Skype buggigt som *** sista tiden...

Permalänk
Hedersmedlem

Skype buggigt som *** sista tiden...

Jag och några vänner har fått en del mic-problem med skype sedan några veckor när patchen 4.2.0.152 och senare även patch 4.2.0.155 släpptes.

När vi är 3 eller fler som har voice chat samtidigt samtidigt som något krävande är igång (som ex. Company of heroes) så är det precis som att en voice activation-funktion kickar in med varierande nivå. Ibland registrerar mikrofonen ingenting av vad man säger, ibland en del och ibland fungerar det helt och hållet. Väldigt random kan man väl säga.

Det är jag och 2 polare som upplever samma problem sedan vi skaffat de senaste patcharna men vi har helt olika hårdvara, OS och headset. Uppkopplingen är 24Mb och uppåt och innan detta hade vi aldrig några problem alls. Eller, jo lite tidigare hade endast jag problem under några veckor med att skype krashade exakt en gång i timmen, men detta löstes med uppdateringen som istället ställt till med mikrofonbuggar.

Såee... är det bara vi 3 som märker av detta eller är det fler som märker att Skypechat+ spel inte går så bra ihop längre?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Vi har kört in windows 7 på samtliga 3 datorer i huset. Min bror (med en x64 installation) kör mycket skype med sina kompisar. Igår efter installationen så försvann hans röst från samtalet ibland. Så du är inte ensam.
Men min bror lånade min dator (i sign. som är ungefär likadan som hans) under installationen och pratade lite. Då märkte han inte av problemet. Vi har kört olika headset. Kan tillägga att han spelade cs source på sin dator medans han bara surfade på min.

Permalänk
Hedersmedlem

jag har kontaktat skype support (jevvla krångligt at hitta vart man skulle vända sig på hemsidan, googlle fick hjälp mig) och de hade en förklaring på problemet. För övrigt var de snabba med svar och svaret kändes inte autogenererat. Så servicen var ju bra på denna gratisprodukt.

Enligt dem själv så har skype numera en ny funktion som klipper micen när man skriver på tangentbordet och detta går inte att stänga av någonstans då funktionen implementerats i skypekärnan. Detta stämmer dock inte in med min problembeskrivning eftersom att jag inte märker några problem när jag skriver och pratar samtidigt. Istället är det när jag (och mina vänner) belastar datorn det bli mic-problem. I Company of Heroes använder vi inte heller tangentbordet, så det är inte knapptryckningarna som stör. Kanske de har en action listener för muskick också?

Aja, störigt är det iaf, och rådet jag fick var att nedgradera mitt skype till en äldre version, men i de äldre versionerna hade jag istället problemet att skype brakade ihop med exakt en timmes mellanrum.

Visa signatur

🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Jag vet att den som har en Mac och kör Skype får "knastrigt" ljud efter exakt en timmes samtal.
Har för mig att det var ett USB-headset som var problemet.
Den enda lösningen var att dra ur headsettet och plugga in det igen.

Jag vet inte om detta är löst på Mac:en nu eller om det är samma problem i Windows.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Hedersmedlem

well, det är för sent att dra ur micken när skype redan har krashat och när man spelar är det svårt att hålla koll hela tiden på klockan. Mina sennheiserlurar borde väl inte fungera så dåligt med ljudkort hoppas man på i vilket fall...

Visa signatur

🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Det är samma här. För alla mina polare också och jag laddar ner 4.1 http://www.oldapps.com/skype.php här och då funkar det. Men skype uppdaterar automatiskt till nya. Någon som vet hur man tar bort detta så det inte uppdateras?

Permalänk
Medlem

3 polare har samma problem dom drog ner en gammal versin av skype och allt funkade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordh
Det är samma här. För alla mina polare också och jag laddar ner 4.1 http://www.oldapps.com/skype.php här och då funkar det. Men skype uppdaterar automatiskt till nya. Någon som vet hur man tar bort detta så det inte uppdateras?

Ingen inställning man kan bocka ur?...jo under avancerat fliken i inställningar kan man bocka ur det.:)

Permalänk
Medlem

Japp, det funkar nu :). Skype -> Verktyg -> Avancerat -> klicka ur hämta automatiskt -> save

Klart

edit: Någon hann före att skriva det

Permalänk

Senaste versionen av skype har problem med Source motorn :S

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II