The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

@Arazand all heder att du ger saker en chans trots att du på förhand har bilden av att det inte är din grej, tänk om fler hade den inställningen. Men med din slutsats om att det är ett skitspel som tar två steg bakåt, ett magplask av kolossal storlek pga det är vad det är med din grundinställning så undrar man ju vem som står för magplasket egentligen ..

Har jag rätt när jag misstänker att du spelade lite och sen la ner efter ett par timmar med en gubbe på ca lvl 5-6, testade du pvp i Cyrodiil eller att köra en gruppdungeon? Stack du ut och explorade bortom de strömlinjeformade questarna i början?

Senast betaweekend gick inget vidare imo, jag upplevde väldigt mycket questbuggar med spawns etc som jag inte upplevt innan på samma quests. Säkerligen beroende på den ökade belastningen på servrarna, vilket naturligtvis är bra att dom stressar för att hitta eventuella problem av den typen, men likväl trist att uppleva och som säkerligen gett bitter smak i munnen hos många som hört om spelet och nu knep en friendnyckel och testade för första gången. Hoppas verkligen dom lägger på en ny version från closed till nästa beta, det vore trevligt att få testa v0.18-patchen som läckte senast med förbättrade animationer och impact.

Permalänk
Medlem

Spelade min första ESO BETA i helgen som va.

- Rätt mycket spawn buggar
- Irriterande med camera auto moving, vet dock inte om det är en bugg eller intended. I alla fall så rörde sig kameran hela tiden om man inte hade "siktet" i mitten.

Inget spikat release datum än? Många säger April, men jag hittade en Dev blog där det står June 2014. Videon är postad Feb 20, alltså en vecka innan senaste beta.

I måndags eftermiddag så ville jag köra mer, det är en bra känsla
Förbokade Imp Edition, mest för mountens skull.
Har spelat MMO sedan är 2000.
Bla, Anachy Online, SWG, AoC, LOTRO, D&DO, RIFT, SWTOR

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dalkiel:

@Arazand all heder att du ger saker en chans trots att du på förhand har bilden av att det inte är din grej, tänk om fler hade den inställningen. Men med din slutsats om att det är ett skitspel som tar två steg bakåt, ett magplask av kolossal storlek pga det är vad det är med din grundinställning så undrar man ju vem som står för magplasket egentligen ..

Har jag rätt när jag misstänker att du spelade lite och sen la ner efter ett par timmar med en gubbe på ca lvl 5-6, testade du pvp i Cyrodiil eller att köra en gruppdungeon? Stack du ut och explorade bortom de strömlinjeformade questarna i början?

Tack. Jag förstår helt och håller charmen med MMORPG. Problemet har med spelets mekanik att göra.
Jag la av tidigare än så till och med, kom bara precis ut ur coldharbour, sen la jag av för kväll sen nästa dag hade jag ingen motivation att fortsätta sen var helgen slut. Eftersom jag tyckte spelet fundamentalt hade väldigt tråkig mekanik. Spelet höll mig inte intresserad alls. Oavsett vilken klass eller vilket vapen eller vilket perspektiv jag provade med så var spelet mekaniskt tråkigt och lite hjärndött.

Visst nu är inte elder scrolls kända för att vara bra spel rent mekaniskt men de har ju alltid behållt enorm mängd frihet med hur man bearbetar sin karaktär och dess förmågor. Här är det som typiskt alla andra MMO och det görs för att balansera spelet vilket är acceptabelt ur den synvinkeln, men man tar en klass, färdig och slänger på ett utseende till den klassen sen ger man karaktären ett namn.

Som rollspelare med Drakar och Demoner osv i bagaget så är detta inte en karaktär det är en fiende. Det är så jag designar mina fiender när jag som spelledare ska skapa en drös fiender, jag tar en klass slänger på ett utseende och sen kommer de att dö av de riktiga karaktärerna, de som spelarna lagt ner timmar av själ och arbete med att bygga ihop ifrån tärningsslag och jämförande ur listor ifrån tjocka böcker. Karaktärer som fått unik prägel av de vida annorlunda förmågorna som spelaren valt till dem. Dom får personlighet bara genom de förmågor de besitter. Detta går att göra i ett singleplayer spel och det går att göra i ett co-op spel för här är balansen mellan spelare och världen och inte mellan spelare och spelare, ju mer valmöjlighet man har här ju svårare blir det att balansen. Och det är här MMO faller för mig. Dom tar bort den här viktiga biten och reducerar det till en enkel stege för att det ska bli enkelt att maximera en grupp förmågor istället för att avspegla det som gör riktiga personer intressanta. Vilket också är anledningen till jag inte tycker om Diablo i jämförelse med Baldur's Gate t.ex.

Jag hoppades på mer RPG och mindre MMO. Helt enkelt. Och jag har ärligt talat inte tid att sitta flera timmar om dagen för någon fantastisk endgame, resan dit är minst lika viktig, om resan dit bara är grind för att få rätt level eller rätt loot, det är tråkigt.

Extra Credit summerar min åsikt annars ganska bra:
http://www.youtube.com/watch?v=otAkP5VjIv8

Vissa tycker detta är kul men jag är tyvärr inte en av dem, men jag är alltid villig att ändra min åsikt om saken och finns det ett spel som intresserar mig, givetvis kommer jag pröva min åsikt emot det. Jag letar alltid efter det DÄR spelet som kommer få mig hooked i veckor, månader och kanske år. Men än så länge har jag inte hittat den drogen inom MMORPG genren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Tack. Jag förstår helt och håller charmen med MMORPG. Problemet har med spelets mekanik att göra.
Jag la av tidigare än så till och med, kom bara precis ut ur coldharbour, sen la jag av för kväll sen nästa dag hade jag ingen motivation att fortsätta sen var helgen slut. Eftersom jag tyckte spelet fundamentalt hade väldigt tråkig mekanik. Spelet höll mig inte intresserad alls. Oavsett vilken klass eller vilket vapen eller vilket perspektiv jag provade med så var spelet mekaniskt tråkigt och lite hjärndött.

Visst nu är inte elder scrolls kända för att vara bra spel rent mekaniskt men de har ju alltid behållt enorm mängd frihet med hur man bearbetar sin karaktär och dess förmågor. Här är det som typiskt alla andra MMO och det görs för att balansera spelet vilket är acceptabelt ur den synvinkeln, men man tar en klass, färdig och slänger på ett utseende till den klassen sen ger man karaktären ett namn.

Som rollspelare med Drakar och Demoner osv i bagaget så är detta inte en karaktär det är en fiende. Det är så jag designar mina fiender när jag som spelledare ska skapa en drös fiender, jag tar en klass slänger på ett utseende och sen kommer de att dö av de riktiga karaktärerna, de som spelarna lagt ner timmar av själ och arbete med att bygga ihop ifrån tärningsslag och jämförande ur listor ifrån tjocka böcker. Karaktärer som fått unik prägel av de vida annorlunda förmågorna som spelaren valt till dem. Dom får personlighet bara genom de förmågor de besitter. Detta går att göra i ett singleplayer spel och det går att göra i ett co-op spel för här är balansen mellan spelare och världen och inte mellan spelare och spelare, ju mer valmöjlighet man har här ju svårare blir det att balansen. Och det är här MMO faller för mig. Dom tar bort den här viktiga biten och reducerar det till en enkel stege för att det ska bli enkelt att maximera en grupp förmågor istället för att avspegla det som gör riktiga personer intressanta. Vilket också är anledningen till jag inte tycker om Diablo i jämförelse med Baldur's Gate t.ex.

Jag hoppades på mer RPG och mindre MMO. Helt enkelt. Och jag har ärligt talat inte tid att sitta flera timmar om dagen för någon fantastisk endgame, resan dit är minst lika viktig, om resan dit bara är grind för att få rätt level eller rätt loot, det är tråkigt.

Extra Credit summerar min åsikt annars ganska bra:
http://www.youtube.com/watch?v=otAkP5VjIv8

Vissa tycker detta är kul men jag är tyvärr inte en av dem, men jag är alltid villig att ändra min åsikt om saken och finns det ett spel som intresserar mig, givetvis kommer jag pröva min åsikt emot det. Jag letar alltid efter det DÄR spelet som kommer få mig hooked i veckor, månader och kanske år. Men än så länge har jag inte hittat den drogen inom MMORPG genren.

Kan va värt att ge det en ny chans nästa beta. Det kommer va stora förändringar. Collision detection och förbättrade combat animationer och en hel del mer. Jag va inte heller så impad ibörjan. Men vid lvl 10 har spelet växt något enormt och jag är villig att säga att med de nya förändringarna som kommer kan Eso (enligt mig) mycket möjligt bli det bästa Mmo't jag spelat. Och jag har spelat de flesta stora. Dock är detta bara min åsikt. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Ja, man måste ge saker en chans. Som med mat jag brukade kräkas när jag åt svamp, idag tycker jag att det är bland det godaste som finns. Jag brukade hata hiphop idag tycker jag det finns flera väldigt bra hiphop artister. Dvs även om jag hatar något eller någon så är jag alltid villig att ge det eller dem mer än en chans. MMORPG är en sådan sak jag vill tycka om men som aldrig fallit mig i smaken förut, men det kommer säkert att förändras. Åsikter, smak och sådant är knappast hugget i sten.

Samma sak gäller för mig enligt flera saker.

Dock så har MMORPG's en tendens till att kräva all ens fritid av en och det var ju mer OK när man var yngre då man inte visste bättre. Idag vill man ju iofs ägna en stor del till datorspel men dock inte så mycket som för 5-6 år sedan. Så ett MMORPG med casual-stöd värderar jag högt. Spelade TES:Online under en helg för ett tag sedan och det kändes som vilket annat tidskrävande MMO som helst och därför kommer jag nog inte spela det fr.o.m. launch.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Samma sak gäller för mig enligt flera saker.

Dock så har MMORPG's en tendens till att kräva all ens fritid av en och det var ju mer OK när man var yngre då man inte visste bättre. Idag vill man ju iofs ägna en stor del till datorspel men dock inte så mycket som för 5-6 år sedan. Så ett MMORPG med casual-stöd värderar jag högt. Spelade TES:Online under en helg för ett tag sedan och det kändes som vilket annat tidskrävande MMO som helst och därför kommer jag nog inte spela det fr.o.m. launch.

Jo precis, kortfattat efter alla saker man vill och inte vill göra med jobb, hushållssysslor, sin sambo och familj om man har det så kanske man har 2 timmar att använda till att spela, det vill man använda proaktivt och njuta av, inte sitta och malla levels.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Lite kul att se folk klagar på att det är lite samarbete i spelet Jag har inte spelat ett enda mmorpg där det funnits samarbete överhuvudtaget före 50% till endlevel. Det vill säga att man nog inte kan förvänta sig något större social aktivitet förrän de flesta passerat lvl 25 och de som inte fastnat för spelet slutat spela.
Har spelat WoW, Aion, Conan, gw2, Starwars osv och det har varit samma sak vid release. Alla är upptagna med sitt och försöker lära sig hur allt funkar.

Tycker fortfarande att det är synd att Conan dog efter lvl 20 Det bästa spelet jag spelat fram tills dess.

Tillbaka till ESO, jag håller inte riktigt med om att man leds genom en röd tråd i spelet. Jag hittade MASSOR av sidoquests överallt och kände att jag kunde undersöka och utforska massor själv. Det är klart, följer man endast Oracle questen från början till slut känns nog spelet en aning fattigt. Craftingen var kul, samma med gatheringen.

Jag kommer tillbringa många timmar i detta spelet känner jag

Inte sammarbeta? warhammer online, rift, swtor, inte för att de liren i övrigt höll pga buggar, fusk, balans men sammarbete fans det. war med rvr, joina ett warband eller gå till ett område där det är en publik mini "grotta" ute i det öppna som om man klarar får bonus för, rift när jag körde så var man i samma område fixa jag ofta grupp simpelt eller söka efter grupp för instans, swtor med de där instanserna var också lätt att joina upp och köra..

Däremot håller jag med om eso, jag och en polare lira hela tiden och snacka på mumble men efter ett tag gjorde vi vår egen grej för det fanns ingen bonus alls att sammarbeta, föll sig naturligt att splitta tills man kom till något tuffare quest/boss om man ville göra det lätt för sig. Så eso har helt klart något kvar att fixa där, MEN, jag tyckte det var rätt skönt. När man körde pve, inge stress, bara lulla runt köra på, upptäcka lite. Sen när man ville så körde man pvp ihop, fast det var ju rätt svårt att random joina zerg ihop dock.. inte samma lätta system som war hade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nja jag tyckte inte det var speciellt mycket samarbete i warhammer, inte aktivt samarbete iaf. Att man fick dela på looten om man hoppade in och slog på en worldboss och fick loot i förhållande till hur mycket man bidrog med räknar inte jag som samarbete eftersom det inte var aktivt så att säga.
I Swotor fick man aldrig hjälp, och folk skulle ALLTID se hela filmsnutten inför instancerna även om man sett den 100 gånger innan. De sket i de andra och tog en liten rökpaus eller nått medans vi andra fick vänta.

Det enda jag inte gillar med TESO är att om man är en grupp i en dungeon och skall göra en quest där, måste alla i gruppen göra samma sak. Tex, om alla har questen att plocka 10 stenar..måste alla i gruppen plocka 10 stenar var. Alltså det är individuella quester, ingen groupquest även om dungeonen är en groupdungeon. Jätteknepigt.
Får hoppas att detta ändras i framtida patcher.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nja jag tyckte inte det var speciellt mycket samarbete i warhammer, inte aktivt samarbete iaf. Att man fick dela på looten om man hoppade in och slog på en worldboss och fick loot i förhållande till hur mycket man bidrog med räknar inte jag som samarbete eftersom det inte var aktivt så att säga.
I Swotor fick man aldrig hjälp, och folk skulle ALLTID se hela filmsnutten inför instancerna även om man sett den 100 gånger innan. De sket i de andra och tog en liten rökpaus eller nått medans vi andra fick vänta.

Det enda jag inte gillar med TESO är att om man är en grupp i en dungeon och skall göra en quest där, måste alla i gruppen göra samma sak. Tex, om alla har questen att plocka 10 stenar..måste alla i gruppen plocka 10 stenar var. Alltså det är individuella quester, ingen groupquest även om dungeonen är en groupdungeon. Jätteknepigt.
Får hoppas att detta ändras i framtida patcher.

Man behövde folk för att klara vissa uppgifter, var ju lätt att fråga / gå med i öppna grupper också. Så jag håller inte helt med.

Du tycks dock rätt pessimistisk, något jag också är då man kört så mycket och har lite högre förväntningar. Vad lirar du just nu? Några mmo's du siktat in dig på?

Å andra sidan, om det enda du inte gillar med teso är quests så kanske du inte hann köra rvr så mycket? Var rätt tråkigt med så mycket tid och fokus på katapulter och riva murar jämfört med när man sen stormade eller försvarade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk

någon annan som inte kommer in på betan? Står fel användaruppgifter... Betan är väl igång nu eller?

Edit: My bad, verkar som den inte är igång ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

någon annan som inte kommer in på betan? Står fel användaruppgifter... Betan är väl igång nu eller?

Edit: My bad, verkar som den inte är igång ändå..

Trodde detsamma och fick login errors hela tiden

Permalänk
Medlem

Vad som förvånar mig är att inte så många pratar om buggarna. De som var med den här testvändan kanske helt enkelt är tolerantare (de andra håller sig borta efter tidigare betatest)?
För vad jag blev lite ledsen av var att jag hade minst lika mycket buggar nu som sist.
* Quest karaktärer som aldrig dök upp. (Samma som förra vändan....)
* Jag föll genom världen! I daggerfall behövde man nästan investera skillpoints i void-walking, men detta är 2014, och att ramla igenom världsgeometrin har inte hänt mig på minst ett decennium.
* Ansiktstexturer som inte laddar/försvinner, en NPC man pratar med bli plötsligt helt röd i ansiktet.
* Världspims som inte funkar som de skall, och man går på mark som skulle kunnat vara hämtad från nån slags underliggande textur som är spräckligt grön.
* NPCer och PCs som är osynliga. Skulle kunna vara ett ping-fenomen till USA, men det är trist att stå i en tom stad och bli ihjälslagen (mina reaktionsanimationer funkade) av osynliga motståndare.
* spelet låser grafiken när man pratar med en shopkeeper. Hände fortfarande intermittent.

Allt som allt var problemen större den här vändan än förra, tillräckligt för att jag den här gången skulle lägga av efter ett par timmar. Provade att spela SWTOR och D3 bara för att kontrollera att allt var som det skulle. Funkade klockrent.

Även med hänsyn tagen till att vi spelade mot USA, känns spelet ofärdigt.

Permalänk
Skrivet av EntropyQ3:

Vad som förvånar mig är att inte så många pratar om buggarna. De som var med den här testvändan kanske helt enkelt är tolerantare (de andra håller sig borta efter tidigare betatest)?
För vad jag blev lite ledsen av var att jag hade minst lika mycket buggar nu som sist.
* Jag föll genom världen! I daggerfall behövde man nästan investera skillpoints i void-walking, men detta är 2014, och att ramla igenom världsgeometrin har inte hänt mig på minst ett decennium.
* Ansiktstexturer som inte laddar/försvinner, en NPC man pratar med bli plötsligt helt röd i ansiktet.
* Världspims som inte funkar som de skall, och man går på mark som skulle kunnat vara hämtad från nån slags underliggande textur som är spräckligt grön.
* NPCer och PCs som är osynliga. Skulle kunna vara ett ping-fenomen till USA, men det är trist att stå i en tom stad och bli ihjälslagen (mina reaktionsanimationer funkade) av osynliga motståndare.
* spelet låser grafiken när man pratar med en shopkeeper. Hände fortfarande intermittent.

Allt som allt var problemen större den här vändan än förra, tillräckligt för att jag den här gången skulle lägga av efter ett par timmar. Provade att spela SWTOR och D3 bara för att kontrollera att allt var som det skulle. Funkade klockrent.

Håller med. För mycket buggar. "Fastnade" hela tiden vid NPC'er och "kom bara loss" om jag reloggade... tills jag kom på att jag kunde bryta låsningen genom att äta/eller dricka något... vilket gjorde att mitt förråd av mat och potions snabbt tömdes... haha!
Det är alldeles för grova buggar så här nära release.
Tyvärr ett generellt problem nuuförtiden när utvecklarna ska släppa spelen för tidigt och släppa in de stora massorna redan från alphan.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Håller med. För mycket buggar. "Fastnade" hela tiden vid NPC'er och "kom bara loss" om jag reloggade... tills jag kom på att jag kunde bryta låsningen genom att äta/eller dricka något... vilket gjorde att mitt förråd av mat och potions snabbt tömdes... haha!
Tyvärr ett generellt problem nuuförtiden när utvecklarna ska släppa spelen för tidigt och släppa in de stora massorna redan från alphan.

Var inte mycket updates mellan de två senaste testen. Finns en annan beta-grupp som spelar den senaste beta-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

/reloadui

Så slipper du äta och så

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Har spelat de två sista betaomgångarna, men tycker mig inte har upplevt alla de problem du beskriver..
Men det har absolut inte varit problemfritt

• Konstant problem med växling från t.ex crafting eller shop. (/reloadui är din bästa vän)

• Guit för shops buggade ibland, och istället för att sälja en grej så blev det "equip item".

• Om du är i grupp kan du inte öppna trade med gruppmedlemmar. Om man vill ge sin kompis nåt man har plockat upp så måste man lämna gruppen, tradea, och sedan återgå till gruppen.

• NPC spawn. Nu senast var det rena woodstockfesterna vid vissa NPC's som aldrig dök upp. Folk spelade diverse instrument, dansade eller snackade (en del i timmar). Trist när det är nyckelpunkter för att gå vidare med en questkedja.

• En del animeringar hängde sig, och /reloadui hjälpte inte, utan man fick logga ut och in igen om man inte ville springa runt och se ut som en medeltida "supermaaaan"

Men i övrigt tyckte jag att det flöt på jättebra, och då är min dator ändå rätt gammal..

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnK2:

Var inte mycket updates mellan de två senaste testen. Finns en annan beta-grupp som spelar den senaste beta-versionen.

Det är galet stora förbättringar i senaste versionen, tror det stod över tusen buggar/glitches fixade. För att inte tala om alla andra förändringar/förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Man behövde folk för att klara vissa uppgifter, var ju lätt att fråga / gå med i öppna grupper också. Så jag håller inte helt med.

Du tycks dock rätt pessimistisk, något jag också är då man kört så mycket och har lite högre förväntningar. Vad lirar du just nu? Några mmo's du siktat in dig på?

Å andra sidan, om det enda du inte gillar med teso är quests så kanske du inte hann köra rvr så mycket? Var rätt tråkigt med så mycket tid och fokus på katapulter och riva murar jämfört med när man sen stormade eller försvarade.

Nja, jag är faktiskt väldigt nöjd med TESO jämfört med andra nyare MMORPGS. Det går att få hjälp om man vill och looking for groups funkar ju från låg level
Jag har spelat WoW sen 2005 och la ner permanent sen 2-3 månader tillbaka. De sista 8 månaderna loggade jag knappt in..och det var endast för att slöspela och samla ores för att sälja. WoW är inte alls samma känsla, inget djup alls som det hade från början. TESO ser däremot mycket mer lovande ut

Jag gillar att questa, jag tror du missförstod mig där. Det är endast i dungeons jag har betänkligheter. Tex, om alla i gruppen har en quest i gruppen som gör dungeonen, där det går ut på att man skall plocka 10 stenar, måste alla fem spelarna plocka 10 stenar var. Det vill säga att totalt måste vi plocka upp 50 stenar = alltid någon som måste springa tillbaka och komplettera med stenar de missat = det kommer gå seeegt igenom dungeonen.

Detta är bara en farhåga och inget jag upplevt än.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

En snabb nåbfråga.
Det finns ju spells som är antingen fire, frost, shock eller magic damage. En skill som ger bonus skada till fire, frost eller shock skulle då alltså inte ge någon bonus till magic damage spells? Är en magic damage spell inte från nån av dom elementen?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Det var en gammal version av betan som kördes och devsen gjorde klart att det var mera för att köra stresstest profilering på serversidan än att jaga buggar...

Men visst, jag hade inte heller så där lysande upplevelse. Falla genom världen löstes med /stuck (dödade dig) och när interfacet låste sig kunde man köra /reloadui, så det var inget problem. Dessa problem garanterar jag kommer snyggas till, framförallt ui som låser sig. Jag föll genom världen 2ggr, båda då jag relogga inuti en instans. Osynliga NPCer (phasing problem) har dom sagt att dom ska titta på och förbättra, detsamma gäller för spelare i samma grupp.

Från vad man läst av PTS loggarna så är det MYCKET dom fixat/ändrat... Blev förvånad när jag igår såg att dom tom gjort stora ändringar i tutorial delen i coldharbour. Inte bara att man kan skippa den på andra playthrough, "bossen" är tex helt ändrad, nya effekter, man kan disarma traps, får ett standardvapen (svärd) men mera loot osv.

Det som kommer vara dealbreaker för mig är lag i Cyrodiil. Det är nog det som är mest komplicerat att fixa, få AvA att flyta på... Beta weekenden var i princip ospelbar med allt från 10 till 60 sekunders skill lag även om du var kilometer från närmaste torn där dom slogs. Värre än GW2 i mitten av Stonemist när 3 hela servrar är där, lol. ESO har några månader på sig att fixa då jag är villig att ge det en chans annars blir det bye bye och tillbaka till GW2 antar jag. Stonemist kan man iaf undvika genom att inte joina EB, haha.

Permalänk
Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Avstängd

Verkar vara Hero Engine trots allt, den uppträder exakt som i SWTOR, ingen SLI, kortet ligger 25-45%, CPU på 15% i massiv pvp fast FPS bara ligger på 20-25.
Skulle vara kul att hitta bevis bland filerna dom skickat ut dock.

Vidare har dom sagt i mail att 64-bit klient kommer vid release för att 1 vecka senare säga att det enbart är 32-bit. Vem släpper ett spel för hundratals miljoner som kommer ha enorma problem med massiv pvp i Cyrodiil?
Att komma upp i 4GB RAM och VRAM är inga probelm, det krashar hej vilt i Cyrodiil när den når upp i taket.

Väntar på ett svar nu från utvecklarna, bad om ett ärligt svar om det är Hero Engine som är omgjord lite eller om dom verkligen gjort en egen motor från grunden. Väntar även på svar angående 64-bit klient, kunde ta ett par dagar sa dom på supporten innan någon kan svara på det. Hero Engine stödjer inte 64-bit, iaf inte vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Verkar vara Hero Engine trots allt, den uppträder exakt som i SWTOR, ingen SLI, kortet ligger 25-45%, CPU på 15% i massiv pvp fast FPS bara ligger på 20-25.
Skulle vara kul att hitta bevis bland filerna dom skickat ut dock.

Vidare har dom sagt i mail att 64-bit klient kommer vid release för att 1 vecka senare säga att det enbart är 32-bit. Vem släpper ett spel för hundratals miljoner som kommer ha enorma problem med massiv pvp i Cyrodiil?
Att komma upp i 4GB RAM och VRAM är inga probelm, det krashar hej vilt i Cyrodiil när den når upp i taket.

Väntar på ett svar nu från utvecklarna, bad om ett ärligt svar om det är Hero Engine som är omgjord lite eller om dom verkligen gjort en egen motor från grunden. Väntar även på svar angående 64-bit klient, kunde ta ett par dagar sa dom på supporten innan någon kan svara på det. Hero Engine stödjer inte 64-bit, iaf inte vad jag vet.

Nu har jag inte lirat vidare mycket PvP, men flytet i övrigt är inte ens jämförbart med Hero/SWTOR. Fick gråa hår i SWTOR av lagget innan jag nådde lvl 5 medan ESO kändes imponerande smidigt. Sedan är det inte ett definitivt bevis för något men skillnaden är i allra högsta grad slående.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av v1ctory:

Nu har jag inte lirat vidare mycket PvP, men flytet i övrigt är inte ens jämförbart med Hero/SWTOR. Fick gråa hår i SWTOR av lagget innan jag nådde lvl 5 medan ESO kändes imponerande smidigt. Sedan är det inte ett definitivt bevis för något men skillnaden är i allra högsta grad slående.

Vi får se vad dom svarar, det kanske inte alls är HE, eller så är det HE fast dom har skrivit om det mesta.

Permalänk
Medlem

Gille...

Lägsta ålder ~20, tid kvällar, stil underhållande, rolig och respekterande ton, fokuserat, välbyggda grupper (pvp skills etc), inriktning ~pvp elit med lite pve på sidan om, tid några kvällar per vecka.
Ett sådant gille vore intressant. Tråkiga är att det lär bli svårt att bedöma framförallt så här i början vilka som säger sig vara bra och vilka som verkligen är det.

Väldigt många tror att de är bra eller bättre än snittet men är det verkligen inte. Se bara hur många som klagar på att eso skulle vara svårt... Skulle jag se tex att flera har bra stats i wot så hade det troligen varit ett bra riktmärke.

Troligen lär det bli till att testa liret när det går live för att sen bedöma slutgiltigt om jag kommer lira det eller ej.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Avbokade min Imperial Edition på GMG. Fick det för 60$ men tycker MMO inte är min grej längre. Det kommer krama så extremt mycket tid och jag känner personligen att det är bättre för mig att hålla mig undan. Det blir lätt att man förbiser stora problem med spel som man förbokat sedan en längre tid och sett fram emot. Riktigt svårt att avboka men jag tror ärligt talat spelet kommer gå F2P väldigt snart. Oavsett så tror jag inte att jag kommer spela det. Har ingen riktig kritik heller förutom att det känns som ett hastverk och det är väldigt stelt.

Permalänk
Medlem

För er som youtubar kanske denna nyhet är välkommen i denna fas av betan

Welcome back to the ESO beta! You are invited to participate in our upcoming test of the newest version of the game! This is our final large-scale beta event before Early Access. Join us from Friday, March 14th at 5PM GMT until Monday, March 17th at 3:59AM GMT.

"We invite you to post the best screenshots and videos from your adventure - share using #esobeta! You're not required to follow a Non-Disclosure Agreement during this test, so share your favorite moments with the world."

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fick mail om sista betan i helgen, jag har köpt pre-order med imperial osv. Fick info att detta kommer vara tillgängligt i betan för mig, är det bara för pre-orders som detta är tillgängligt eller får alla testa på dessa?

Ska bli kul att testa och äntligen få se min companion/pet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Fick mail om sista betan i helgen, jag har köpt pre-order med imperial osv. Fick info att detta kommer vara tillgängligt i betan för mig, är det bara för pre-orders som detta är tillgängligt eller får alla testa på dessa?

Ska bli kul att testa och äntligen få se min companion/pet

Fick e-post också, jag har dock inte förbeställt. Det ser ut som att jag kan testa imps också. Appropå imps, antar att ni är för unga för att ha kört utopia, det var ett rike jag var med i ett tag ^^.

"EXPLORE WITH BENEFITS
Test the Imperial race or play as any race in any alliance! For this special beta event only, we're unlocking the benefits of the Imperial Edition and the Explorer's Pack for you to test and enjoy."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Fick e-post också, jag har dock inte förbeställt. Det ser ut som att jag kan testa imps också. Appropå imps, antar att ni är för unga för att ha kört utopia, det var ett rike jag var med i ett tag ^^."

Jag har kört Utopia på Intellivision och Amiga, men jag minns inga Imps där

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006