Google slår tillbaka mot anklagelser om sökfiffel

Permalänk
Medlem

men vilka ska kontrollera EU?

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Kyrkor är rika, ingen nyhet precis

Och att dom inte betalar skatt...dom behöver ju inte betala någon skatt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Pengar pengar och åter pengar vill EU ha =/

Nej, sluta vara löjlig, det har inget med pengar att göra. Egentligen inte EU heller, det är inte initierat av EU, för hundrade gången.

Det börjar vara dags för ett regex-baserat filter som plockar bort såna här inlägg.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Google censurerar redan idag godtyckligt, de hämmar och svartlistar företag utan att behöva motivera eller redogöra för sina beslut eller erbjuda omprövning (lite som PayPal). Så helt klart skall Google granskas. När man har en dominerande ställning så är det viktigt för demokratin att vi användare kan lita på en tjänst. Om inte annat måste det tydligt framgå vilka kriterier som ligger till grund för urvalet.

Att komma dragande med en dom-får-göra-vad-dom-vill-med-sin-tjänst argumentation är naivt och inskränkt. Orkar itne förklara men rekommenderar den intresserade att läsa på.
Blir det en fällande dom, vilket jag i mitt stilla sinne lite hoppas på, med ett prejudikat så är det självklart att den kan komma att åberopas mot andra sökmotorer om dessa missbrukar sin ställnig, det är liksom hela tanken.

Det är mina ¢5.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Ett bra exempel på varför statlig reglering i bolagen behövs är sjukvården i USA. Det finns ett fåtal försäkringsbolag som erbjuder försäkringar för många gånger av deras värde. Håller inte riktigt att säga "men gå till nån annan då" när det inte fins någon annan att gå till.
ren kapitalism i action

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Ett bra exempel på varför statlig reglering i bolagen behövs är sjukvården i USA. Det finns ett fåtal försäkringsbolag som erbjuder försäkringar för många gånger av deras värde. Håller inte riktigt att säga "men gå till nån annan då" när det inte fins någon annan att gå till.
ren kapitalism i action

Inte finns några andra att gå till? Finns ju hundratals.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_insurance_...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.