CrossOver Games vs MacOS vs Windows 7?

Permalänk
Medlem

CrossOver Games vs MacOS vs Windows 7?

Vad jag har läst så får man ca 10 fps lägre i Starcraft 2 under MacOS i jämförelse med Windows 7 med ett hd2600pro med medium inställningar. Lite osäker på om jag vill installera Windows 7 så jag funderar på om man ska testa CrossOver games. Har ni någon erfarenhet av programmet? Hur mycket tappar man i jämförelse med att spela under Windows 7? Kan man vinna på att CrossOver games istället för att köra direkt i MacOS?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat men jag kan inte tänka mig att du vinner något på att använda CrossOver istället för att installera direkt i OS X. Om det nu är så att spelet går snabbare i Windows och det är viktigt för dig skulle jag rekommendera dual boot.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Du kommer knappast vinna något att använda dig av CrossOver istället för för att köra det direkt i OSX

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Har du testat om det går att patcha spelet du vill spela med Cider? Kör med det för att slippa starta om datorn och det flyter på bra tycker jag.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Prestandan kommer knappast bli bättre, snarare tvärtom då datorn måste emulera samtidigt. Är man prestandajägare är det egentligen inget annat att göra än att dualboota OSX och Windows.

Permalänk
Medlem

Crossover Games funkar med äldre spel såsom CS 1.6 och Half-Life med 60+ FPS. Men modernare spel failar när man kör dem via Crossover. Om du vill köra CS:S, Portal 2 eller liknande kan du köra dem direkt i Mac OS X genom Steam, men om det är något annat, t.ex CoD Black Ops så måste du köra Windows genom bootcamp.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |