Permalänk
Medlem

Projekt Nickelblack!

Hej swec!

Syftet med denna datorn kommer vara:
Lätt att bära med sig, tyst och överklockningskompatibel.

Hårdvara
Chassi: Lian-li PC-A04 mATX Case [Köpt]
Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) 1333MHz CL7 [Köpt]
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 [Köpt]
Moderkort: TBA
Processor: Intel i5 2500k [Köpt]
HDD/SSD: Hitachi Deskstar 500 GB 7200 rpm [Köpt]
Nätaggregat: Corsair VX 550W [Köpt]

Vattenkylning
Cpublock: Inhandlad (EK LTX) [Köpt]
Grafikkortblock: EK-FC460 GTX - Acetal
Reservoar: Phobya Balancer 150
Pump: Phobya DC12-260 12Volt Pump
Slang: Genomskinlig 19/13
Radiator 240mm, EK CoolStream XTX 240mm
Gentle typhoon 1850rpm 3st

Övrigt att köpa:
Sleaving [Beställt]
Phobya Y-kabel 3Pin to 4x 3Pin

Att göra:
Sleava samt korta ner nätaggregat []
Sleava alla synliga kablar []
Göra fönster []

Tack till:
Artur@coolingstuff
Mer hjälpsam person får man leta efter, mycket överseende och av den anledningen kommer mina vattenkylningskomponenter inhandlas från coolingstuff!

Stefan@Djungelapa
Mycket snabb och engagerad person, under en timme fick jag hjälpen jag behövde och vi löste det lika snabbt igen, även nästa gång blir det djungelapa man köper ifrån!

Projekt Nickelblack!

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot detta!!

Sleeve är alltid trevligt=)

Permalänk

Sleeve och Lian Li, kan inte bli bättre! ser fram emot detta som sagt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

KLINTAN! <3

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

Ser fram emot detta!!

Sleeve är alltid trevligt=)

Jag håller med!

Skrivet av Itchy Trojan:

Sleeve och Lian Li, kan inte bli bättre! ser fram emot detta som sagt

Detta chassit är helt klart det trevligaste jag någonsin haft!

Skrivet av Semplezz:

KLINTAN! <3

SEMPLEZZ <3

Permalänk
Medlem

kommer att följas!! räcker det verkligen med så lite sleeve?? jag behöver 45m för att kunna sleeva mitt nätagg :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

kommer att följas!! räcker det verkligen med så lite sleeve?? jag behöver 45m för att kunna sleeva mitt nätagg :/

Jag har räknat på att jag kan korta ner 24pin till 25 cm, 0,25x24=6meter
30cm för 8pin, 2,4 meter
20cm per pcie 2,4 meter totalt
Ca 13m för nätdelen och 7 meter till annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tummen för chassit :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottn:

tummen för chassit :3

=DDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Texttexttext

Ser och låter lovande ut Inte för att vara petig men det heter sleeve. Det kommer från engelskans "ärm"

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Ser och låter lovande ut Inte för att vara petig men det heter sleeve. Det kommer från engelskans "ärm"

Rätt ska vara rätt! Ska tänka på att skriva sleeve i fortsättningen, det kommer se lustigt ut när man skriver "jag ska sleeveae"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Hej swec!

Syftet med denna datorn kommer vara:
Lätt att bära med sig, tyst och överklockningskompatibel.

Hårdvara
Chassi: Lian-li PC-A04 mATX Case [Köpt]
Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) 1333MHz CL7 [Köpt]
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 [Köpt]
Moderkort: TBA
Processor: Intel i5 2500k [Köpt]
HDD/SSD: Hitachi Deskstar 500 GB 7200 rpm [Köpt]
Nätaggregat: Corsair VX 550W [Köpt]

Vattenkylning
Cpublock: Inhandlad (EK LTX) [Köpt]
Grafikkortblock: EK-FC460 GTX - Acetal
Reservoar: Phobya Balancer 150
Pump: Phobya DC12-260 12Volt Pump
Slang: Genomskinlig 19/13
Radiator 240mm, EK CoolStream XTX 240mm e.v. EK CoolStream XT 240mm
Gentle typhoon 1850rpm 3st

Övrigt att köpa:
Sleaving [Beställt]
Phobya Y-kabel 3Pin to 4x 3Pin

Att göra:
Sleava samt korta ner nätaggregat []
Sleava alla synliga kablar []
Göra fönster []

Tack till:
Artur@coolingstuff
Mer hjälpsam person får man leta efter, mycket överseende och av den anledningen kommer mina vattenkylningskomponenter inhandlas från coolingstuff!

Stefan@Djungelapa
Mycket snabb och engagerad person, under en timme fick jag hjälpen jag behövde och vi löste det lika snabbt igen, även nästa gång blir det djungelapa man köper ifrån!

mATX Vattenkylt Lanchassi

Sätt radiatorn i toppen och kör med pump kombinerat med tank, den EK har som man sätter i 5,25 platsen (= Då lär du få en bra loop tror jag.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Sätt radiatorn i toppen och kör med pump kombinerat med tank, den EK har som man sätter i 5,25 platsen (= Då lär du få en bra loop tror jag.

Jag har en pump tank kombo just nu, inget jag vill testa igen, mycket svårt att fylla osv.
Om det hade fungerat så bra som det gjorde hade det varit ett självklart val!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Jag har en pump tank kombo just nu, inget jag vill testa igen, mycket svårt att fylla osv.
Om det hade fungerat så bra som det gjorde hade det varit ett självklart val!

Hmm, okej. Men hur har du tänkt med tanken? Ska du fästa den i sidoplåten?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Hmm, okej. Men hur har du tänkt med tanken? Ska du fästa den i sidoplåten?

Jag har plexiglas b.la. och om det inte fungerar av någon anledning kommer jag köpa plåt. Så det kommer jag lösa på ett eller annat sätt

Permalänk
Medlem

NICKELBLACK<3 tagga nu klint!;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

NICKELBLACK<3 tagga nu klint!;D

Jag hoppas att sleaven kommer runt kl 13-14 så jag får något att göra ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klintan:

Jag hoppas att sleaven kommer runt kl 13-14 så jag får något att göra ikväll

Ahm du skrev det igår;D spelade dock BF3 med irl's så kunde inte svara på steam tanka upp bilderna DIrRen

Visa signatur

Permalänk

Ser intressant ut, fortsätt posta bilder bara att börja sleeva agget nu då

Permalänk
Avstängd

har samma moderkort som du är rånöjd förutom att jag hatar asus minnes fästnings anordningar.slutade med en minnes plats brann pga att minnet va en micro mm fel. har fått rma på minnerna men orkar inte lämna in moderkortet för rma blir väl då jag upgraderar till antingen ivy bridge eller x79 moderkort.

Och nej jag det är inte första gången jag instalerar minnen och jag kollar med 100% säkerhet att minnet är i innan jag startar datorn men ack pga asus felaktiga skit socklar hände det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

har samma moderkort som du är rånöjd förutom att jag hatar asus minnes fästnings anordningar.slutade med en minnes plats brann pga att minnet va en micro mm fel. har fått rma på minnerna men orkar inte lämna in moderkortet för rma blir väl då jag upgraderar till tningen ivy bridge eller x79 moderkort.

Och nej jag det är inte första gången jag instalerar minnen och jag kollar med 100% säkerhet att minnet är i innan jag startar datorn men ack pga asus felaktiga skit socklar hände det ändå

Det ska jag tänka på! Jag håller med dem såg väldigt mysko ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

har samma moderkort som du är rånöjd förutom att jag hatar asus minnes fästnings anordningar.slutade med en minnes plats brann pga att minnet va en micro mm fel. har fått rma på minnerna men orkar inte lämna in moderkortet för rma blir väl då jag upgraderar till antingen ivy bridge eller x79 moderkort.

Jag håller med, dom är skit dåliga! Verkligen. Fick samma problem med sambons.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Jag håller med, dom är skit dåliga! Verkligen. Fick samma problem med sambons.

Jobbigt!!!

Och nu har jag införskaffat ett nytt moderkort 8Asus P9X79PRO) för X79 och den har 8st sådanna socklar. men men nu har man lärt sig så nu kommer jag inte att göra samma tabbe igen nu monterar jag minnerna innan jag monterar in det i lådan.

Permalänk
Medlem

Sure att det är stearin Tror någon blev lite upphetsad av all sleeve

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Sure att det är stearin Tror någon blev lite upphetsad av all sleeve

Haha! Du är inte den första med den teorin! xD

Permalänk
Medlem

lian Li a04:an är ett trevligt chassi att bygga i. Lite utmaning men till slut blir det bra :] Har ett själv nämligen och gillar det starkt

Permalänk
Medlem

haha vilken jävla load du lade på golvet när det sleevades!

Visa signatur

9800x3d | 5090 ROG Astral | 64GB 6GHz | 4TB 990 PRO | G9 Odyssey OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottn:

lian Li a04:an är ett trevligt chassi att bygga i. Lite utmaning men till slut blir det bra :] Har ett själv nämligen och gillar det starkt

Det är ett underbart chassi! Jag har ännu inte stött på några problem med chassit och jag hoppas jag slipper det

Skrivet av MarcusNO:

haha vilken jävla load du lade på golvet när det sleevades!

Silly you

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Någonting är väldigt fel på mitt moderkort, den bootar inte post och den lyser inget "debug medelande".
Jag har följt Asus egna felsökningsguide utan större lyckan.
http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

Vad som händer är att grafikkortsfläkten och nätagg fläktarna börjar snurra (knappt en halv sekund) innan dem stängs av igen.
Jag har felsökt allt som det kan vara fel på och det ända möjliga är att moderkortet har rykt. Alltid roligt med måndags exemplar...
Jag får helt enkelt ner montera moderkortet och gå tillbaka till webhallen imorgon måndag.