Sista koll innan beställning. I5 2500K Dator, Budget 5 K

Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning. I5 2500K Dator, Budget 5 K

Hej.
Har funderat till och från i någon vecka på vad man ska beställa för något.
Har kommit fram till http://www.inet.se/kundvagn/visa/654260/2011-07-24

Har kollat på Amd x4/x6 men eftersom jag ville ha en hyfsat framtidssäker dator så föll valet på i5 2500k istället.
Jag har inget behov utav Grafikkort för stunden, därav skippade jag det. Varav jag valde ett z68 moderkort för att kunna utnyttja cpu grafik.

Har även läst lite om att fläkten till cpu inte är nåt att ha, dock har jag inga ambitioner på att överklocka nu i början. Klarar jag mig med den man får till?

Jag kommer att använda datorn främst till film och enklare spel. Hur är chassit att ha i vardagsmiljö(Film och tv) vad gäller utseende och ljudnivån?
Dvd brännare har jag sen innan därav finns det inte med någon sådan.

Har jag glömt nåt? nåt jag borde byta ut?

Uppgraderat kundvagnen
Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss samma chassi du lagt till i beställningen och kan inte säga mer än att jag är ganska nöjd med det. Bra utrymme i lådan dock kan det vara lite trångt med att dra sladdarna bakom och jag fick problem med att stänga luckan. Fläkten man får med till processorn duger , men ska du klocka kanske du ska köpa något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraffen:

Jag köpte nyss samma chassi du lagt till i beställningen och kan inte säga mer än att jag är ganska nöjd med det. Bra utrymme i lådan dock kan det vara lite trångt med att dra sladdarna bakom och jag fick problem med att stänga luckan. Fläkten man får med till processorn duger , men ska du klocka kanske du ska köpa något annat.

Jag ändrade precis till ett Fractal define r3. Dock är jag fortfarande osäker på om det är värt att lägga 300 kronor extra istället för att ta Fractal core 3000.

Tittade lite på inet och hittade att paket http://www.inet.se/artikel/v100007/dator-i-delar-intel-core-i... Är det mer prisvärt att köpa det än att gå på den jag själv lagt ihop?