Jo, Det är troligen en spotify-bugg, men kan också vara nått med din hem-app (Home application)
Det är en kombination av "missförstånd" mellan flera applikationer.
Android sköter interaktionen mellan applikationerna med så kallade "events"
När ett samtal påbörjas samt avslutas skapas en "event". Det är upp till applikationerna att lyssna på dessa "events". (Engelska Event: Händelse)
Spotify lyssnar på ett flertal events, bland annat när samtal påbörjas och avslutas.
Vad spotify gör idag:
Samtal påbörjas: Pausa uppspelning.
Samtal avslutas: Återuppta uppspelning om hörlurar är inkopplade eller om blåtand A2DP är ansluten.
Så lång stämmer det, när ditt samtal avslutas påbörjas uppspelningen igen.
Jag gissar att programmerarna för skype glömde ett villkor:
Vad skype borde göra:
Paus manuellt: Minns detta.
Samtal påbörjas: Pausa uppspelning.
Samtal avslutas: Återuppta uppspelning om hörlurar är inkopplade eller om blåtand A2DP är ansluten, men inte om uppspelningen var pausad manuellt.
Så. Vad kan man göra? Prova att "nergradera till en äldre version och se om det fungerar där, eller avvakta på att spotify släpper en uppdatering.
Prova också att använda en annan "hem-app" och se om det avhjlper. En del "hem-appar" skapar ibland sådana här mystiska problem med ett flertal mediaspelare.
Andra bra hem-appar att prova med: (Home screens)
http://android.appstorm.net/how-to/customization/six-best-and...