Okunning gamer behöver råd med datorköp!

Permalänk
Medlem

Okunning gamer behöver råd med datorköp!

Hej Sweclockers!
I dagsläget så har jag en Acer Aspire-dator som är cirka 3 år gammal, och nu är jag trött på den! Jag spelar mycket spel, men på senare tid så har min antika dator satt gränser på det.
Varför? Jo, kolla mina dxdiag's.

Som ni ser så är den lite gammal och håller inte för spel som jag vill spela (som t.ex. Modern Warfare 2, Test Drive Unlimited 2, osv.)

Därför ska jag köpa en ny dator men jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på.
Jag funderade på datorn på den här länken: Klicka här. Som sagt så funderade jag på att köpa den tills min kompis upptäckte att datorn bara hade 2 kärnor (vilket tydligen inte räcker? Kan inte så mycket om sådant)

Jag har en budget på cirka 5000 - 8000 kr (kan även lägga ut mer). Jag tror dock inte att jag kan bygga den själv för jag har inga verktyg, är 16 år och jag är inte särskilt händig. Fast med eran hjälp går det säkert

Så, vad tycker ni jag ska satsa på?

Tack på förhand
Benjamin

Ändrade rubrik samt en del i tråden
Permalänk
Medlem

Ta och kika på panelens sommardator! finns 3 bra alternativ där

Permalänk
Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Medlem

Var Kay Kostners bra? (http://www.inet.se/kundvagn/visa/592454/2011-07-05)

Har ni några synpunkter?

Permalänk
Medlem

Hittade den här i en annan tråd, blir den bättre eller saknas något?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/591537/2011-07-05

PS. Behövs en kylare?

PS2. Om man köper via inet, ingår sladdar och sånt då? Annars, kan någon fixa en kundvagn med hela setet åt mig?

Permalänk

om du bygger själv kan du spara pengar som kan läggas på grafikkort och en kylare, hyper 212 är ett bra val
tror den finns inne på dustin men annars är det ont om just den modellen.

lycka till

Visa signatur

Andy Rooney - "Datorer gör det enklare att göra en massa saker, men de flesta saker de förenklar behövs inte göras alls."
________
https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att jag klarar att bygga en egen dator, därför tycker jag att det är smidigt att iNet kan sätta ihop datorn och testa den.. Så helst vill jag ha en fulländad kundvagn därifrån (:

Men tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iAmBenny:

Jag tror inte att jag klarar att bygga en egen dator, därför tycker jag att det är smidigt att iNet kan sätta ihop datorn och testa den.

Det tror jag, så länge du inte har tummen mitt i handen så skall det nog gå bra. Ta och kika på den videon nedan(2h lång men kan hjälpa dig spara 800:- som du sedan kan lägga på andra delar).

http://www.youtube.com/watch?v=uUY0tP5jYIo

Du klarar det nog, bara ta det lugnt och läsa i instruktionsböckerna om du känner dig osäker.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRetro:

Det tror jag, så länge du inte har tummen mitt i handen så skall det nog gå bra. Ta och kika på den videon nedan(2h lång men kan hjälpa dig spara 800:- som du sedan kan lägga på andra delar).

http://www.youtube.com/watch?v=uUY0tP5jYIo

Du klarar det nog, bara ta det lugnt och läsa i instruktionsböckerna om du känner dig osäker.

Men asså, jag har 0 i erfarenhet av att bygga saker i huvudtaget... Känns lite väl riskabelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av iAmBenny:

Men asså, jag har 0 i erfarenhet av att bygga saker i huvudtaget... Känns lite väl riskabelt

Aldrig byggt lego? Plockat ihop en ikeamöbel?

Följ instruktionerna så kommer det gå kanon, och som alltid så kan du ju posta ett inlägg här på forumet om du stöter på problem/har frågor. Alla verktyg du behöver är en skruvmejsel.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRetro:

Aldrig byggt lego? Plockat ihop en ikeamöbel?

Följ instruktionerna så kommer det gå kanon, och som alltid så kan du ju posta ett inlägg här på forumet om du stöter på problem/har frågor. Alla verktyg du behöver är en skruvmejsel.

Sant.. Lego och ikeamöbler har jag erfarenhet av
Men skulle du kanske kunna fixa en komplett kundvagn åt mig på inet, med Windows 7 Home premium, alla sladdar, grafikkort, m.m? (a) Skulle uppskattas enormt!

Permalänk
Medlem

Kanske är rädslan för att något ska gå sönder eller skadas som hindrar.
Tänk på att ha ett handledsband och att vara varsam om sakerna även då man måste ta till lite "våld" för att få vissa komponenter att sitta. Nu har inte jag kollat på videon som finns några inlägg upp, men säkerligen tas det här redan upp där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Kanske är rädslan för att något ska gå sönder eller skadas som hindrar.
Tänk på att ha ett handledsband och att vara varsam om sakerna även då man måste ta till lite "våld" för att få vissa komponenter att sitta. Nu har inte jag kollat på videon som finns några inlägg upp, men säkerligen tas det här redan upp där.

I videon så nämnde dom ett sådant handledsband, var kan man få tag på ett sånt?

Permalänk
Skrivet av iAmBenny:

I videon så nämnde dom ett sådant handledsband, var kan man få tag på ett sånt?

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/intern-dvd-bluray/nedis-as-wristset/119107.4041/

9:- och fri frakt

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Det enda jag behöver hjälp med nu är en kundvagn på inet med allt jag behöver eftersom jag inte har koll på allt sånt... Men vi kan säga såhär; Min budget är på max 10 000 kr (kan lägga på nån hundring extra).

Jag har inte koll på alla delar som behövs därför vill jag ha hjälp med det (även sladdar).
Kan någon vara vänlig att fixa det åt mig? (: