Permalänk
Medlem

Xbox360 4GB Slim

Tänkte köpa en ny xbox360 imorgon då den gamla gett upp för gott. Det jag undrar är om det är någon här som har några som helst problem med den "nya" slim modellen, för ifall man ska behöva skicka in skiten på reperation och sen behöva öppna för att fixa den själv om och oooom igen pga av rrod så blir det inget köp, då får det va. Har Microsoft fixat boxen nu eller ska man lägga pengarna på något annat istället!?

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett något om att slimen skulle gå sönder i samma utsträckning som den gamla så jag tror du kan köpa den utan att oroa dig. Slimen är också mycket tystare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har inte sett något om att slimen skulle gå sönder i samma utsträckning som den gamla så jag tror du kan köpa den utan att oroa dig. Slimen är också mycket tystare.

Det var skönt att höra, den första generationens xbox360 påminde lite om Saab gripen när den varvade upp.

Permalänk
Medlem

Då tar jag bort den.

Permalänk

Sista frågan är nog inte så uppskattat här, kolla på sidorna som säljer chipp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark123:

Tänkte köpa en ny xbox360 imorgon då den gamla gett upp för gott. Det jag undrar är om det är någon här som har några som helst problem med den "nya" slim modellen, för ifall man ska behöva skicka in skiten på reperation och sen behöva öppna för att fixa den själv om och oooom igen pga av rrod så blir det inget köp, då får det va. Har Microsoft fixat boxen nu eller ska man lägga pengarna på något annat istället!?

spelar ju ingen roll om det går sönder, du får med gratis garanti/försäkring i 3 år (eller 4 kommer inte ihåg) av microsoft, så om den nu går sönder, ge den inte till affärn, skicka till microsoft direkt... Gratis frakt och allt! inget som kostar och om 3 år har väl en ny konsol kommit ut men annars har inte mina kompisar fått problem med den...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

spelar ju ingen roll om det går sönder, du får med gratis garanti/försäkring i 3 år (eller 4 kommer inte ihåg) av microsoft, så om den nu går sönder, ge den inte till affärn, skicka till microsoft direkt... Gratis frakt och allt! inget som kostar och om 3 år har väl en ny konsol kommit ut men annars har inte mina kompisar fått problem med den...

Okey. Ja jag vet om att det finns en garanti men man är ju inte så sugen på att skicka iväg den. Tar ju lite tid innan man får tillbaka den och har man väl fått problem så är chansen rätt stor att det händer igen (iaf när det gällde tidigare generationer) Verkar dock inte som att man har några större problem med Slim modellen.

Permalänk
Medlem

Jag har en Xbox 360 slim, har inte märkt något fel på dem. Till skillnad från de äldre "fulare" boxarna som gick sönder tit som tätt.. de har nämligen besökt Tyskland ett par gånger. Även när spelet sparade "save" filer så blev dem korrupta på de äldre enheterna, vetifan varför. Tur så gör det inte länger, från och med idag finns molnet att spara på. Tackar för de Slipper man oroa sig..

Permalänk
Medlem

Ja mitt gick också sönder hela tiden. En fråga till bara. Jag köpte AV kabel till den gamla xboxen som tillåter mig att koppla in den i pc bildskärm. Har detta ändrats eller är det samma kablar så jag slipper köpa nya?!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Fel.

2års standardgaranti har man hos Microsoft förutom för vissa specifika fel (tex, 3rl)..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Fel.

2års standardgaranti har man hos Microsoft förutom för vissa specifika fel (tex, 3rl)..

Vafan, sen läste jag någon annanstans att det var 1 år. Nåväl, någonstans mellan 1 och 3 år. Skitsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Fel.

Just ja, så vare ja! Man får 2 år, men om man får 3 röda ringar, räcker det i 3 år (och typ E79 error message eller nåt)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Köpte den idag. Började bra, välte med cykeln. Klart som fan att man ska göra det. Iaf så är jag riktigt nöjd änsålänge. Den är väldigt tyst och dessutom riktigt snygg jämfört med den förra. Tog över den gamla hdd:n till den nya konsollen så nu sparar man några hundralappar där.

Permalänk
Skrivet av Stark123:

Vafan, sen läste jag någon annanstans att det var 1 år. Nåväl, någonstans mellan 1 och 3 år. Skitsamma

2 som standard med konsollen och 1 som standard med tillbehoren

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Ett tips är att spara hddn i ditt gamla xbox. den kan du stoppa in i din nya, då 4gb inte räcker långt.. iallafall inte om du ska ladda hem och köra BF3 med HD-packet.. Videos finns det massor av på youtube om hur du byter Lycka till och God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

2 som standard med konsollen och 1 som standard med tillbehoren

Jaha då fattar jag. Tack

Skrivet av Ethaan:

Ett tips är att spara hddn i ditt gamla xbox. den kan du stoppa in i din nya, då 4gb inte räcker långt.. iallafall inte om du ska ladda hem och köra BF3 med HD-packet.. Videos finns det massor av på youtube om hur du byter Lycka till och God jul!

Nej det var precis det jag gjorde, betydligt enklare än vad jag trodde det skulle va. Tack och God jul på dig också

Permalänk
Medlem

4GB vs 250GB ?

behövs verkligen 250?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lithen:

4GB vs 250GB ?

behövs verkligen 250?

Varför inte?

4GB är verkligen för lite om man spelar online och många spel, sen kanske man inte har en gammal xboxhårddisk på 60gb. jag har 250gb och det är jätteskönt, man behöver inte bekymmra sig, sen kan man lägga över massa spel på hårddisken med om man har en stor hårddisk så dem laddar upp snabbare och ser snyggare ut

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻