Jag tänkte ta upp en gammal passion, nämligen SPELA =). Spelen jag vill kunna spela är Dota 2 och Diablo 3 när det kommer ut. Datorn kan jag bygga själv det jag behöver hjälp med dock är vad som ska vara i den. Som rubriken lyder har jag en budget på ca 6000 kr, om det går lite över det men det är värt det så går det bra. Hade ni kunnat hjälpa mig hade det varit riktigt nice då jag har ingen kunskap om datordelar.
Har en till fråga. I datorn som jag har nu så har jag 1 gig hårddisk, om det är möjligt hade jag gärna velat använda mig av den för att slippa köpa till det. Kruxet är då att den datorn jag har nu strular ganska mycket. Den stängs av av sig själv när den får jobba för mycket, har detta något med hårddisken att göra som kanske gör att jag inte borde använda den i min nya dator?
Ni behöver inte bry er om att ha med operativsystem eller datorskärm.
Vad är ssd? Jag fatta att det är en form av hårddisk men e det något spec med den? Jag tror jag ska ta med den och använda mina andra externa hårddiskar till lagring. Kommer denna datorn klara av att spela diablo 3 och dota 2? (jag vet att spelen inte är super krävande men måste fråga ändå)