Permalänk

Hjälp Plz! :S. Freeze när ja spelar!

Hej!. Ja har börjat uppleva att min dator fryser fast när jag spelar spel och behöver verkligen hjälp! :S.

(SYMPTOMET).
Det händer när ja spelar mycket CS 1.6.. Efter många timmar i CS så fryser bara allting :S.
Skärmen Visar samma stilbild å släpper inte ( har testat vänta 1 timme ), ljudet fortsätter i några sekunder tills det börjar göra bug ljud sen blir det helt tyst,å Datorn reagerar direkt när man trycker på Reset knappen.

(ANLEDNINGAR...?)
.. Jag vet inte om det kan bero på att ja har en ny skärm "BenQ G2420HD", ja vet att många klagat på den men den funkar helt perfekt för mig :).
Grejen är att ja inte kan dra någon slutsats om de e felet riktigt för ja har aldrig liksom spelat så mycket CS på den här datorn tills jag fick den skärmen xD (men andra spel)(och det har dessutom nyligen hänt iafl i ett annat spel än CS).

Och ja tror inte att det kan bero på överhettning .. Inte iafl GPU:n för den håller sig på typ 42c? i CS, CPU vet jag inte temp på för min dator kan typ inte läsa den ( har testat många olika softwares för det ) men jag har en Cooler Master V8 till den å dessutom så har ja ett Cooler Master Haf chassi med 2x 200mm + 120 fläkt och också ett svalt rum.
Å min dator är inte allt för dammig inne i ...

Jag har också inga överklockningar på, Har testat men det händer lika mycket med som utan.

Det är heller inget fel på mitt windows Registry .. är ja ganska säker på... har kört igenom min dator med Advanced system Care 4 PRO, och Unible Registry Booster PRO ( jag installerade dessa program "efteråt" att detta fel uppstod ) men felet finns fortfarande kvar!.

Ja har nog inte något Virus heller tror jag för datorns prestanda är fortfarande på topp å den går inte nå segare.
Och har inte så många processer på samtidigt, typ steam skype msn firefox voiplay medans jag spelar...

Dessutom så har jag alla nyaste drivers!.. förutom till mitt ljud men det har jag så medvetet ( HD Realtek ).

(ÅTGÄRDER)
... Ja, ja har ju testat det mesta det enda jag kan tänka på är att rådfråga här om hjälp
annars får jag väl testa ominstallera mitt windows om det skulle vara så

(MITT SYSTEM)

Windows 7, 64-bit

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Socket-AM3, Six Core, 3,2GHZ/3,6GHz Turbo, 9MB, 125W, Boxed

Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+
ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB CL8
Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for AMD Phenom II, 240pin

MSI Radeon HD 6950 2GB GDDR5
PCI-Express 2.1, "Twin Frozr III Power Edition/OC", 2xDVI, HDMI

Western Digital Caviar® Blue 500GB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM

Corsair GS 700W PSU

(Allting stödjs, t,o,m min skärm stödjs av w7 64-bit)

Så om ni har något svar på detta ... eller bara en tanke om vad det skulle kunna va (även om det är något av "ANLEDNINGAR..?") och hur det skulle kunna fixas, så skriv bara .

Mvh AlexK

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan testa dina minnen med tex OCCT eller memtest86+. Kanske öka lite på spänningen till dem om de inte är stabila?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ifall du använder msi afterburner, så avinstallera det. Annars kan du också byta från open gl till d3d? kommer inte ihåg cs inställningarna men jag hade samma problem som dig, så fort ja bytade från den ena grafiken till den andra så löste sig problemet.
Annars kan ditt ljudkort spöka

Permalänk

Hmm okej.. Hade Afterburner så har avinstallerat det nu, ska också testa installera mitt ljud igen dårå, men ja tror inte de spelar någon roll för mig om ja byter till D3D för det är ju typ bara i CS... å problemet har uppstått i ett annat spel med. Tack för ditt svar :).. kmr du på nå mer om det skulle fortsätta spöka så säg till :E

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk

Okej.. har Tankat OCCT men fattar inte riktigt vad det är jag ska se som inte beter sig som det ska :B.. det såg bra ut enligt mig som ja såg på bilderna med ramen, å ja testade tanka memtest men fattar inte riktigt hur ja ska göra med den :L , testade med Daemon tools och brände på skiva å ställde in i BIOS att Boota med CD-ROM prio 1 men kom inte upp nåt . å hur vet ja om/hur mke ja ska spänna dom då :P.

Visa signatur

Permalänk

Fixat

Visa signatur