Muskampen 2025: Segraren korad!

Bilköp och betalning av skatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Du verkar inte riktigt frisk i skallen.
När du äntligen får som du vill efter att ha krånglat så ska du inte ha bilen ändå.

Hur tänker du egentligen??

Jo jag tänkte lika själv, gubben kom väl på bättre tankar efter att ha hört sig för eller läst på. När han äntligen gör det så duger inte det heller.
Suck!

Sen varför låter TS honom behålla ägarbytespappren? Hur går det till egentligen, vem ska ha dom och skicka in dom?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

När du äntligen får som du vill efter att ha krånglat så ska du inte ha bilen ändå.

Ja det kan tyckas vara galet, men allt tjafs vi har haft om det här får mig att må illa och jag vill inte ha en bil som jag förknippar med all den här skiten, så då känns det bättre att han fick ta tillbaka den.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Tråkigt att det blev så här med ditt första bilköp. Dock hade du nog kunnat ha kvar bilen tycker jag. Du har ju inte gjort något fel i det hela så bilen borde du kunnat njutit av endå!

haha nej mitt fösta bilköp är det verkligen inte, men som jag skrev innan så känns det inte rätt att ha en bil som man förknippar med något negativt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja, jag vet...

Det är bra att du vet men okunskapen är stor bland många i denna tråden. Jag vill inte låta som en besserwisser eller nåt men det här är viktiga grejer att ha koll på. Jag har själv lärt mej den hårda vägen och svurit en hel del på vilka ärkesvin en del kan va.

köpt en reservdelsbil: får parkeringsböter från en helt annan del av landet trots att bilen står hemma utan motor = förra ägaren skaffat nya nummerskyltar och behållt ett par åt sej själv.

köpt avställt renoveringsobjekt: bilen visar sej ha restskatt som måste betalas innan färd = förra ägaren sa inte ett pip om det och har ingen avsikt att betala.

bara som exempel.

kolla på det här klippet, inget att leka med precis. http://svt.se/ug/hundratals-bilagare-drabbade-i-systematiskt-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjabo:

bara som exempel.

kolla på det här klippet, inget att leka med precis. http://svt.se/ug/hundratals-bilagare-drabbade-i-systematiskt-...

Det där var ju helt sjukt. Framförallt det i slutet, att mannen där fortfarande inte blir trodd av trafikförsäkringsföreningen. Hur kan de hällre tro på en kriminell person som sitter i fängelse och när fakta finns att han varit med om hundratals liknande affärer?

Ibland undrar man ju vilka idioter som anställs och som sitter och leker med folks liv på det där sättet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jo jag tänkte lika själv, gubben kom väl på bättre tankar efter att ha hört sig för eller läst på. När han äntligen gör det så duger inte det heller.
Suck!

Sen varför låter TS honom behålla ägarbytespappren? Hur går det till egentligen, vem ska ha dom och skicka in dom?

Det säkraste om man inte litar på säljaren är att man postar ägarbytet tillsammans.

Många som gått på den niten att sälja en billig bil och låta köparen posta ägarbytet.
Vilket köparen skitit i och sen glatt felparkerat så säljaren får böterna.

Permalänk
Rekordmedlem

Vi kanske skulle ha andra regler så att bilmålvakter och export av bilar till afrika och skrotning försvinner, mannen borde haft ett tillstånd för bilhandel, har för mig att man bara får ha 7 bilar som privatperson och det måste ju även ha brustit där nånstans.
Men det är lite konstigt att man kan bestrida köpet så långt efteråt också, han måste ju ha fått en del räkningar o dyl från trafikförsäkringsföreningen innan och att bestrida efter nått år är i mina ögön knappast trovärdigt, hade det rört sig om nån månad efter köpet hade det varit rimligt för det är då räkningarna börjar komma, och om "busen" blivit utsatt för bedrägeri i sin tur, vilket faktiskt kan ha hänt eftersom affärerna inte rimligen kan ha gjorts av honom personligen så borde han hursomhelst ha reagerat snabbare såvida han inte är målvakt för de som verkligen ligger bakom det och fått betalt av dem, de kanske vill ha bilar för att smuggla i ?
Hursomhelst så tycker jag att busens historia är underlig, iom att han dröjt så länge med att bestrida så faller hans historia oavsett om han är bilmålvakt eller i sin tur blivit utsatt för en identitetsstöld.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Måste undra precis samma sak???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Måste undra precis samma sak???

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev innan:

Skrivet av Bejje:

Ja det kan tyckas vara galet, men allt tjafs vi har haft om det här får mig att må illa och jag vill inte ha en bil som jag förknippar med all den här skiten, så då känns det bättre att han fick ta tillbaka den.

Dessutom var nog inte bilen vad jag hade förväntat mig, så det blev bäst för oss båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det där var ju helt sjukt. Framförallt det i slutet, att mannen där fortfarande inte blir trodd av trafikförsäkringsföreningen. Hur kan de hällre tro på en kriminell person som sitter i fängelse och när fakta finns att han varit med om hundratals liknande affärer?

Ibland undrar man ju vilka idioter som anställs och som sitter och leker med folks liv på det där sättet.

tss. Staten/trafikförsäkringsföreningen vet väl att de aldrig kommer att få några pengar av den kriminelle och hoppas att de hundratals drabbade Svenssons ska betala. Lite som när polisen står ute på en landsväg och plockar fartsyndare som inte lagt märke till att hastighetsbegränsningen nyligen ändrats från 90 till 70.

Även staten och olika föreningar behöver pengar...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Tänkte bara säga att gubben ringde idag. Det vi kom överens om på telefon, d.v.s. att han skulle komma och hämta bilen och ge tillbaka pengarna hade han ångrat. Han sa att han hade varken tid eller lust att åka flera mil för att hämta den. Istället tyckte han att vi skulle mötas på halva vägen med skatten och betala hälften var. Nej sa jag, jag vill lämna tillbaka bilen som vi kom överens om.

Nej det hade han inte tid till och så sa han till slut att då betalar jag väl heal skatten då och så la han på. Nu kanske ni kan tro att jag är nöjd och glad över det, men nu är jag så jävla less på det här och den där bilen, så jag vill inte se skiten. Så då ringde jag istället upp gubben 10min efter att han la på och sa att jag vill inte ha bilen även om du betalar skatten, så vi får göra som vi kom överens om och du tar tillbaka bilen.

Nej nu är det försent sa gubben, för nu har jag redan betalat skatten. Vadå försent tyckte jag, det spelar väl ingen roll om du har betalat skatten, du kan ju ändå ta tillbaka bilen. Men nej det ville han inte, nu fick det vara nog. Då sa jag att jag spelade in det samtal där vi kom överens om att du skulle ta tillbaka bilen och ge tillbaka min pengar, vill du nu alltså plötsligt ändra på det vi kom överens om? Jasså, men då vill jag lyssna på inspelningen sa gubben.

Ja det får du gärna göra sa jag, men jag har inte möjlighet att spela upp det för dig under samtalets gång, men du får gärna lyssna på det sen. Då mumlade han lite surt och sa ok, då tar jag tillbaka bilen då. Så nu har han fått tillbaka sin bil och jag har fått mina pengar, så nu äntligen är det här ur världen.

vad ska man säga? du verkar inte riktigt frisk .. hade det varit jag hade jag postat ägarbeviset, dvs du äger bilen sen datumet ni skrev på, och betalat räkningen .. sen hade du kunnat gnällt om att lämna tillbaka den hur mkt som helst ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

vad ska man säga? du verkar inte riktigt frisk .. hade det varit jag hade jag postat ägarbeviset, dvs du äger bilen sen datumet ni skrev på, och betalat räkningen .. sen hade du kunnat gnällt om att lämna tillbaka den hur mkt som helst ...

Ja han hade ju kunnat gjort det och då vette tusan om jag hade orkat krångla nåt mer ändå. Nåja, allt är löst nu.

Visa signatur