Fläkt Filter för Carbide 500R

Permalänk

Fläkt Filter för Carbide 500R

Hejsan!

Jag har ett Corsair Carbide 500R chassi och behöver fläkt filter för Hela sidpanelen och vid bakfläkten(120mm). Toppen tror jag har filter redan (2x 140mm). Någon som vet vart man kan köpa fläkt filter i stora storlekar? Där man antingen får klippa ut och forma själv eller sånna som redan är färdig gjorda?

Tack för svar

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,4 GHz, Kylare: Corsair H100i Push N Pull Moderkort: ROG Maximus VI Gene Z87 Ram: Corsair Dominator 2666 4GB x2, HDD: Seagate 2TB SSD: Intel 520 120GB GPU: EVGA 780 SC ACX PSU: Corsair 760 Platinum AX Dator Låda: Corsair 350D Performance Windowed

Permalänk
Medlem

Alla gillar ketchup

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joke7P:

Alla gillar ketchup

Wut?

Permalänk
Avstängd

Tänkte själv på en lösning, ta bort gallret på sidan och köra in plexi glas och köra in en fläkt på undersidan av chassit.

Permalänk

Prova att dammsuga lite då och då så bör det inte vara något problem

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Varför ska du ha filter bak och i toppen??? Resulterar ju bara att du definitivt håller kvar eventuellt damm i burken med filter för utblåsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Varför ska du ha filter bak och i toppen??? Resulterar ju bara att du definitivt håller kvar eventuellt damm i burken med filter för utblåsen.

TS vill ha fläkt filter på sido panelen

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill du ha filter där bak och i toppen? Du ska ju endast ha filter på fläktar som drar in luft, sätter du filter på utblås-fläktarna så stänger du ju bara inne dammet och försämrar luftflödet ännu mer. :S
(EDIT: Attan, Wolf var snabbare)

Ska du göra eget filter verkar IKEA's Sarita vara omtyckt av de som testat.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av Alle22:

TS vill ha fläkt filter på sido panelen

Det med ja men där finns en anledning så jag ifrågasatta bara det som verkade galet, ok?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Det med ja men där finns en anledning så jag ifrågasatta bara det som verkade galet, ok?

sure

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Tänkte själv på en lösning, ta bort gallret på sidan och köra in plexi glas och köra in en fläkt på undersidan av chassit.

Vart hittar du ett sådant som passar? eller en liknande med plexi glas och sen uttag för fläktar?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,4 GHz, Kylare: Corsair H100i Push N Pull Moderkort: ROG Maximus VI Gene Z87 Ram: Corsair Dominator 2666 4GB x2, HDD: Seagate 2TB SSD: Intel 520 120GB GPU: EVGA 780 SC ACX PSU: Corsair 760 Platinum AX Dator Låda: Corsair 350D Performance Windowed

Permalänk
Medlem

http://www.demcifilter.com/ kan du beställa luftfilter enligt custom-mått som fästs magnetiskt på chassiet. Mycket bra support, men beläget i sydafrika så frakten kan ta sin lilla tid.

Jag använder ett på sidopanel till mitt Arc!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Wladir:

http://www.demcifilter.com/ kan du beställa luftfilter enligt custom-mått som fästs magnetiskt på chassiet. Mycket bra support, men beläget i sydafrika så frakten kan ta sin lilla tid.

Jag använder ett på sidopanel till mitt Arc!

Okej tack så mycket, men jag vill nu byta ut sidopanelen mot plexi glas och sen 2 uttag för 2 fläktar men hittar ingen. Verkar som om jag får skapa en själv om ingen annan vet vart detfinns

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snuttenfilt:

Vart hittar du ett sådant som passar? eller en liknande med plexi glas och sen uttag för fläktar?

Du får själv köpa rent plexi och jobba på måtten så att den passar, du kan låta glas-mästeri göra jobbet om du inte vill göra det själv. Sedan är det bara köra på med dubbelsidig tejp mellan plexiglaset och sidåplåten. Du har en fläktplatser nere i burken.