Diablo 1 & 2 Nostalgi - Cinematics

Permalänk
Medlem

Diablo 1 & 2 Nostalgi - Cinematics

Titta och njut

Riktig story och riktigt mörk atmosfär, tänk om D3 varit såhär....

Sedan lyssna på det här soundtracket också, så j'vla grymt! Vilka minnen

Permalänk
Medlem

Håller med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Bara stänga av musiken på D3 och köra med denna lista medans man spelar;

http://www.youtube.com/playlist?list=PL1B66BA3CE2794358&featu...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än att rekommendera er alla att spela igenom Diablo 1 igen. Gärna med "Awake mod" som ger spelet tcp/ip-stöd och gör det svårare, men lägger också till fler bossar och lite nya items ochs spells. Jag och en polare spelade igenom det för två månader sedan (på normal alltså) i lokalt nätverk (win7).

Grymt kul, grym känsla. Ge det 15 minuter så är man fast. Innan dess känns det väldigt obekvämt, men man kommer in i det snabbt.

och... glöm inte att fylla inventoryt med pots så fort ni har råd

http://diablo.phx.pl/awake/

(sidan verkar kunna vara slö emellanåt)

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Gamla goda tider.

Permalänk
Medlem

Glöm inte denna:

!

Permalänk
Medlem

"Den första augusti 2005 offentliggjorde Blizzard Entertainment att Blizzard North skulle läggas ned. En av huvudorsakerna var Blizzard Norths undermåliga arbete med vad som skulle bli Diablo III som inte mötte kraven som ställts av Vivendi."
Tror fortfarande de hade gjort ett bättre jobb

Permalänk
Medlem

Har fortfarande svårt att se varför storyn i D3 sågas jämfört med föregångarna. Inget av spelen har haft en story värd att nämna bland bra storys och D2 hade nog större problem med att inte leda någon vart, samt skapa frågor kring logik.

Hade man gått från The Witcher 2 till D3, storymässigt, hade jag förstått det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Har fortfarande svårt att se varför storyn i D3 sågas jämfört med föregångarna. Inget av spelen har haft en story värd att nämna bland bra storys och D2 hade nog större problem med att inte leda någon vart, samt skapa frågor kring logik.

Hade man gått från The Witcher 2 till D3, storymässigt, hade jag förstått det bättre.

För mig handlar det om att d3 inte är tillräckligt mörkt och suggestivt.

I D1 när man utforskade katakomberna hade man ingen aning om vad som skulle dölja sig på nästa level ned, varje level man gick djupare ned var man rejält rädd för vad man skulle finna. Allt man fick vad hintar om att nån ond typ som "the butcher" fanns i krokarna, sedan var det leoric's son som hade försvunnit och gjort kungen galen, sedan var det ärkebiskopen som hade börjat offra sin församling etc etc. Allt var väldigt mörkt och suggestivt och det fanns inga quest objectives eller pilar på kartan, man fick verkligen utforska katakomberna i mörket och man hade ingen aning om vad som fanns bakom nästa dörr... tillsammans med musiken och den mörka grafiken vad det verkligen världigt mörk och som att läsa värsta skräckromanen.

Läs den här dikten som fanns i D1 t.ex:

I can see what you see not—
Vision milky, then eyes rot.
When you turn, they will be gone,
Whispering their hidden song.

Then you see what cannot be—
Shadows move where light should be.
Out of darkness, out of mind,
Cast down into the Halls of the Blind.

Sådant fanns överallt i D1 tillsamans med shrines som gav klart intressanta effekter, ibland bra ibland dåliga! Det fanns också massa med kul random ecounters med karaktär som kändes väldigt genuina - fiender som slutade slåss och sa "noooo - please don't kill me, I know where you can find something that might be of use to you" etc.

I D2 var det samma sak och bossarna dök upp utan större förvarning, trillade du ner till Duriel hux flux med din bowazon eller glasscanon så åkte du på så mycket så mycket däng att det sjöng om det. Bossarna var verkligen elaka djävlar som fanns och planerade i bakgrunder utan att avslöja sina planer för dig...

I D3 dyker ju bossarna upp med 30 min förvarning och säger "snart ska jag förinta dig, du har ingen chans, men inte riktigt ännu" och det kanske funkar en gång men när varenda boss i hela spelet gör samma sak blir man ju lite less... så himla löjligt.

Och storyn i D3 är överlag riktigt såp-opera-aktig tycker jag, jag får klara vibbar av nån sliskig tv-serie på tv3 eller tv4. Få se nu "1-2 huvudkaraktär dör - check", "1-2 huvudkaraktärer bedrar och lurar dig - check", "1-2 huvudkaraktärer är inte det som den utger sig för att vara - check" etc.... BLÄÄÄ säger jag bara!

Permalänk
Medlem

Ettan skiljer sig rätt mycket från de andra då dess story är nästan obefintlig. Spelet bygger på andra saker. Tvåan och trean är dock väldigt lika enligt mig. Båda klichéer på den episka storyn, men tvåan en mycket simplare sådan. Därav var mina förväntningar på lämplig nivå. Trean undvek att ha riktigt så stora logiska luckor också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag spelade D1 så satt jag på hellspänn hela tiden, glömmer aldrig när jag mötte Butcher första gången. Kan ju bero på att man var mycket yngre men spelet kändes mer "mörkt" och då syftar jag inte på färgerna.

D2 hade inte samma känsla, men spelmässigt var det roligt. Och storyn i 2an tycker jag är bra uppföljare till D1. Det var roligt att spela igenom spelet.

D3 storyn var riktigt tråkig även Acterna är tråkiga att spela igenom. Act4 speciellt.

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Medlem

Det finns hopp:

Fantastiskt spel som förtjänar mycket mer uppmärksamhet, inte minst eftersom det är gratis och slår såväl Diablo 2 som Diablo 3 på fingrarna. Grottorna/ruinerna leder tankarna direkt till det ursprungliga Diablo!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Aldrig hört talas om de spelet faktiskt

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Det finns hopp:

http://www.youtube.com/watch?v=6L7N1BowW10

http://www.youtube.com/watch?v=i-x-eOQqQ9w

Fantastiskt spel som förtjänar mycket mer uppmärksamhet, inte minst eftersom det är gratis och slår såväl Diablo 2 som Diablo 3 på fingrarna. Grottorna/ruinerna leder tankarna direkt till det ursprungliga Diablo!

Jag ser mycket fram emot detta men jag kommer nog vänta ett tag så dom får fixa alla buggar och lägga till lite extra content kanske.

Ska dock se till att sponsra det - så trevliga killar måste ju ha spons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag ser mycket fram emot detta men jag kommer nog vänta ett tag så dom får fixa alla buggar och lägga till lite extra content kanske.

Ska dock se till att sponsra det - så trevliga killar måste ju ha spons!

Låter som en bra idé. Kan dock påpeka att betat redan nu är väldigt stabilt och det är bara den sporadiska "lagspiken" som irriterar. Med tanke på hur mycket mer innehåll som är påtänkt kan det här spelet bli något extra.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Är spelet inte släppt ännu? trodde de va typ nåt år gammalt.. haha

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

hehe mycket bra filmer! tröttnat på d3 totalt jag iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200