Vad är det som är så bra med BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

ljudet tycker jag iaf.. satt mig ner igår natt och lirade lite multiplayer med mitt G35 och det känns som man är "i spelet" pga av det förbannat bra ljudet, sen är grafiken bra med och jag spelar på ultra utan någon särskild lagg mer än när det exploderar så det är ögongodis där med (jag vet att jag inte har 60 fps men det pendlar mellan 45-80 fps och när det exploderar runt mig laggar det ner mot 20 och det är fullt spelbart enligt mig)

kortfattat

Ljudet
Grafiken

skulle varit roligare utan snipers tycker jag
sen är det lite tråkigt att alla bara kör runt i tanks/flygplan och helikoptrar därför tycker jag personligen fortfarande battlefield 1943 är betydligt bättre och battlefield bc2 vietnam

Varför kör du på Ultra? Du vet om den rekommenderade hårdvaran för Ultra va?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av ozric:

Kan någon nämna en sak som är bättre i bf3 än i bf2?

Jag kan nämna de två största enligt mig. Grafiken och ljudet

Skrivet av landizz:

För att jag inte visste om att BF3 skulle suga så mycket innan det släpptes och jag har icke orkat byta.

Spelar fortfarande BF3 men det är bara för att jag inte har något bättre och göra.

PS. När jag skrev det post inlägget så hade jag precis rage-quittat ur BF3 efter att en TEAMMATE hade stått med en tank vid flygplanen i Caspian Border och skjutit sönder de så fort de pajar. Han du och spawna i jeten så ställer han sig i vägen.

Det där har ingenting med spelet att göra, utan med människorna som spelar spelet

Skrivet av ozric:

I BF2 är de ultimata grafikinställningarna:

Resolution = 800x600
Terrain = low
Effects = low
Geometry = high
Texture = low
Lighting = low
Dyn Shadows = off
Dyn Light = off
AA = 4x
Text Filter = high
View dist = 100

Jag ser ingen anledning till att grafiken ska se bättre ut i tävlingsinriktat mp-fps. Perfekt behaglig överblick av allt i omgivningen så man kan koncentrera sig på att laget ska vinna. Om alla vill att laget ska vinna = teamplay, inga snipers, så blir spelet roligare för alla som är intresserade av att spela på rätt sätt.

Serious mode activated
Fattar dock inte varför du vill sänka upplösningen? Gör ju bara att allt blir utdraget och skevt (om du kör på en 16:9 eller 16:10 skärm alltså)
edit: när jag spelar brukar jag inte vara intresserad av att spela "på rätt sätt" och vinna, utan att ha så kul som möjligt. Visst, det är kul att vinna, men ibland är det kul att titta på den snygga grafiken, eller springa runt och leka mw2 med någon sniper, eller c4'a ett flygplan och leka kamikaze-pilot

Skrivet av Ekebymannen:

Spela Mw3 istället det är mycke bättre spelkänsla. Bara lite sämre grafik men spelkänslan är viktigast :)!

Enligt dig ja....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Så du avskyr BF3 för att nån idiot ska förstöra för andra?
Troll..

Jag avskyr inte BF3 dock så finns det tider då man önskar att DICE gick i konkurs.

Men BF3 det har en chans att bli ett bra spel men antalet buggar och cheaters gör det till en flopp.

Hur många fuskare som helst som har legat på leaderboards i veckor,månader.

Ett exempel på en BF3 bugg som gör spelet dåligt, förutom denna så finns det också buggar som gör spelare odödliga.
http://www.youtube.com/watch?v=dbOn_AYtyJU&feature=player_emb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag försöker bara förstå vad det är som alla tycker är så bra med bf3.

hitboxen i bf2 är ju horibel

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger k*k. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

lite kul iom din avatar....

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

anser bf3 rätt bra spel. dom har dock en hel del att jobba på för nå det ultimata spelet. man skjuter nån 50 gånger på 2 meters håll med tex ak 74 personen vänder sig om och skjuter ett skott med hagelgevär och dödar en. tanks som är löjligt overpowerd. krävs iaf 3 4 st bra spelare för kunna sätta en tank ur spel vilket gör att mapar som en annan älskar caspian border blir full av snoriga 15 åringar som trots det är 3 på mapen åker runt med var sin stridsvagn.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Jag avskyr inte BF3 dock så finns det tider då man önskar att DICE gick i konkurs.

Men BF3 det har en chans att bli ett bra spel men antalet buggar och cheaters gör det till en flopp.

Hur många fuskare som helst som har legat på leaderboards i veckor,månader.

Ett exempel på en BF3 bugg som gör spelet dåligt, förutom denna så finns det också buggar som gör spelare odödliga.
http://www.youtube.com/watch?v=dbOn_AYtyJU&feature=player_emb...

Buggar går att fixa, BF3 har inte vart ute speciellt länge om man jämför med BF2 som fick sin sista update 2009 (4år efter release).

Jag tycker inte du kan lägga all skuld på DICE för att folk fuskar i spelet, vad fan ska DICE göra åt det? Deras jobb är att utveckla och underhålla en produkt, inte förhindra fusk på spelets servrar. Skulden ligger väl mer på Punkbuster, EA, Admins och spelarna själva. Speciellt EA då det är deras ansvar att banna konton vad jag vet.

Jag vet att man kan bli frustrerad på grund av en fuskare men vet ni vad, man kan byta server, testa det någon gång.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag kan nämna de två största enligt mig. Grafiken och ljudet

Det där har ingenting med spelet att göra, utan med människorna som spelar spelet

Serious mode activated
Fattar dock inte varför du vill sänka upplösningen? Gör ju bara att allt blir utdraget och skevt (om du kör på en 16:9 eller 16:10 skärm alltså)
edit: när jag spelar brukar jag inte vara intresserad av att spela "på rätt sätt" och vinna, utan att ha så kul som möjligt. Visst, det är kul att vinna, men ibland är det kul att titta på den snygga grafiken, eller springa runt och leka mw2 med någon sniper, eller c4'a ett flygplan och leka kamikaze-pilot

Enligt dig ja....

Har man 16:10 eller 16:9 så får man ju givetvis anpassa efter det. Om man sänker upplösning blir allt större på skärmen vilket gör att man ser bättre. Otrolig skillnad om man flyger heli t.ex.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför kör du på Ultra? Du vet om den rekommenderade hårdvaran för Ultra va?

yepp, men det duger fint för mig och jag kan inte spela på den dåliga grafiken som det blir på high efter att ha testat ultra laggar hellre lite när det exploderar än att lira på high

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sharkfinz:

Du, min herre, är det sjukaste troll jag sett på länge.

Du ser att han skrev BF2, va?

Och det är helt sant det han skrev, bättre att se fiender än att ha massa onödigt damm och skit ivägen.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

yepp, men det duger fint för mig och jag kan inte spela på den dåliga grafiken som det blir på high efter att ha testat ultra laggar hellre lite när det exploderar än att lira på high

Duger det åt dig så, fine! men du är helt fel på det!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ljudet? är rätt rejält trött på tjatandet med att Objective has been taken.

Permalänk
Medlem

Nej

1:Jag vill ha min tuta i bilen viket saknas i trean (jag blir grinig annars)
2:in game voice saknas ( jobbig som satan när man spelar i Klan och och man är på olika sidor (
Alla är på ts3). + gör det mycket svårare att rekryta nya medlemmar. Så med andra ord ett sämre team play spel.

3: Origin ( behöver jag ens nämna varför?)

Annars är spelet ok men jag kommer hålla mig till mitt bf2 i fortsättningen med.

/aragon

Skrivet av DunderHoken:

Dont feed the troll !

Allt är bättre!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Nej

3: Oregon ( behöver jag ens nämna varför?)
/aragon

Ja! Vad har en oskyldig liten stat med BF3 och göra?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

OZRIC:

Känner lite som dig, men kör denna server om du vill ge BF 3 en andra chans. Gäller er andra också.

- Flaggorna är placerade lite annorlunda.
- Inga fordon.
- Ingen SMAW/RPG spam.
- Hardcore

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/19b88cd8-d2...

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Ljudet? är rätt rejält trött på tjatandet med att Objective has been taken.

Jasså är du trött på DET? Jag är grymt trött på att det måste låta när man skjuter. Liksom man har ju tryckt på knappen, då behöver det ju inte komma ett pistolskott också?! Fattar man inte själv att man skjuter om man trycker?!
Alternativt skulle skotten komma lite ibland, kanske var tjugonde gång som man skjuter, ja det skulle vara lagom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

hitboxen i bf2 är ju horibel

Likaså i alla andra battlefield spel också. Springer bakom ett hörn o dör i alla fall. Händer faktiskt varenda runda.

Permalänk

Ingenting är bra i bf3....

Permalänk
Medlem

Oj ursäkta jag menar ju Origin, (glömde att vissa har svårt att tänka själva och inte kan hantera ett så stort misstag)

/aragon

Skrivet av KRQKAN:

Ja! Vad har en oskyldig liten stat med BF3 och göra?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av ozric:

Jag tycker grafiken är hemsk, ett av de största skälen till att bf3 är mycket sämre.

Sant! Det är inte Battlefield känslan i bf3, det känns mer som en blanding mellan bad company och bf2. Och angående grafiken så är grafiken mer realistisk i bf3, lite mer verklig. Det är inte samma typ av grafik, i bf2 var den lite mer basic, lite grått o mörkt här är den färgglad och lite mer detaljerad.
Bf2 kunde jag inte sluta spela för att det var så bra! Jag skulle inte ens kunna säga att BF3 borde vara i battleifeld serien, det känns mest som en spinoff. Den riktiga uppföjaren av bf2 hade haft commanders, singleplayer skirmish. Bf3 är bra, riktigt bra spel, men inte en uppföljare till bf2.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att många aldrig har spelat bf2 men tycker bf3 är bättre ändå. En sann bf2-räv kan omöjligt tycka att bf3 är bättre på något sätt. Undantagen är väl dom som inte tillförde något eller fattade poängen i bf2. Alltså dom som man inte vill ha i sitt lag ändå.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Oj ursäkta jag menar ju Origin, (glömde att vissa har svårt att tänka själva och inte kan hantera ett så stort misstag)

/aragon

förstod att du menade Origin Va bara tvungen

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

I BF2 är de ultimata grafikinställningarna:

Resolution = 800x600
Terrain = low
Effects = low
Geometry = high
Texture = low
Lighting = low
Dyn Shadows = off
Dyn Light = off
AA = 4x
Text Filter = high
View dist = 100

Jag ser ingen anledning till att grafiken ska se bättre ut i tävlingsinriktat mp-fps. Perfekt behaglig överblick av allt i omgivningen så man kan koncentrera sig på att laget ska vinna. Om alla vill att laget ska vinna = teamplay, inga snipers, så blir spelet roligare för alla som är intresserade av att spela på rätt sätt.

Om du vill tävla i mp-fps så är väl knappast BF överhuvudtaget något att hänga i granen...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller bf3 är något.
Gett både bc1 & 2 en chans, tog en ännu större chans med bf3.

För mig personligen kommer det blir svårt att köpa ett battlefield spel igen.
Nästa gång blir det att leta efter någon som har så man får testa mycket innan köp.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Likaså i alla andra battlefield spel också. Springer bakom ett hörn o dör i alla fall. Händer faktiskt varenda runda.

true men den är fan bättre i BF3 än BF2 där bara 1 av 3 skott existerar

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Dum jävla fråga du ställde i denna tråd..
Grafiken framförallt, fysiken, alla maps m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Dum jävla fråga du ställde i denna tråd..
Grafiken framförallt, fysiken, alla maps m.m

Det verkar som att du aldrig upplevt bra teamplay.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Tycker synd om folk som inte lyckas följa med i tiderna. De som fortfarande sitter och spelar CS 1.6 och Starcraft 1 bara för att de en gång i tiden var de bästa spelen som fanns i sina respektive genrer.
De var bra spel, alla håller med. Men de kan inte mäta sig med dagens titlar. Kan ni inte se vad vi menar när ni jämför dem själva så är det er förlust och ni får gärna fortsätta spela era gamla spel. Det är inget fel med det. Men förstår ni inte vad vi menar när vi säger "Grafiken, känslan, ljudet, etc" och fortsätter med att säga att "det var bra som det var" så får det vara så. Det är er åsikt och ni får gärna tycka så.

Poängen är att ingen bryr sig varför ni tycker att "det var bättre förr".

Förmodligen är ni bara dåliga i BF3 och är besvikna för att ni inte lyckats anpassa er. Därför är det "ett sämre spel".

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Tycker synd om folk som inte lyckas följa med i tiderna. De som fortfarande sitter och spelar CS 1.6 och Starcraft 1 bara för att de en gång i tiden var de bästa spelen som fanns i sina respektive genrer.
De var bra spel, alla håller med. Men de kan inte mäta sig med dagens titlar. Kan ni inte se vad vi menar när ni jämför dem själva så är det er förlust och ni får gärna fortsätta spela era gamla spel. Det är inget fel med det. Men förstår ni inte vad vi menar när vi säger "Grafiken, känslan, ljudet, etc" och fortsätter med att säga att "det var bra som det var" så får det vara så. Det är er åsikt och ni får gärna tycka så.

Poängen är att ingen bryr sig varför ni tycker att "det var bättre förr".

Förmodligen är ni bara dåliga i BF3 och är besvikna för att ni inte lyckats anpassa er. Därför är det "ett sämre spel".

tycker det är sorligt att folk inte kan acceptera att en del gillar t.ex starcraft 1 före starcraft 2 , cs 1,6 före css osv.
Sen att du nämner att ingen bryr sig, konstigt att du ens kommenterar det.
Då innebär det att du bryr dig ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

tycker det är sorligt att folk inte kan acceptera att en del gillar t.ex starcraft 1 före starcraft 2 , cs 1,6 före css osv.
Sen att du nämner att ingen bryr sig, konstigt att du ens kommenterar det.
Då innebär det att du bryr dig ?

Jag bryr mig inte om sådana åsikter.
Det jag bryr mig om är att jag avskyr när folk är elitister och aldrig kommer förbi de gamla spelen. Att de föredrar dem över nyare spel är en sak, men att gå omkring och hävda att de är de bästa spel som någonsin har gjorts och att det aldrig kommer bli bättre, eller att spelen som görs nuförtiden är så mycket sämre, irriterar mig en aning. Det handlar om preferenser, inget annat.
Jag tycker också att det var underbara spel, men jag har kommit förbi dem och upptäckt nyare och roligare spel. Att du/de/ni gillar de äldre spelen mer har jag inget alls emot. Det får ni gärna göra.

Att man sedan sitter och förklarar punkt för punkt varför man anser att X spel är bättre än det tidigare spelet hjälper ju inte ett piss. Det är som att prata med religiösa människor. Inget man säger penetrerar deras tjocka skallar.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz