Byta fläkt. Cooler Master GX650

Permalänk
Medlem

Byta fläkt. Cooler Master GX650

Ja som rubriken lyder. Går det att sätta i en ny 120mm fläkt? Svårt/Riskabelt att byta? Jag vet att garantin ryker, men det skiter jag i. Som den fläkten låter så måste agget i värsta fall bytas ut ändå. Funka det t.ex men en vanlig Noctua, eller är den för klen?

Med vänlig hälsning.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

Det ska inte vara några större problem att byta fläkt vad jag vet. Vad är det för problem med den du har?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Den låter nåt så fruktansvärt efter jag klockat grafikkortet. Så måste ha i en tystare. Men vill ju fortfarande ha en som flyttar minst lika mycket luft som den som sitter i.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av PFall:

Den låter nåt så fruktansvärt efter jag klockat grafikkortet. Så måste ha i en tystare. Men vill ju fortfarande ha en som flyttar minst lika mycket luft som den som sitter i.

Låter den mycket eller konstigt? Jag har ingen aning om det är så enkelt att köpa t.ex en Scythe-fläkt och sätta in. Vänta tills någon med mer koll svarar på tråden.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Sådär ja. Bytte fläkten. Inga problem faktiskt. Fick flytta över kontakten från den gamla till den nya bara. Den är nu supertyst, hör den knappt.

Visa signatur