Min dator för 30k, laggar? (köpte den 2012, egen"byggd").
Hej sweclockers,
Jag är oroad. Jag har nämligen fått ned min FPS lite brutalt sen jag testade den för 3 dagar sen helt klarbyggd.
Specs:
Asus IV formula RAMPAGE
16 gb ram
Gigabyte 580GTX 3gb SLI
i7 CPU 3930K
SSD Corsair series GT 120 gb
fractal design chassi etc...
Noctua CPU fläkt, 2011 socket 14Dh eller hur det var.
Men jag är lite kräsen och oroad. Trots att jag köpte detta monster som kostade sammanlagt 29500 (ungefär, inkl nytt tangentbord och musmatta). Så tycks jag lagga nu.
Kom upp till 300-400 fps i något tillfälle i League of Legends.
BF3 Ultra, maxad graphic. Ingen lagg alls.
World of warcraft ultra 200-250 FPS vid ett tillfälle.
NU!
Ligger vid 100 fps utan vsync i League of Legends
BF3 så märker jag fps drop vid tillfällen
World of Warcraft ultra men kanske 80~ utan vsync.
Star wars the old republic så kör jag högsta grafik och kanske ligger 60~ fps utan vsync.
------
Anledningen till att jag gör denna tråd är ju då för att jag behöver underbara sweclockers om hjälp. Vad kan vara felet? 7,9 score i Windows Experience Index benchmark i allt (scala 1,0-7,9). Förutom CPUn som blev 7,8 eftersom det finns numera ett moderkort med dual CPU platser. Jag stör mig bara på att det blir lite små fps drop vid tillfällen, ska det hända med ett monster på 30 lax påverka?
*Saker ni bör veta;
...Är att jag fortfarande använder Fractal Designs chassi fläktar
...Är att min CPU fläkt små nuddar (touchar lite löst) mot grafikkortet.
...Grafikkortet kan då ha fått lite småstryk när jag flyttade datorn för första gången igår (känns så i min åsikt när jag tog ut grafikkortet och cpu fläkten för att frakta den (annars bryts moderkortet, CPU fläkten är enormt stor så jag var tvungen enligt manualen.)
Någon som kanske är bra på sådana problem?
Mvh.
Edit: Gjorde om rubriken.