speldator runt 8-9k. synpunkter på mitt bygge.

Permalänk
Medlem

speldator runt 8-9k. synpunkter på mitt bygge.

Har tittat runt här ett tag nu, och såg nån som rekommenderade ungefär det här till någon annan trådskapare.
Ska egentligen bara spela wow, men vill ha rum för lite tyngre spel i framtiden ändå, är det overkill med 5850?
Är lite orolig över att bygga själv också, men tar man det lugnt och steg för steg löser det väl sig

duger moderkortet? och fungerar ramminnena till processorn och moderkortet?

Skulle vilja beställa nu ikväll, så skulle bara vilja få det bekräftat att allt verkligen blir 100% rätt

Priset får knappt gå upp ett öre till, även om det finns gott om plats neråt
Och tror att jag gärna behåller 1tb hårddisken, kan tänka mig att det kommer va riktigt skönt att kunna slippa radera all film hela tiden.

Läste dessutom att kabeln på nätagget kanske var för kort för chassit? men det låter ju nästan larvigt i.o.m att dom på namnet låter som att de är gjorda för varann...

Säg vad ni tycker tack!

Permalänk

Moderkort, minnen och processor passar varandra. Dock skulle jag kört på ett lite dyrare moderkort med USB 3.0 och Sata 6.0 (bra för framtiden). Det blir lite dyrare men om du går ner till ett 450W Corsair så får du råd, kommer fungera lika bra.
550W är onödigt mycket för ett 5850 och lite lite för två 5850. Ganska värdelöst att slänga pengar i sjön på det, hellre då ett bättre moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Moderkort, minnen och processor passar varandra. Dock skulle jag kört på ett lite dyrare moderkort med USB 3.0 och Sata 6.0 (bra för framtiden). Det blir lite dyrare men om du går ner till ett 450W Corsair så får du råd, kommer fungera lika bra.
550W är onödigt mycket för ett 5850 och lite lite för två 5850. Ganska värdelöst att slänga pengar i sjön på det, hellre då ett bättre moderkort.

mjo men jag läste lite angående de där sata 6.0 och usb 3.0, och jag kommer väl inte ha nån nytta av det om jag inte köper mig en ny hårddisk eller liknande?

och i den andra tråden sa dom att 450w skulle vara precis på gränsen och att den skulle behöva gå på max o.s.v hela tiden för att klara av det. Jag skulle vilja ha en så tyst dator som möjligt, är det inte bättre med en 550w då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storsten
mjo men jag läste lite angående de där sata 6.0 och usb 3.0, och jag kommer väl inte ha nån nytta av det om jag inte köper mig en ny hårddisk eller liknande?

och i den andra tråden sa dom att 450w skulle vara precis på gränsen och att den skulle behöva gå på max o.s.v hela tiden för att klara av det. Jag skulle vilja ha en så tyst dator som möjligt, är det inte bättre med en 550w då?

Tänk på att grafikkortet drar skitlite ström @idle så att så länge du inte spelar kommer det gå långt ifrån max. Men gör som du vill, du kommer troligtvis inte höra någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Tänk på att grafikkortet drar skitlite ström @idle så att så länge du inte spelar kommer det gå långt ifrån max. Men gör som du vill, du kommer troligtvis inte höra någon skillnad.

får väl isåfall lita på dig, en 450w it is )

Permalänk
Medlem

har läst en jäkla massa kundrecensioner angående nätagget, och i mer eller mindre varenda en står det att kabeln är lite för kort.

Finns det något alternativ utan att priset och ljudnivån går upp?

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska satsa på ett lite bättre moderkort, kanske som stödjer åtminstonde SLI/CF. Jag valde Asus P7P55 Pro, finns e-pro som stödjer 6gbit sata och usb 3.0 men precis som dig kommer jag inte behöva det.

Om jag vore du skulle jag även satsa på ett aningen bättre nätagg, tex Corsair HX 650w 80+. jag valde det fast det modulära.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk

Antingen kör du på Corsair 450W eller 650W med ett CF-moderkort.

Permalänk
Medlem

Angående moderkortet fattar jag inte poängen med att ha det CF/SLI eller habidibabidi kompatibelt om man itne ska uppgradera datorn?

Permalänk
Medlem

550 watt för 695 kronor är rätt prisvärt.
450 watt räcker antagligen bra, men när det ändå skiljer så lite så skulle jag kört på 550 ändå faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krel
Angående moderkortet fattar jag inte poängen med att ha det CF/SLI eller habidibabidi kompatibelt om man itne ska uppgradera datorn?

PRECIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
550 watt för 695 kronor är rätt prisvärt.
450 watt räcker antagligen bra, men när det ändå skiljer så lite så skulle jag kört på 550 ändå faktiskt.

Länka gärna vad du pratar om, för jag fattar då inte :'p