BF3 FPS-drops hela tiden @ GTX 460 SLi
Tjenare allihopa!
Det är så att jag har som så många andra problem med BF3. Jag äger KFA2 Geforce GTX 460 SLi pack. Två stycken 460 1GB version alltså.
Dessa två kort klarar tillsammans alla spel jag testat, och detta inkluderar BF3. Dock så har jag ett väldigt irriterande problem som i vissa tillfällen gör spelet helt ospelbart. Detta problem är FPS-drops. Ena stunden springer jag runt med 120 FPS, och andra så är jag nere i 5 och stannar där i ca 10 sekunder tills jag senare kan röra mig igen. Vanligtvis så har jag en avarage på 80 FPS, men dessa jävla drops gör spelet ospelbart. Det spelar ingen roll vilken map jag kör på. Jag kör allting på ultra med 4 msaa antialiasing. Jag får då som sagt runt 80 FPS vanligtvis, men jag droppar hela tiden. Det är dock inte ultra som skapar detta problem, då jag testat att köra på high och även medium med samma problem. Den ända skillnaden på dessa settings är att jag har en avarage på kanske 120-130 på high, men jag får fortfarande fryslagg. Jag har använt msi afterburner och kollat loggarna, och där kan jag se att användningen av grafikkorten går ner till 0% ibland för att sedan gå upp i 100% igen. Det är vi dessa tillfällen jag laggar.
Jag skulle spela in en video på FPS:en förut, men istället för att visa min FPS så stötte jag på ett helt annat problem. Datorn kraschade nämligen istället. Flimrande texturer(Som jag aldrig fått tidigare) gjorde mig orolig i ca 10 sek och sedan så kraschade hela datorn. Den startade och fungerar precis som innan nu, men jag är ändå orolig att detta kan relatera till mitt problem, här är videon:
Jag ska även lägga upp en video på mitt lagg, men för stunden så hoppas jag att jag klargjort mitt problem ordentligt. Jag har de senaste drivrutinerna och har testat att stänga av Hyper-Threading i bios. Jag har det avstängt just nu. Jag har normala temps och i övrigt så flyter mitt system på bra.
Speccs:
Intel i7 950 3,06 GHz
KFA2 Geforce GTX 460 SLi pack
6GB OCZ Gold Kit (3x2GB) 2000MHz
ASRock X58 Extreme3
Tacksam för svar!
MVH Erik