Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk

Är det nån som vet om det finns EN ENDA server med PB där ute??
Har letat febrilt efter en server med PB för jag vill testa om jag kan spela med PB på, kan inte hitta nån.
Har även använt PB filtret, no luck..

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur spelet tar 45% av min i5 750 bara för server-browsern. Och att det tuggar och tuggar på hårddisken hela tiden. Och hur det tar nästan en minut att få ner serverlistan. Och att det inte går att lägga till en server bland favoriterna, då spelet av någon outgrundlig anledning först måste försöka connecta nånstans ...utan att lyckas.

*suck*

Borde inte server-listan vara det lättaste att göra rätt i ett spel..? Sen kraschar spelet såklart närhelst det känner för det.

Jag är ett obotligt ärkepucko som betalar för PC-spel.

Permalänk
Medlem

Ska testa med allt oå medium ikväll och se om det hjälper mig, problemet är att ibland kan jag spela 2-3 timmar utan problem och ibland hinner jag knappt starta spelet. Skyller mycket av problemen på EA servern för då den får problem får jag får problem känns det som. Men testa kan man ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Är det nån som vet om det finns EN ENDA server med PB där ute??
Har letat febrilt efter en server med PB för jag vill testa om jag kan spela med PB på, kan inte hitta nån.
Har även använt PB filtret, no luck..

Kom inte in på en ända server igår pga (Det krävs pb för att spela på denna servern) ><

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Vad är en ända server?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kan lira säg...1h eller 4-6 rundor innan man blir "mätt" på spelet.

Blir småtråkigt om man spelar längre tider =S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
BC2 är en port ja, då det är första gången Frostbite används på PC så är det väll bara bra att dom använder kod som dom vet fungerar. Och att detta är en port är verkligen inte dåligt, inte heller märks det alls! Extremt välgjort är allting från menyerna till gameplayet för PC.

Nämn en sak med att det här är en port som är dåligt.

pc spelarna har tonvis med problem. Har inte hört smma om xbox spelarna. a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Är det bara jag som kan lira säg...1h eller 4-6 rundor innan man blir "mätt" på spelet.

Blir småtråkigt om man spelar längre tider =S

Jag tycker samma.. för få och för små banor.
Har börjat lira rush istället för conquest och det gav lite mer variation.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Varför är många servrar i favoriter gråa, har ej hängt med varför.

har bara 4-5 st som går att joina utav 15-20st :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jag tycker samma.. för få och för små banor.
Har börjat lira rush istället för conquest och det gav lite mer variation.

Börjar också bli lite trött på de banor som finns men vi ska ju få nya banor dock är det ju gamla de gjort om för annat spelläge. Är riktigt snålt, hade de haft två helt nya kartor + de kartorna hade det varit ok.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Lezziter
[B]Fick min första Platinum Star igår! Woho, 1000 kills med Saigan!

(Undrar om det är något att fira egentligen? Vad har jag GJORT sista veckan?)

hahahah är det nått att fira ?? men glad blir man när man sånna där stars även om jag inte kommit så långt än..

Permalänk
Medlem

asså man kan säga vad man vill om detta spelet men fasen så kul är det
Bästa jag lirat på ett bra tag och nu är det ju ok med stabiliteten oxå.. inte alls lika många crasher o anslutningsproblem.. Och det kommer ju bara bli bättre o bättre med uppdateringar .
Cu all out there
][Swede][ är mitt nick:-)
(även om det är fel tråd att posta det i)

Permalänk
Medlem

Spelet är ju en stor jävla explotion, blir riktigt less när det hela tiden är strid med jävla Stridsvagn. Och ifall man kommer runt den så sitter det en sniperbuse under en buske..

Man måste ju fan spela recon defensivt för att överleva skitspelet.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Varför är många servrar i favoriter gråa, har ej hängt med varför.

har bara 4-5 st som går att joina utav 15-20st :S

Likadant för mig :S

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk

Haha, smart grabb som tar kort på sina koder

http://www.tradera.com/Battlefield-Bad-Company-2-PC-Limited-E...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg

Ja, jag såg den annonsen för några dagar sedan och tycker synd om killen.
Självklart testade jag koden själv och det stod att den redan var använd, surprise, surprise

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha Men det är väl bara koden för att få vapnet va? Inte cd-key för att spela?

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saftsvalle
Ja, jag såg den annonsen för några dagar sedan och tycker synd om killen.
Självklart testade jag koden själv och det stod att den redan var använd, surprise, surprise

Oväntat... ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiper3k
Haha Men det är väl bara koden för att få vapnet va? Inte cd-key för att spela?

Man kan bara använda den en gång, så han som köper spelet kan ju glömma sina limited edition saker

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Permalänk
Medlem

yepp,kod för vapnet bara...
Men bara och bara =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

köpte spelet igår och är väldigt nybörjare. men är det någon som vet hur jag gör för att flyga, spelar ingen roll om de är multiplayer eller singel, vill bara flyga sen undrar jag om ration på antal kills och deadths är bundet till min soldat eller mitt accaount ?

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk

Är det någon som är less på spelet (PC) och skulle tänkas sig att sälja det billigt till mig? ^^

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
När du skrier 100+ FPS skri då ad du har för skärm, vilken upplösning du kör samt ilka inställningar, folk med nvidia 8800 serien kan ha bättre fps än folk med nya GPU men just ilka inställningar spelar stor roll, om du kör 10" skärm eller 22/24" skärm samt vilka inställningar.

Va babblar du om egentligen...?

Om du hade läst lite innan du skrev, så hade du sett att jag var en utav dom som sa att det inte var möjligt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Om man köper ett spel på tradera där säljaren har testat spelet (t ex. den här: http://www.tradera.com/Battlefield-Bad-Company-2-PC-Limited-E... ) och använt cd-key, kan jag återanvända den på min dator sen då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Börjar också bli lite trött på de banor som finns men vi ska ju få nya banor dock är det ju gamla de gjort om för annat spelläge. Är riktigt snålt, hade de haft två helt nya kartor + de kartorna hade det varit ok.

Så det är snålt att vi får en gratis DLC? Fattar inte hur man kan klaga på något som är gratis... Det tar väll säkert ganska lång tid att tillverka en helt ny karta, därav att dom ger oss 2 nya modes på befintliga maps för att visa spelarbasen att dom bryr sig.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

Bara jag som har ett BFBC2 som bara är 6gig stort. tycker det är väldigt tunt? nån som vet mer?

Visa signatur

Asus M3A-h/hdmi | Amd ahtlon 6000+ 3.0ghz @ 4.0ghz | Asus EAH4850 top | Crucial pc6400 4gb | 1st 500gb WD och 1st 750gb WD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man köper ett spel på tradera där säljaren har testat spelet (t ex. den här: http://www.tradera.com/Battlefield-Bad-Company-2-PC-Limited-E... ) och använt cd-key, kan jag återanvända den på min dator sen då?

Cd-keyn är ju låst till hans konto.

Såg det för runt 230kr på g2play. Jag köpte mitt ex från gamersgate för 310kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spela spelet på din dator tror jag nog du kan göra, men du ska inte ha så höga förhoppningar på dessa "bonuskoder" han skickar med då han har avslöjat dessa på bilderna och vem som helst kan ta dessa, lite småkul imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PyreX
Spela spelet på din dator tror jag nog du kan göra, men du ska inte ha så höga förhoppningar på dessa "bonuskoder" han skickar med då han har avslöjat dessa på bilderna och vem som helst kan ta dessa, lite småkul imo.

Nä det vet jag, mailade just han och sa att det inte var så j*vla smart ^^

Men jag tänkte mest på om jag kunde köra online, för det är därför jag hade tänkt att köpa spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Cd-keyn är ju låst till hans konto.

Såg det för runt 230kr på g2play. Jag köpte mitt ex från gamersgate för 310kr.

Är det säkert att köpa sådär online? Finns det någon risk för att bli bannad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berget_92
Bara jag som har ett BFBC2 som bara är 6gig stort. tycker det är väldigt tunt? nån som vet mer?

Gör det någon skillnad om jag säger att mitt är 5,98GB?
Spelar det någon roll om spelet är 5 , 10 eller 100GB ? =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PyreX

Han kan ju ha använt koderna så dom inte fungerar. Men det är ändå lite småkorkat.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >