Mirror's Edge: Catalyst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoapDropper:

jag hoppas att 2an e längre än 1an, för 1an tog bara ett par timmar att springa igenom

Det är du själv om. Just längden på själva spelet är helt perfekt. Skulle varken haft mer eller mindre utav det. Om jag vill ha mer så spelar jag det helt enkelt om igjen vilket jag gör för 143:e gången.

Permalänk
Skrivet av CLU:

Herregud om Mirror's Edge 2 släpps till PS4 och man kan stream den till Ps Vita! Day 0, inget snack om saken

Skrivet av Bananas2thebeat:

Ja, det är ju ett givet köp. Om den kommer till PC.

ME2 kommer till XBONE, ps4 och pc.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara varför de gör en "reboot". Vad är det som är annorlunda i story/design?

Permalänk
Skrivet av Buio:

Frågan är bara varför de gör en "reboot".

Allt är reboots numer. Då slipper man bry sig om vad som hänt i tidigare filmer/avsnitt/spel.

Citat:

Vad är det som är annorlunda i story/design?

Hon är numer en f.d. US Marine, bioniskt opererad till att bli en supersoldier, som återvänder tillbaka till USA från kriget i Långtbortistan. När hon kommer hem har hennes familj blivit mördad av rymdterrorister från rymden! Hon får hjälp av sin supersoldatkompis Steve att skaffa fram supervapen, och sen är det PAYBACK TIME!

Eller nåt åt det hållet. Kanske.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Allt är reboots numer. Då slipper man bry sig om vad som hänt i tidigare filmer/avsnitt/spel.

Visst, men ser inte någon anledning till att de behöver skippa storyn i första spelet. Kanske ett krav från EA att behöva ändra om lite, eftersom första sålde under förväntan.

Det såg i alla fall ut att vara liknande gameplay i trailern, vilket är bra (first person, inga vapen).

Permalänk
Medlem

Efter att sett det på EA press konferancen så är jag lite skeptisk... Bara massa slagsmål hela tiden... Inte det jag minns från Mirrors Edge

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Visst, men ser inte någon anledning till att de behöver skippa storyn i första spelet. Kanske ett krav från EA att behöva ändra om lite, eftersom första sålde under förväntan.

Det såg i alla fall ut att vara liknande gameplay i trailern, vilket är bra (first person, inga vapen).

Man plockade väl vapen av fiender, n'est ce pas? Hursom satte man ju ära i att klara spelet utan att använda vapen

Permalänk
Skrivet av Buio:

Visst, men ser inte någon anledning till att de behöver skippa storyn i första spelet. Kanske ett krav från EA att behöva ändra om lite, eftersom första sålde under förväntan.

EA är spelvärldens McDonalds, de bryr sig ingenting om story men är känsliga för politik, och ME's story var nog för kritisk mot regimer som Kina. Så, nu kanske skurkarna är terrorister eller gäng istället för polisen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Ren porr. Ser fram emot ME2 något så enormt
Har nog spelat om 1an 20+ gånger. Så enormt bra soundtrack, atmosfär i spelet.

Permalänk
Medlem

Undrar om tvåan kan fås att stödja Occulus Rift? Borde bli ganska mäktigt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Undrar om tvåan kan fås att stödja Occulus Rift? Borde bli ganska mäktigt

Med Virtuix Omni & Oculus rift så skulle det ju vara som att springa omkring där på riktigt. Skulle dock bli problem med att hoppa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Frågan är bara varför de gör en "reboot". Vad är det som är annorlunda i story/design?

Tror att dom försöker göra att spel där vi ser/upplever hur Faith blev den hon blev, som t.ex i nya Tomb Raider.

Skrivet av Hzup:

Efter att sett det på EA press konferancen så är jag lite skeptisk... Bara massa slagsmål hela tiden... Inte det jag minns från Mirrors Edge

Jag tror dom visade mycket att det för att det är häftigt och vi hade visst "slagsmål" i ettan. Det gick i stort sett ut på att ta deras vapen och göra dom omedvetna

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

förrästen, varför gnäller nästan varenda person om alla slagsmål i det första spelet? Dom implementerade mekaniken och slagsmål av en eller flera anledninger och en av dom är nog säkert för att få lite byte av tempo. Hur jävla ensformigt blir det inte om man bara springer uppe på taken utan några som jagar dig? Dessutom så är hon en Runner och leverarar klassifierad information till klienter som inte är goda vänner med regeringen (kan ha lite fel) och självklart lär dom ju försöka stoppa denna information före den når dess destination.

Använd huvudet några gånger. = /

Permalänk
Medlem

Herregud, äntligen! Jag har längtat efter detta spel ett bra tag nu, bringar glädjetårar till mina ögon

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tror att dom försöker göra att spel där vi ser/upplever hur Faith blev den hon blev, som t.ex i nya Tomb Raider.

Tycker också att det verkar lite som en prequel (Med tanke på att man får se Faith bli tatuerad.)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tror att dom försöker göra att spel där vi ser/upplever hur Faith blev den hon blev, som t.ex i nya Tomb Raider.

Jag tror dom visade mycket att det för att det är häftigt och vi hade visst "slagsmål" i ettan. Det gick i stort sett ut på att ta deras vapen och göra dom omedvetna

Jo men om du tittar på trailern så är det mer än brawler än Mirrors Edge.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Jo men om du tittar på trailern så är det mer än brawler än Mirrors Edge.

trailern är ju inte representativ av själva spelet då det är i tidig utvekling. Dessutom så såg det presis ut som ettan vad gjäller fights osv.

Permalänk
Medlem

Nice, hade precis tänkt installera ettan utan att veta att det skulle komma en uppföljare. Mysigt spel.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Orici:

Undra om Lisa Miskovsky kommer med i denna version också?

Hade varit en trevlig överraskning! Att Magnus Birgersson/Solar Fields får vara med och göra OST ser jag däremot som ett måste för att det skall få bära namnet "Mirror's Edge".

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Nice, hade precis tänkt installera ettan utan att veta att det skulle komma en uppföljare. Mysigt spel.

Själv köpte man ettan då jag hade det till Xbox förr men sålt av det. :>

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Screenshot från slutsekvensen i trailern, högupplöst.

Permalänk
Medlem

aahhhh vad jag ser fram emot nya ME!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Man plockade väl vapen av fiender, n'est ce pas? Hursom satte man ju ära i att klara spelet utan att använda vapen

Visst kunde man plocka upp vapen, men det var ett magasin som gällde, och ens rörlighet blev klart försämrad av att bära vapen med sig, tror det är så han menar, att man inte plockar upp ett vapen man kan ha med sig genom hela spelet och plocka fram vid behov.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Yes!!!(!!!) Undertbart, äntligen Hoppas Phsyx är med i andra spelet också

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tycker också att det verkar lite som en prequel (Med tanke på att man får se Faith bli tatuerad.)

Det är korrekt, det blir en origin-story.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Det är korrekt, det blir en origin-story.

Höhö, 'Origin'-story

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Det är korrekt, det blir en origin-story.

Det är frågan... Är det en origin-story före förra spelet, eller en retcon som kör över det som skedde i ettan?
Mitt cyniska jag tror mer på det senare.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Så... jag ska alltså behöva skaffa Origin till slut då... För det lär väl inte släppas på Steam. Har hoppat över Mass Effect 3 enbart därför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Höhö, 'Origin'-story

Skickades från m.sweclockers.com

Jag visste att nån skulle tänka på det ;P

Skrivet av Roger W:

Det är frågan... Är det en origin-story före förra spelet, eller en retcon som kör över det som skedde i ettan?
Mitt cyniska jag tror mer på det senare.

Som jag uppfattade det så "gills inte" ettan, men jag vet inte 100%

Skrivet av darkmoon:

Så... jag ska alltså behöva skaffa Origin till slut då... För det lär väl inte släppas på Steam. Har hoppat över Mass Effect 3 enbart därför.

Om du inte skaffar Xbone eller PS4.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Om du inte skaffar Xbone eller PS4.

Det är ju ännu mer ointressant. Det är ett FPS, alltså vill jag ha mus och tangentbord.