[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Fattar inte, kan man få riktiga pengar eller är de "internet pengar"

Bitcoins har ett värde i (riktiga) svenska kronor, ja.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Kärnkraft är det enda realistiska alternativet för eltillverkning i dagsläget. Dessutom kan man som Laggboxx skriver använda sig av utarmat uran och får då ut betydligt mycke mer energi än från "nytt" uran.
Och om man nu vill bidra till forskning skulle jag gissa på att det är bättre att skänka 1500kr/mån till hjärtlungräddningen istället för att folda. Så om man bryr sig, börja minea och skänk pengarna du får ut istället.

@Laggboxx Du måste skapa en ny worker som kommer heta din email_0 och logga in på för det andra graffet.

Bitcoin har ett värde, faktiskt ett ganska högt värde. Men värdet är mycket ostadigt pga. en stor del beror på spekulation men för varje vecka så kommer det fler saker man kan köpa för bitcoins och idag är det mer som talar för en tillväxt än en "fluga".

@Eriik kommer det gå att fylla på korten? Om jag tex. har 10BTC och säljer dem så är det ~190SEK om jag köper nått för 170SEK så får jag då ~20SEK över som annars kommer glömmas bort och förbli outnyttjade. Eller andra hållet: Om jag vill köpa nått för 300SEK, kommer jag då kunna fylla på kortet så att saldot räcker till det jag vill köpa?
Men iaf. mycket intressant idé. Smidiga sätt att sälja bitcoins finns det få av. Även att köpa, är det något du kommer pyssla med också?

Igår lovade jag er en uppdatering av min sida som autouppdaterar kurserna samt ser någorlunda snygg ut. Tyvärr startade inte Ubuntu idag (stängde av mitt i uppdateringen...) så jag vet inte om jag kan hålla löftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

@Eriik kommer det gå att fylla på korten? Om jag tex. har 10BTC och säljer dem så är det ~190SEK om jag köper nått för 170SEK så får jag då ~20SEK över som annars kommer glömmas bort och förbli outnyttjade. Eller andra hållet: Om jag vill köpa nått för 300SEK, kommer jag då kunna fylla på kortet så att saldot räcker till det jag vill köpa?

Just nu verkar det inte så tyvärr, men man kan väl delköpa mat med de sista 20 kronorna eller något. Jag funderar på kort laddade med 500kr eller 1500kr, men jag får väl slänga ihop en sajt först och främst.

Skrivet av Pie-or-paj:

Men iaf. mycket intressant idé. Smidiga sätt att sälja bitcoins finns det få av. Även att köpa, är det något du kommer pyssla med också?

Den tillhör de frågorna jag enligt mod inte får svara på i forumet

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Har kört i snart ett dygn och allt har funkat bra. Har dock några frågor:
Vad är Accepted? Kan man räkna detta mot hur mycket BTC man får ut?
Vilken klock ger mest ökning i Mhash/s? Core eller memory?
Tar grafikkortet stor skada av att gå 99% i flera dygn i sträck?
Hur räknar man Mhash/s till hur mycket BTC man får efter ? minuter?
Hur mycket ändras kursen på en dag? Kan den gå från 1BTC ~ $3 till $2 samma dag?
När är bäst att sälja?
Hur ofta uppdateras en BTC på MyBitcoin?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

1. Det är hur många shares du har gjort, eftersom klienten visar totalt antal shares sen den startades kan du inte använda det för att räkna ut hur mycket du får. Däremot använder poolen shares för att räkna ut hur mycket du får gen om att dela 50/totala shares*dina shares.
2. Core. Grafikminnet används inte (eller iaf. väldigt lite)
3. Vet faktiskt inte men skulle inte tro det om nu du inte har höga temperaturer. Dem är väl trots allt gjorda för att användas?
men visst, nån skada tar dem ju.
4. Det finns inget exakt sätt eftersom det beror på tur men anka skrev på förra sidan:

Citat:

1. Gå in på www.bitcoinwatch.com och kolla den totala nätverksstyrkan. Den ligger just nu på 1053 Ghash/s
2. Kolla på https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison för att se hur många hash/s du kan få ut med ditt kort. Enligt den listan så borde du kunna få ut 400 Mhash/s med Pheonix-minern.
3. Se hur många procent av det totala nätverket du står för: 400 Mhash / 1053 Ghash = 0,000379867047
4. Det minas i snitt 6*50*24=7200 BTC per dag så din del av detta blir i då ~2,7 BTC/dag eller 84 BTC i månaden.

5. Den kan ändras mycket eftersom värdet beror till stor del på spekulation samt att antalet köpare och säljare är begränsat. Om nån vill köpa mycket kommer kursen också gå upp mycket, tvärt om om nån säljer mycket.
6. Du kan gamblea och sitta inne på dina BTC tills kursen har stigit eller så kan du safea och sälja direkt.
7. Direkt när du får dem. Dock är det andra saker som tar tid, tex. ska din pool lyckas med ett block (tar olika lång tid beroende på datakraften i poolen) och verifiera det vilket tar rätt lång tid. Sen när du har fått 0.1 BTC eller vad som är gränsen för din pool kommer pengarna betalas ut. Då tar det nån timme för nätverket att verifiera transaktionen.

@Eriik OK jag tolkar det som jag vill

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara för mig varför jag inte kan se min "account balance" på Mybitcoin.com? Jag ser den på deepbit.
Sen hur bär man sig år för att växla bitcoins mot cash?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

1. Det är hur många shares du har gjort, eftersom klienten visar totalt antal shares sen den startades kan du inte använda det för att räkna ut hur mycket du får. Däremot använder poolen shares för att räkna ut hur mycket du får gen om att dela 50/totala shares*dina shares.
2. Core. Grafikminnet används inte (eller iaf. väldigt lite)
3. Vet faktiskt inte men skulle inte tro det om nu du inte har höga temperaturer. Dem är väl trots allt gjorda för att användas?
men visst, nån skada tar dem ju.
4. Det finns inget exakt sätt eftersom det beror på tur men anka skrev på förra sidan:

5. Den kan ändras mycket eftersom värdet beror till stor del på spekulation samt att antalet köpare och säljare är begränsat. Om nån vill köpa mycket kommer kursen också gå upp mycket, tvärt om om nån säljer mycket.
6. Du kan gamblea och sitta inne på dina BTC tills kursen har stigit eller så kan du safea och sälja direkt.
7. Direkt när du får dem. Dock är det andra saker som tar tid, tex. ska din pool lyckas med ett block (tar olika lång tid beroende på datakraften i poolen) och verifiera det vilket tar rätt lång tid. Sen när du har fått 0.1 BTC eller vad som är gränsen för din pool kommer pengarna betalas ut. Då tar det nån timme för nätverket att verifiera transaktionen.

@Eriik OK jag tolkar det som jag vill

Tack så mycket! hjälpte väldigt mycket

Det är just de uträkningarna jag inte förstod så mycket av. Får väl försöka igen då.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Någon som kan förklara för mig varför jag inte kan se min "account balance" på Mybitcoin.com? Jag ser den på deepbit.
Sen hur bär man sig år för att växla bitcoins mot cash?

Du måste casha ut från deepbit till mybitcoin innan du ser din balans där.

Btw, det finns sådana där "coola" userbars som ser ut ungefär så här:

Kolla under My account -> Advanced -> Your userbar BBcode

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

hur cashar man ut från bitcoinpool till Mybitcoin då ser inte vars man kan trycka eller den gör kanske det automatiskt?

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Du måste casha ut från deepbit till mybitcoin innan du ser din balans där.

Btw, det finns sådana där "coola" userbars som ser ut ungefär så här:
http://deepbit.net/userbar/4db7d371816197e9fc000001_f8e6f1d69...

Kolla under My account -> Advanced -> Your userbar BBcode

Tack!
Vet du hur jag kan växla bitcoins till pengar till mitt paypal acc?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

hur cashar man ut från bitcoinpool till Mybitcoin då ser inte vars man kan trycka eller den gör kanske det automatiskt?

My account -> Payment -> Instant Payout

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

alltså på http://www.bitcoinpool.com jag har inte My account -> Payment -> Instant Payout, snarare account sen inget mer typ

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

alltså på http://www.bitcoinpool.com jag har inte My account -> Payment -> Instant Payout, snarare account sen inget mer typ

Ah, på bitcoinpool sköts det automatiskt så det är bara att vänta. Se till att du skrivit in rätt mybitcoin-adress bara

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Det är just de uträkningarna jag inte förstod så mycket av. Får väl försöka igen då.

Ok. Jag slängde ihop en liten snabb sida som räknar ut BTC efter värderna som fanns när jag skrev den (för 1 minut sedan). Eftersom ubuntu fortfarande vägrar starta så kan jag tyvärr inte hosta den online men du kan köra den direkt från din dator genom att:
1. Göra en fil som heter blablabla.html (du får byta ut blablabla till nått mer passande om du vill)
2. Klistra in

<!DOCTYPE HTML> <html> <head> <title>BTC Coverter</title> <meta charset="UTF-8" /> <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.1/jquery.min...."></script> </head> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $('#Mhash').live('change',function(){ var Mhash = document.getElementById("Mhash").value; var work = Mhash / 1124180 var BTC = 10300 * work document.getElementById("calc").innerText = BTC; }); }); </script> <body> <div id="container"> Your Mhash/s <input id="Mhash" /><br /> Calculated BTC/day <p id="calc"></> </div> </body> </html>

3. Spara filen
4. Öppna med valfri webbläsare

När jag får igång ubuntu kommer jag hosta den samt fixa så att värdena uppdateras.

EDIT: Det är en grov uppskattning. Och att värdena inte är helt färska gör ju inte saken bättre.

Permalänk
Medlem

Häftigt, håller på testa nu och har registrerat mig på bitcoinpool.com som verkar ta emot registreringar just nu! Står på 270mhash/s, gissar allt funkar som det ska då? Grafikkortsfläkten öser då på för fullt.

Går det på nåt vis begränsa hur hårt kortet får beräkna? Vet folk snackat om ökad energiförbrukning och det är väl en sak, men gillar inte att plåga mitt grafikkort på det viset, plus att det blir så varmt så här om sommaren Vore skönt att kunna köra på halvfart bara, finns det nån flag för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Ok. Jag slängde ihop en liten snabb sida som räknar ut BTC efter värderna som fanns när jag skrev den (för 1 minut sedan). Eftersom ubuntu fortfarande vägrar starta så kan jag tyvärr inte hosta den online men du kan köra den direkt från din dator genom att:
1. Göra en fil som heter blablabla.html (du får byta ut blablabla till nått mer passande om du vill)
2. Klistra in

<!DOCTYPE HTML> <html> <head> <title>BTC Coverter</title> <meta charset="UTF-8" /> <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.1/jquery.min...."></script> </head> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $('#Mhash').live('change',function(){ var Mhash = document.getElementById("Mhash").value; var work = Mhash / 1124180 var BTC = 10300 * work document.getElementById("calc").innerText = BTC; }); }); </script> <body> <div id="container"> Your Mhash/s <input id="Mhash" /><br /> Calculated BTC/day <p id="calc"></> </div> </body> </html>

3. Spara filen
4. Öppna med valfri webbläsare

När jag får igång ubuntu kommer jag hosta den samt fixa så att värdena uppdateras.

EDIT: Det är en grov uppskattning. Och att värdena inte är helt färska gör ju inte saken bättre.

Roligt att ha! Tack. Men när det står per dag, är det per dygn? 24h?

Mvh

Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Roligt att ha! Tack. Men när det står per dag, är det per dygn? 24h?

Mvh

Filip

Håll till godo
Japp, per dygn 24h stämmer bra.

Permalänk
Medlem

um. Hur ofta gör BitCoinPool utbetalning ? har farmat ihop 0.15 hittils

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Exakt vad används min datorkraft till om jag börjar med detta?
Och finns det riktiga pengar att hämta i detta, isf hur får jag mina pengar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

på 24 timmar har jag bara lyckats få ihop 0.04 BTC, är detta normalt eller gör jag något fel?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Exakt vad används min datorkraft till om jag börjar med detta?
Och finns det riktiga pengar att hämta i detta, isf hur får jag mina pengar?

Den används till att räkna ut SHA256 hasher samt att kontrollera uträknade block/transaktioner.
Ja det finns riktiga pengar att hämta du får dina pengar genom att sälja dina bitcoins till nån som vill ha dem. Detta kan du göra på bla. Mt Gox, dock kräver det att du tar ut minst 10€ om du vill ha pengarna någorlunda smidigt.

Skrivet av Squedo:

på 24 timmar har jag bara lyckats få ihop 0.04 BTC, är detta normalt eller gör jag något fel?

Låter lite dåligt. Jag antar att du har graffet som nämns i signaturen och att det är en desktopversion vilket borde ge dig ~10gr så mycket (0.4 BTC).
Vad får du för Mhash/s?

Permalänk
Medlem

Om man kan på ett smidigt sätt få ut detta i svenska kronor så är detta intressant.
Såg att paypal hade stängt deras konto så man kan inte få in pengar där längre.
Något annat sätt?
Sen tänkte jag inte mina 24/7 utan snarare när burken inte används samt är vaken.
Finns det fortfarande pengar att tjäna då?
(sitter med ett 6970)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Låter lite dåligt. Jag antar att du har graffet som nämns i signaturen och att det är en desktopversion vilket borde ge dig ~10gr så mycket (0.4 BTC).
Vad får du för Mhash/s?

Ja, jag använder grafikkortet i sign, och med desktop versionen menar du guiminer då?
Det står i Guiminer att jag har cirka 43-50 Mhash/s

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Ja, jag använder grafikkortet i sign, och med desktop versionen menar du guiminer då?
Det står i Guiminer att jag har cirka 43-50 Mhash/s

Desktopversionen av graffet, eftersom det stod en laptop under. Dock lästa jag igen och då vart det ju tydligt om man läste allt

Låter väldigt fel, om jag var du skulle jag testa en annan pool. Själv minear jag på slush's pool (mining.bitcoin.cz) och det fungerar utan problem. Tycker den är bra då den har en väldigt tydlig hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Desktopversionen av graffet, eftersom det stod en laptop under. Dock lästa jag igen och då vart det ju tydligt om man läste allt

Låter väldigt fel, om jag var du skulle jag testa en annan pool. Själv minear jag på slush's pool (mining.bitcoin.cz) och det fungerar utan problem. Tycker den är bra då den har en väldigt tydlig hemsida.

Ber om ursäkt för eventuellt missvisande sign.

Tackar, ska pröva Slush's pool och återkommer med resultat senare

Edit: Har prövat en liten stund nu och märker stor skillnad, slush's pool minear mycket effektivare

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Desktopversionen av graffet, eftersom det stod en laptop under. Dock lästa jag igen och då vart det ju tydligt om man läste allt

Låter väldigt fel, om jag var du skulle jag testa en annan pool. Själv minear jag på slush's pool (mining.bitcoin.cz) och det fungerar utan problem. Tycker den är bra då den har en väldigt tydlig hemsida.

Är slush's pool effektivare än bitcoinpool? Även med AMD grafikkort?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Äre ens värt när man ligger i 70Mhash/s?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

"Edit: Har prövat en liten stund nu och märker stor skillnad, slush's pool minear mycket effektivare"

Okej, då var det inte bara placebo från min sida. Då undrar man ju vad som är fel på bitcoinpool?

@InCyBoy
Jag kör huvudsakligen på ett AMD kort (eller ja ~ lika länge i tid, men mång fler BTC på AMD), men jag tror inte poolen har med den saken att göra dock inte 100%.

Men alla som kör bitcoinpool: Testa en annan, tex. slush's eller deepbit. Dem har en liten avgift men som det ser ut nu får du mycket mer BTC ändå.

Permalänk
Medlem

Som ekonom kan jag säga att detta är redan dödfött i teorin.

En valuta som växer av sig självt, utan införsel av yttre värden kommer bara att förlora värde med tiden!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Som ekonom kan jag säga att detta är redan dödfött i teorin.

En valuta som växer av sig självt, utan införsel av yttre värden kommer bara att förlora värde med tiden!

Du tror inte planen är att faktiskt föra in yttre värden? Det finns ett antal siter som accepterar Bitcoins redan. Det finns datorspel, elektronikprylar, kläder, "Bitcoin-ebay" m.m. Se här:

https://en.bitcoin.it/wiki/Trade

Dessutom så är bitcoins fortfarande i ett väldigt tidigt stadie och det finns väldigt många innovativa idéer som man inte hunnit realisera än. Exempelvis så gillar jag idéen om ett plugin till webläsaren som gör det väldigt enkelt att betala eller "dricksa" människor på internet. Gillade du youtube-filmen du precis såg eller blogg-inlägget du precis läste? Skicka över 1 BTC till honom då med två klick.

En annan smart idé är exempelvis www.instawallet.org som är ett riktigt enkelt sätt att lägga upp lite pengar på en hemsida för att använda dem senare. Siten genererar en slumpmässig URL åt dig som är kopplad till en egen plånbok så ifall du lägger till URL:en i bokmärken så har du pengarna väldigt åtkomligt på internet senare. Man kan även skriva in egna adresser så skriver man www.instawallet.org/w/exempel så kopplas det en plånbok till den adressen och så är det bara att gå in på adressen senare när du vill använda pengarna. Man bör dock välja något ord som ingen annan också råkar välja och se till att använda pengarna snabbt. Inte rekommenderat att spara större mängder pengar här.

Nu skickade jag även 0.5 BTC till www.instawallet.org/w/exempel så försten dit kan ta det

Lite exempel på vad som är möjligt med bitcoins bara. Bitcoin är i ett tidigt stadie, men möjligheterna är stora.