Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Varför ska alla envisas med webhallen! Vi som beställde från game fick våra spel igår

Fick mitt från webhallen igår och jag bor uppe i Lappland.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför ska alla envisas med webhallen! Vi som beställde från game fick våra spel igår

Varför envisas med game, mitt har nog inte ens skickats därifrån ännu

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju helt stört.
I singelplayer kan jag spela i 1920x1200 Low, men i multiplayer är det totalt ospelbart i 1024x768 Low, får mellan 5-10 fps.
Detta gäller då de få gånger man ens kommer in på en server, känns som att spelet inte borde fått lämna betastadiet fullt så här tidigt.

Spelar med följande hårdvara
Core 2 Duo 6300 1.86ghz
GeForce 8800GTS 320mb
3gb Ram

Så, jag kan tänka mig att prollen är den värsta flaskhalsen, frågan är då, räcker det att byta ut den? Eller är grafikkortet också i klenaste laget?

Permalänk

själv väntar man fortfarande på sitt exemplar :/
skulle beställt från webhallen ist för siba -.-

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk

kanske dags att byta grafikkort när du ändå håller på, för prollen borde ju bytas ganska omgående

Har folk helt slutat att kolla systemkraven för diverse spel?
För detta lir så är egentligen en 4-kärnig processor rekommenderat......

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
kanske dags att byta grafikkort när du ändå håller på, för prollen borde ju bytas ganska omgående

Har folk helt slutat att kolla systemkraven för diverse spel?
För detta lir så är egentligen en 4-kärnig processor rekommenderat......

Rekommenderat ja, men mina grejer passerade minimumkraven och jag hade tänkt att jag kunde nöja mig med 1024x768 low, för att komma undan utan massa nya grejer. xD
Uppgraderar väl helst inte datorn så otroligt mycket just nu, så frågan är om grafikkortet räcker till om jag byter ut processorn?

Permalänk

Installerar spelet just nu Får se hur de fungerar då !

Nu jag testat spelet och jag tycker de va sjukt nice alltså. Körde dock på medel inställningar (våga inte pröva på high:p) Funka utan ett enda lagg.

Intel Core 2 Duo 3.0Ghz
9800GT 512MB
4GB DDR2

Funkade kanon på medel (Y) Dock tycker jag BF är sjukt svårt^^

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

Vad var det man skulle ändra för att få bort den förbaskade röken?

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt från ICA Maxi igår...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Jag köpte mitt från ICA Maxi igår...

Vad kostar det där? Var det PC-versionen?

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Nu kan man inte köra alls, hoppas de lyckas fixa det snart

Permalänk

Jag kan inte ens installera mitt.
"c2.cab is corrupt".

Gaaaah!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

De brukar vara bra och skicka tidigt men tyvärr är posten häromkring rätt värdelös ibland, vilket är intressant för som någon annan här kommenterade så hade det minsan kommit fram uppe i Lappland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piracy__
Har precis samma. Lyckades komma in på några, men kastades direkt ur. Lyckades med en server, men efter det är det samma: connection to the game server has been lost.

Känt fel, de håller på att lösa det. Patchning av servrar pågår.

http://twitter.com/officialBFBC2

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Står bara "unable to login" när jag försöker logga in med mitt ea-konto i spelet, trycker jag på "retry" så fryser spelet ihop någon minut..

jag som ville spela. xD

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Funkar det att lägga till typ TV2; som favorit i retail oxå som det gjorde i betan med hjälp av ini filen?

Permalänk
Medlem

Det här var första och sista gången jag bokar något spel på Spelbutiken.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Steam FTW!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

ni som kan spela, är jag ensam om lagg på varenda server jag spelar på?

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med "stuttering" att spelet hackar varrannan sekund typ?

När man lirar singelplayer flyter det på som rinnande vatten. Men när jag joinar ett multiplayer game då börjar det hacka utav bara fan...

Testat att ställa allt på low, ändra upplösning, stängt av ljudet. Utan några resultat alls.

Någon som känner igen sig?

8400@3,4Ghz
4gig ram
WDBlackx2 Raid0
Windows 7 64bitars
nVidia Geforce 9800GTX med nyaste drivare.

"edit"

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Spelade ungefär 3h igår och köpte mitt via steam. Var inga som helst problem där. Har tidigare beställt spel via diverse företag men aldrig fått skivan direkt när man ska få den. Därför jag valde att pröjsa 100kr mer o få det direkt =D samt alltid skönt att ha allt samlat på steam

Någon som kan rekommendera några fina servrar med lite SweC folk?

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Hmm.. blir kickad hela tiden när jag försöker spela, står inte om det är PB eller något annat, bara "You have been kicked from the game" hänt 8 gånger hitills, alltid efter 1 minut ingame.
Någon som vet vad som kan göras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Hmm.. blir kickad hela tiden när jag försöker spela, står inte om det är PB eller något annat, bara "You have been kicked from the game" hänt 8 gånger hitills, alltid efter 1 minut ingame.

Det är ett känt fel. Dom jobbar på en lösning atm så det är bara att vänta tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Då lyckades man att få köra en runda Flöt på bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Testa att uppdatera PB clienten manuellt! läste nått om det att det kanske fixar det felet.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hmm, Ok omen.
Jo Oneone, testat det.. fungerade desverre icke =/ Men men, får väl bara vänta då.

Permalänk
Medlem

"There is a problem connecting to the server. Please ensure your internet connection is active. If the problem persists try again later."

Just installerat det och utfört dryga sysslor under patchningen så jag skulle kunna sitta i fred och spela, och det startar inte ens, jag är ju online arghh! Ingen smidig release precis.

Permalänk
Medlem
Citat:

kör du spelet som administratör? (högerklicka på .exe filen -> kör som administratör)

Permalänk
Medlem

Jopp, det gör jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Vad kostar det där? Var det PC-versionen?

449kr Limited Edition till PC