[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

"Can't join, this server is changing map, please try again soon." har stått så i 5 minuter nu :/
Är bara 38 pers inne på servern så jag antar att ingen annan kommer in heller?

Permalänk
Skrivet av Lan:

Nix, inte jag i varje fall. Har inte heller sett många liknande problem tyvärr.

Får la trycka in 4 gig extra minne och se glad ut!

Permalänk
Skrivet av voro12:

"Can't join, this server is changing map, please try again soon." har stått så i 5 minuter nu :/
Är bara 38 pers inne på servern så jag antar att ingen annan kommer in heller?

Jag kommer in utan problem och snabbt går det, dock så ser du vad jag har skrivit tidigare att jag har problem med en massa krascher väl i spelet

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikssonNn:

Jag kommer in utan problem och snabbt går det, dock så ser du vad jag har skrivit tidigare att jag har problem med en massa krascher väl i spelet

Jo jag får också "Your connection to the server has timed out" ibland, men inte så ofta.

Nu kommer jag in iaf, men antalet spelare gick från 38 till 20 så jag antar att många blev disconnectade.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Kanon:) Hoppas det kommer upp snart då.

Men får man något svar på det andra eller ska man skicka det som PM?

Inte helt säker på vad du frågade, kan ha missat det, förlåt i så fall. Hänvisa gärna?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Forbidden:

Fyy satan va nice jobbat av er
Vart signar jag upp?

Fortsätt med konstruktiv kritik och hjälp oss att göra servern bättre så får vi se.

Signups på det evenemanget är inte öppet ännu, det blir en egen tråd. Vi har lite att göra med att få den servern stabil först som du märkt...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Sammanfattning

Ibland verkar det som om servern vid krasch hänger sig och ger ett felmeddelande "Changing maps" eller liknande.

Många har haft disconnects från servern men ingen har gett oss något felmeddelande (kan hända att ni inte får något annat än disconnect) och väldigt få exakt klockslag, vilket gör analys lite svårare. Vi vet att EA har gjort många ändringar med huvudservers och detta har lett till flera disconnect vågor under senaste tiden på samtliga servers.

Vid autoadmin eller PB kicks så kommer det att stå "Kicked by Admin" eller liknande. Kickas ni aktivt utav en av oss står det en anledning också, "Kicked by admin for Teamkill" eller dylikt.

Vi får också höra en del som har problem att ansluta men där är det inte lika lätt då vi sällan får specifikt tidslag och kan härleda varför det misslyckas i loggarna. Det verkar inte heller vara konsekvent fel utan helt plötsligt fungerar det för vissa.

Vi söker självklart aktivt efter svar på dessa problem, vi ger också feedback till Rocketblast. Vi ser ut att ha haft 4 serverkrascher idag vilket inte är normalt.

För att underlätta för oss i felsökning ge oss mer information;
1, Ingame namn?
2, Tidpunkt?
3, Felmeddelanden?
4, Vad har du för anslutning?
5, Vad hände, steg för steg?

Vi arbetar för att förbättra servern och kan tyvärr inte supporta var och en med personliga BF3 bekymmer. Ni är välkomna att posta i tråden och hoppas att någon kan plocka upp det men admins måste fokusera på att lösa problemen på serversidan. Som sidoeffekt så kommer vi att prata igenom era problem men vi kan inte lova något, tyvärr. Det är en tidsfråga. Vi hoppas att vårt underbara community kan hjälpa er då de också läser tråden!

Om era problem är omfattande så vore det bra med en egen tråd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

1. voro12 (SweC klan-tagg)
2. ca. 14:51 (+- 2min)
3. "You were disconnected from the server"
4. Har BBB 12-24, får ut ca. 15, i serverbrowsern pendlar pingen mellan 7 och 45.
5. Det hände efter en match, innan nästa skulle börja.

Edit: Fixade ingame namn

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av voro12:

1. ca. 14:51 (+- 2min)
2. "You were disconnected from the server"
3. Har BBB 12-24, får ut ca. 15, i serverbrowsern pendlar pingen mellan 7 och 45.
4. Det hände efter en match, innan nästa skulle börja.

Jag uppdaterade med ingame namn, sorry! Glömde det första ggn, mycket bra felrapport. Återkommer snarast.

Edit: Vid den tidpunkten tappade jag också kontakten med servern så loggen visar bara en disconnect. Jag måste kolla om vi har mer data på själva servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Spelade en sväng i går kväll några rundor men funka inget bra var lite väl laggit och då blir det jobbigt att spela
Sitter på 100/100 så kan inte vara linan som gör det då det funkar bra mot andra random servrar.
Kanske innne massa annat folk med höga ping som gör att det känns så?
Men jag kommer säkert titta in flera gånger på servern.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Inte helt säker på vad du frågade, kan ha missat det, förlåt i så fall. Hänvisa gärna?

Detta:

Citat:
Skrivet av Broken-arrow:

jaha läste lite fel (är inte jätte bra på engelska).

Synd då behöver man 5-6 GB då:) Suck att hårddiskpriserna skulle gå upp nu...

Vad mogna vissa är i serven. Låter mig inte ens laga tanken som har runt 60% och åker in och dödar den i stället (Jo, vet att ni inte gillar det, men det var väll mods inne?).

Hände för några minuter sen(Runt 23:20 nu i kväll ). Är det ok, så lär jag leta servar där jag kan vara ego utan att tänka på någon annan i stället.

Det är inte för inget jag fick 1,5 k på den matchen (när jag kunde komma åt den). Försökte hjälpa laget, men gick inte (försökte laga tanken och assista att ta över flagor). Fick jaga tanken hela matchen i stället, kul.

Nä jag är inte så ego att jag måste styra den, men lite samarbeta liksom (hann ju inte ens hjälpa till att laga den ens).

Hoppas det förbättras. Matchen som krascha så gick det ju kanon. Jag och en annan bytte plats och hjälptes åt att laga (nä alla skulle ta den och sen skriva skit i chatten att jag inte kunde köra).

Kanske var lite hård här. Menade egentligen inget illa till modsen. Men blev lite sur, när vissa inte kan vett och etikett.

Hoppas på bättring. När tror ni att mumble kan komma igång? Har inte hittat om dom ska fixa det.

Nu när jag körde en server och åkte med i en tank och skulle hoppa in igen efter lagat den, råkade jag ta tanken (fixade mitt misstag, är inte många som gör det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Jo jag såg texten men förstod inte vad du frågade om?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fått 3 time out idag. Är det bara jag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

För att underlätta för oss i felsökning ge oss mer information;
1, Ingame namn?
2, Tidpunkt?
3, Felmeddelanden?
4, Vad har du för anslutning?
5, Vad hände, steg för steg?

1. Losix
2. 15.38-15.39
3. Your connection to the server has timed out
4. Telia 30mbit
5. Som innan, mitt i gamet så blev alla utslängda...

edit. btw så är killcam på nu också...
Så blev det ospelbart, tror det är Caspian border banan som bara är crap, varje gång så blir det två steg fram ett steg back på den banan...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kazen:

1. Losix
2. 15.38-15.39
3. Your connection to the server has timed out
4. Telia 30mbit
5. Som innan, mitt i gamet så blev alla utslängda...

edit. btw så är killcam på nu också...
Så blev det ospelbart, tror det är Caspian border banan som bara är crap, varje gång så blir det två steg fram ett steg back på den banan...

Det kan vara Caspian Border som orsakar en server lagg och det i sig orsakar en time out mellan server-dator. Jag ser att servern kraschade inte i varje fall (just då, vi har haft 4 idag som det ser ut), även om många tappade anslutning. Det är oroväckande som fasen.

Killcam är av i startupfilerna men det är en välkänd bugg att den inställningen inte funkar som den ska.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det kan vara Caspian Border som orsakar en server lagg och det i sig orsakar en time out mellan server-dator. Jag ser att servern kraschade inte i varje fall (just då, vi har haft 4 idag som det ser ut), även om många tappade anslutning. Det är oroväckande som fasen.

Killcam är av i startupfilerna men det är en välkänd bugg att den inställningen inte funkar som den ska.

1. OneAdm
2. Spelat mellan 12-14 och det kraschade 3 gånger
3. Crash to desktop utan meddelande.
4. 100Mbit fiber Telia.
5. Stängdes ner utan förvarning och utan meddelande

Det är inte bara Caspian. Servern kraschade med cirka 20-30 personer inne på Bazaar banan.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har undersökt lite, och det verkar som att vår server har stora problem med krascher, men i de fallen där X antal spelare blir utsparkade utan att servern går ner beror det troligen på EA:s backend, eftersom servern inte rapporterar något fel.

Rocket Blast är kontaktade, och jag hoppas att vi får en lösning på alla problem snart, vi admins är lika less på det som ni är!

Permalänk

verkar som servern krachat nu. får bara server changing map hela tiden :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

verkar som servern krachat nu. får bara server changing map hela tiden :S

Testa göra "hard" rerfresh på sidan..

CTRL + SHIFT + R

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att ni borde sätta lösen på servern, konstant full! Har bara lyckas spela en gång och då var det i 20 minuter! Mina 50kr som jag satte in på kontot känns rätt så bortkastade just nu:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Nu tycker jag att ni borde sätta lösen på servern, konstant full! Har bara lyckas spela en gång och då var det i 20 minuter! Mina 50kr som jag satte in på kontot känns rätt så bortkastade just nu:P

Du vet ju om att du inte får några som helst fördelar med att betala gentemot andra som inte betalar, så varför ens antyda något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Nu tycker jag att ni borde sätta lösen på servern, konstant full! Har bara lyckas spela en gång och då var det i 20 minuter! Mina 50kr som jag satte in på kontot känns rätt så bortkastade just nu:P

Använd autojoin tillägget i FAQ:en. Jag har aldrig behövt vänta mer än 3-4 minuter på att komma in.

Permalänk
Medlem

Där buggade den igen, fast på changing map och kickade ut folk.

Permalänk
Medlem

1. mijhell
2. ~ 18.32
3. Your connection to the server has timed out
4. 100/10 Bredbandsbolaget
5. Körde stridsvagn och spelet stängdes utan förvarning och meddelandet ovan gavs i Battlelog. Det var mitt i en spelomgång på Kargh Islands eller vad den heter.

Och nu när jag försöker återansluta blir det "Server is changing map"-felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Använd autojoin tillägget i FAQ:en. Jag har aldrig behövt vänta mer än 3-4 minuter på att komma in.

Det har jag inte märkt, förhopppningsvis går det bättre nu då!

Skrivet av milla_66:

Du vet ju om att du inte får några som helst fördelar med att betala gentemot andra som inte betalar, så varför ens antyda något annat?

Jo jag är mycket väl medveten om det, du såg väl som jag gjorde i slutet - jag var lite sarkastisk vettduh:P

Permalänk
Medlem

Bara jag som är blind eller bara dum då jag inte fattar hur man fixar med Que systemet? :S

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Det är jäkligt störigt med alla som spawncampar efter fordon. Blev till och med nerskjuten när jag spawna i ett jet som någon stod och väntade på.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskalla:

Bara jag som är blind eller bara dum då jag inte fattar hur man fixar med Que systemet? :S

Det är avstängt för det buggade för mycket (För alla).

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jo jag såg texten men förstod inte vad du frågade om?

Om det var ok att göra så:) Har bara fått ett hum om att det inte är tillåtet. Även om admins var inne vid tillfället (vad jag såg, var det det), så vidtogs inget och inte ens när det utbyttes ordhandgemäng.

Hade varit skönt, om ni hade i alla fall sagt till.

Men gillar annars stämningen i servern (förutom i går kväll).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Om det var ok att göra så:) Har bara fått ett hum om att det inte är tillåtet. Även om admins var inne vid tillfället (vad jag såg, var det det), så vidtogs inget och inte ens när det utbyttes ordhandgemäng.

Hade varit skönt, om ni hade i alla fall sagt till.

Men gillar annars stämningen i servern (förutom i går kväll).

Jag förstår heller inte riktigt. Undrar du om det är tillåtet för tankföraren att köra iväg istället för låta någon laga den?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |