Permalänk
Medlem

Bygga HTPC - delar

Tjena

Jag tänkte bygga en HTPC för första gången, jag har läst lite och valt dessa delar. Är det något att ha eller bör jag välja något annat?

Jag funderade också lite över kylningen av processorn, eftersom lådan är såpass liten blir det svårt att hitta någon kylare. Har ni tips på någon liten bra kylare. Jag har redan kollat på Scythe men jag vet inte om det är värt att chansa när det handlar om 6 mm, och den lär väl knappast få så mkt luft när den är så nära taket.

MVH
Jörgen

Visa signatur

AMD Phenom X4 2,3 Ghz, ASUS M3A78, Corsair 4gb 800 Mhz, XFX Radeon HD4870 "xXx" 1gb, Samsung Spinpoint 750gb, Seagate Barracuda 320gb, Antec P182, Chieftec 550W

Permalänk
Medlem

Re: Bygga HTPC - delar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av urgen
Tjena

Jag tänkte bygga en HTPC för första gången, jag har läst lite och valt dessa delar. Är det något att ha eller bör jag välja något annat?

http://lh6.ggpht.com/_LppJQZ-n770/S6jP3rwf-cI/AAAAAAAAABc/ow2...

Jag funderade också lite över kylningen av processorn, eftersom lådan är såpass liten blir det svårt att hitta någon kylare. Har ni tips på någon liten bra kylare. Jag har redan kollat på Scythe men jag vet inte om det är värt att chansa när det handlar om 6 mm, och den lär väl knappast få så mkt luft när den är så nära taket.

MVH
Jörgen

Tittar själv på nästan samma combo. Ska man välja i5? Vad vinner man?

Är ION 2 (next generation?) något att ha i jämförelse med ovanstånde combo när det kommer till grafikprestanda?

I så fall vad tror ni om;
ZBOXHD-ID11

Notera att jag inte tänker köra grafiktunga spel utan främst film, surf och musik.

Tacksam för svar.

Mvh

Johan

Permalänk
Medlem

Du glömde hårddisken urgen!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk

Själv skulle jag nog tagit en hårddisk med mycket utrymme istället för en ssd som inte är nödvändigt i en HTPC. men det beror ju såklart på om du ska ha många "semesterbilder" lokalt på datorn. Om du inte ska ha det och inte behöver utrymmet är ju den kortare tiden i booten som ssd'n ger ganska skön. Sedan är ju någon typ av bluray läsare att rekommendera

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||