Steam startar inte spelen :____(

Permalänk
Medlem

Steam startar inte spelen :____(

Hej jag har nu stött på ett problem med steam, eller ja. När jag trycket på ett spel så kommer "Preparing-to-Launch-rutan"
kommer upp och det ser ut som att det ska starta men det stängs bara ner för att sedan inte hända någonting alls.
Processen startas inte ens.

Jag har suttit och googlat som en jävla dåre i en vecka nu och har stött på minst 100000 olika forum-trådar med folk som har samma problem.
Jag har provat varenda lösning som jag läst om vilket säkert är över 100+.

Men om det är någon som har haft samma problem och blivit av med det så kan ni väl snela säga hur ni gjorde. Eller om ni har något tips som
kan få fanskapet att fungera.

Väldigt Tacksam För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Hej jag har nu stött på ett problem med steam, eller ja. När jag trycket på ett spel så kommer "Preparing-to-Launch-rutan"
kommer upp och det ser ut som att det ska starta men det stängs bara ner för att sedan inte hända någonting alls.

Jag har suttit och googlat som en jävla dåre i en vecka nu och har stött på minst 100000 olika forum-trådar med folk som har samma problem.

Men om det är någon som har haft samma problem och blivit av med det så kan ni väl snela säga hur ni gjorde. Eller om ni har något tips som

Väldigt Tacksam För Svar

Min bror råkade ut för något i den stilen nyligen (han köpte Burnout på Steam), han sade att det berodde på att key-servrarna var överbelastade eller något i den stilen, du får nog helt enkelt vänta om det är så att du har samma problem.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Mvh Fredrik

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Ominstallera?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Min bror råkade ut för något i den stilen nyligen (han köpte Burnout på Steam), han sade att det berodde på att key-servrarna var överbelastade eller något i den stilen, du får nog helt enkelt vänta om det är så att du har samma problem.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Mvh Fredrik

vad är en key-server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Ominstallera?

Jag har ominstallerat massvis med gånger både spelen och steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

vad är en key-server?

Key-server, hörde bara ordet snabbt från min bror..

Har du köpt spelet idag, det du försökte spela? Antog det eftersom det har varit Steam-rea nyligen.
Vilket spel gäller det?

Ifall det är ett gammalt spel, ta en titt här:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6218-USFX...

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Under hela Steam-rean så har jag haft det ganska svårt att ladda ner spel över Steam som jag köpt så jag tror bara att själva Steam är väldigt belastat, prova imorgon

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Under hela Steam-rean så har jag haft det ganska svårt att ladda ner spel över Steam som jag köpt så jag tror bara att själva Steam är väldigt belastat, prova imorgon

Men alla mina polare sitter och kör dayz men inte jag =___(. Jag vet inte hur mycket längre jag orkar...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iFozz:

Men alla mina polare sitter och kör dayz men inte jag =___(. Jag vet inte hur mycket längre jag orkar...

Usch, nämn inte DayZ....Köpte det innan Steam-rean och försökte fixa det i 6 timmar utan resultat...Jag får nog fixa det någon gång då jag har vunnit 1 miljon och är riktigt glad för annars finns risken att en och annan dator kommer flyga ut ur fönstret

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Usch, nämn inte DayZ....Köpte det innan Steam-rean och försökte fixa det i 6 timmar utan resultat...Jag får nog fixa det någon gång då jag har vunnit 1 miljon och är riktigt glad för annars finns risken att en och annan dator kommer flyga ut ur fönstret

Walla? en milljon man1? shiet. Du myttar dock säkert? hur vann du?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iFozz:

Walla? en milljon man1? shiet. Du myttar dock säkert? hur vann du?

Ursäkta? Tolkade allt du nyss skrev som Swahili, det enda jag förstod var "hur vann du" och jag har inte vunnit någonting :S

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du starta spelen med respektive .exe-fil? Om inte så är det ju inte Steam som är problemet nämligen...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

[QUOTE="iFozz;12502633"]Hej jag har nu stött på ett problem med steam, eller ja. När jag trycket på ett spel så kommer "Preparing-to-Launch-rutan"

Steam installerat på hårddisk 1 & spelet installerat på hårddisk 2? Vanligt misstag om man har 2 hårddiskar, blir oftast mycket krångel då.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Förstår inte vad som riktigt är problemet med att installera DayZ, tog mig ca.10-20 minuter om jag minns rätt utan några fel.
Kan du skriva var det gick snett för dig?

Mvh

Fredrik

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av QRS5:

Förstår inte vad som riktigt är problemet med att installera DayZ, tog mig ca.10-20 minuter om jag minns rätt utan några fel.
Kan du skriva var det gick snett för dig?

Mvh

Fredrik

Det var ett tag sen så jag kommer inte riktigt ihåg alla "symptom" men jag har köp Combined Operations och problemet jag hade tror jag var att patchen aldrig blev rätt osv...Hur fixade du ditt DayZ? Körde du metoden med Sixupdater eller vad det hette eller la du manuellt i filer i mappen?

Visa signatur