Iphone expert sökes (hjälp med jailbreak/downgrade)

Permalänk
Medlem

Iphone expert sökes (hjälp med jailbreak/downgrade)

Hej

Jag har en iphone 4 med 4.5.4 och skulle villa jailbreaka den. Men eftersome jag inte kan Untethered jailbreaka den så tänkte jag downgrada den till 4.3.3.
Men jag har inte lyckats. Jag undrar därför om någon skulle kunna ge mig en enkel guide för att downgrada min 4.5.4.

Tack på förhand

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumin29:

Hej

Jag har en iphone 4 med 4.5.4 och skulle villa jailbreaka den. Men eftersome jag inte kan Untethered jailbreaka den så tänkte jag downgrada den till 4.3.3.
Men jag har inte lyckats. Jag undrar därför om någon skulle kunna ge mig en enkel guide för att downgrada min 4.5.4.

Tack på förhand

För det första så finns det ingen fw som apple har släppt med namnet 4.5.4, dock ett gammalt baseband som har det. Sen för att nedgradera så måste du ha en SHSH blob för den firmwaren du tänkt nedgradera den till, eftersom att du verkar ny så antar jag att du inte har det. Du behöver ingen SHSH blob om du har en iPhone med gamla bootroomet men det finns inga iPhone 4:s med det gamla bootroomet så du är fast på den firmwaren tills vidare. Du kommer förmodligen att få vänta på ett untethered jailbreak tills iPhone 5 kommer ut, då jailbreaks utvecklarna antagligen finner mer syfte i att sätta sig ner och göra ett sådant. Jag heter även vossen på iPhoneinfo om det skulle vara något.