Vilken bör jag välja?

Permalänk

Vilken bör jag välja?

Sony Xperia S
Galaxy nexus
Galaxy S2

Ska köpa ny mobil vilken av dessa bör jag välja, motivera gärna varför

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Xperia S är (enligt mig) snyggare än Nexus, har en bättre skärm än S2 och är rent allmänt en mycket trevlig telefon - jag hade kört på den

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus!

Senaste uppdateringarna, Störst skärm, OLED (därav väljer man bort Xperian direkt), Ren version av android

Bekvämaste formen enligt mig och fyrkantiga telefoner med rundade hörn har ändå apple patent på...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

tycker S2, den storleken och upplägget är det enda på android sidan som tilltalar mig. enligt mig den enda telefon som går att jämföra mot iphone (lika bra(eller nästan))

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Haha oj här kommer du få många förslag.
Läs på om dom. Läs på MÅNGA forum.
Kläm på dom i affär.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

har s2 är skit nöjd den motsvarar ungefär som iphone 4 om jag har rätt...

Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plast4life:

Sony Xperia S
Galaxy nexus
Galaxy S2

Ska köpa ny mobil vilken av dessa bör jag välja, motivera gärna varför

Tack på förhand

Lätt Galaxy Nexus. Du får HD-skärm, första uppdateringarna, lättast o roota och the pure google experience (alltså inget "skin" och annnan skit uttan som android ska vara). Jag kör senaste Andrioid 4.1 Jelly Bean och man känner en enorm skillnad eftersom 4.1 har project butter vilket gör så allt kör i 60FPS

Permalänk
Medlem

Håller med Gimbergsson, att köra vanilla android är grymt mycket bättre än att köra tillverkarnas bloatade versioner. Galaxy nexus har dock inte den bästa och/eller senaste hårdvaran, men att inte behöva vänta i flera månader på att få sin mobil uppdaterad efter en ny version släppts väger upp det och lite till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

tycker S2, den storleken och upplägget är det enda på android sidan som tilltalar mig. enligt mig den enda telefon som går att jämföra mot iphone (lika bra(eller nästan))

Xperia S är 3mm högre, 2mm smalare och 2mm djupare. Att skaffa en 800x480-skärm 2012 känns inte som något vidare bra val. Givet att S2 var en kanonlur när den dök upp, men idag finns det helt klart bättre alternativ.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Xperia S är 3mm högre, 2mm smalare och 2mm djupare. Att skaffa en 800x480-skärm 2012 känns inte som något vidare bra val. Givet att S2 var en kanonlur när den dök upp, men idag finns det helt klart bättre alternativ.

S2 har skarpare bild än många telefoner med högre upplösning, så det är väl i sig inget avgörande argument. (Pentile vs RGB, + skarpare subpixelkanter). Men jag håller med om att jag nog hellre hade tagit Xperia S idag.
Eller en Galaxy Nexus, telefonen som är för bra för att säljas i USA.

Permalänk
Medlem

Måste även jag slå ett slag för Galaxy Nexus. Slipper allt bloat och nya uppdateringar trillar in.

Permalänk

gillar den stora skärmen på galaxy nexus, men jämför man den telefonen mot xperia s så har den sämre kamera, sämre CPU och bara 16 GB, så därför skulle jag ta xperian, S2 går bort direkt pga den låga upplösningen på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

iPhone ligger långt nere. Väldigt långt bort ifrån den bästa mobilen. Dom flesta mobiler som ligger runt iPhones pris (och ganska mycket under) är bättre. Eller ja, när det gäller prestanda och så, men när det gäller design så tycker alla olika...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

S2 har skarpare bild än många telefoner med högre upplösning, så det är väl i sig inget avgörande argument. (Pentile vs RGB, + skarpare subpixelkanter). Men jag håller med om att jag nog hellre hade tagit Xperia S idag.
Eller en Galaxy Nexus, telefonen som är för bra för att säljas i USA.

Ja, med samma eller liknande upplösning är Galaxy S2 skarpare, men om du jämför med en Galaxy Nexus eller Galaxy S3 som båda har 720 Pentile så är inget tvivel om vilken som är skarpast - det är inte S2:an. Jämfört med en One S eller Razr så är det möjligt att Galaxy S2 kan upplevas skarpare, det tyckte inte jag när jag testade, men människor är olika känsliga för Pentile.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10