge, and gives them an edge in melee.

# 6th Regiment d'Infanterie Légère - France: Historically, the 6th Regiment saw action in over forty battles during the Napoleonic Wars and were awarded seven battle honours for their achievements.

# 17th Jäger Regiment - Russia: Able to fight in loose skirmish formation or fire a massed volley when organised in line, the Jägers are an adaptable response to enemy tactics.

# 1st Regiment Emperor's Own - Austria: The 1st Regiment "Emperor's Own" is made up of battle-hardened Czech troops, as deadly with their bayonets as they are excellent marksmen.

# 18th Regiment d'Infanterie de Ligne "The Brave" - France: The 18th Regiment are revered by their fellow countrymen, who know them as "The Brave". They are experienced soldiers and that makes them valuable on the battlefield.

# Moscow Musketeers - Russia: Formed into a disciplined line, they can unleash a massed volley into an enemy then, while the enemy is reeling, follow it with a decisive bayonet charge.

"Elite Regiment" Pack
# 5e Regiment de Hussards - France: Light and fast, these veterans of the American War of Independence can quickly reach areas of the battlefield where they are most needed, cutting down the enemy with their curved sabres.

# Pavlograd Hussars - Russia: All hussars have "dash" and a touch of derring-do in their collective attitude towards war. Pavlograd hussars are, without exception, excellent horsemen, ideal for chasing down skirmishers and overrunning artillery units.

# 8th Life Regiment - Prussia: The steadiness displayed by the men of the 8th Life Regiment is amazing, and on the battlefield they will encourage nearby troops to follow their example. As with many Prussian line infantry units, these men are incredibly disciplined and trained.

# 47th (Czech) Regiment - Austria: These veteran soldiers are adept at close and fire combat. When formed in a disciplined line, they can unleash a massed volley of fire and then move forwards to engage in melee with the enemy.

# 88th Foot "Connaught Rangers" - Great Britain: A little rough around the edges, but courageous and professional on the battlefield, the Connaught Rangers are an Irish line infantry regiment. Whether pushing home a bayonet or forming a disciplined firing line, these men will stand and fight.

Visa signatur
Permalänk

man kommer inte kunna spela som sverige tyvärr:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
man kommer inte kunna spela som sverige tyvärr:(

Jo fast endast i multiplayer(och kanske möjligtvis i Custom Battle)
Men oroa dej inte, slår vad om att inom en vecka så har det kommit en mod som låser upp sverige i single player

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på hur buggit empire total war var skulle jag inte våga att köpa det här spelet...
Ai't suger antagligen fortfarande och klarar inte av fort för fem öre..

Permalänk

Håller med head. Spelat hela totalwar-serien men kommer aldrig köpa något i denna serie igen så länge AIn suger. Redan när empire släpptes skulle det komma med multiplayerkampanj. Dom lovar mycket men håller det sällan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
Jo fast endast i multiplayer(och kanske möjligtvis i Custom Battle)
Men oroa dej inte, slår vad om att inom en vecka så har det kommit en mod som låser upp sverige i single player

vart kommer man kunna hitta denna mod då?
vem är det som gör den?

Permalänk
Medlem
Permalänk

från det ena till det andra.vad tror ni napoleon kommer köra med för dx?
tror ni det blir 9, 10 eller 11?

Permalänk
Medlem

yes,nu installerar man napoleon:D
får se hur det är nu då:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här finns det i alla fall riktigt billigt ifall någon är sugen.

http://www.zavvi.com/games/platforms/pc/napoleon-total-war/10...

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

jahopp,när man var som mest inne i spelet så krashade det=/.
och då var det bara under en mindre fight.
detta verkar ju lovande,orginal spel och det krashar under den första fighten=/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jahopp,när man var som mest inne i spelet så krashade det=/.
och då var det bara under en mindre fight.
detta verkar ju lovande,orginal spel och det krashar under den första fighten=/

Låter precis som när Empire TW kom... Detta problemet höll i sig i ca 6 månader för en del

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

tog mod och testade det igen,denna gången krashade det inte utan kunde spela igenom några slag:),men jag antar att vanilla versionen är rätt så buggig vilket leder till krasher,men det löser dom väl genom patchar antar jag:).
men nått som gjorde en lite brydd,finns det någon anledning till varför man inte kan lira som frankrike i campain=/?det såg man ju som mest fram emot

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

tog mod och testade det igen,denna gången krashade det inte utan kunde spela igenom några slag:),men jag antar att vanilla versionen är rätt så buggig vilket leder till krasher,men det löser dom väl genom patchar antar jag:).
men nått som gjorde en lite brydd,finns det någon anledning till varför man inte kan lira som frankrike i campain=/?det såg man ju som mest fram emot

du måste klara italien och egypten campaignen först

Visa signatur
Permalänk

mangemani::-:>tja...ville bara höra med dej vilket grafikort du kör med med napoleon?
du kör inte med 5850 va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
du måste klara italien och egypten campaignen först

har nu klarat italien och egyptien,men kan fortfarande inte spela som frankrike i campaign=/

Visa signatur

Permalänk

du kan endast spela de 4 länder som finns där.

Permalänk
Medlem
Citat:

har nu klarat italien och egyptien,men kan fortfarande inte spela som frankrike i campaign=/

Alltså det finns en separat campaign åt frankrike som är exakt som Campaign of the Coalition och den finns under Italien och Egypt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nån mer som har grafik fel i spelet?
ibland så är enheterna helt vita(förutom skor,hästar,vapen osv) och iblad är dom svarta och nästan genom skinliga=/

Visa signatur

Permalänk

Nej, jag har inga problem alls med grafiken. Kör du med senaste drivrutinerna?

Jag slängde ihop en video, gött spel.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡