Hardcore eller normal nu?

Permalänk
Medlem

Hardcore eller normal nu?

Behöver svar från er som spelat Hardcore i BC2 och både och i BF3.
Är det samma i BF3 att hardcore är mycket skönare som i BC2 eller är det helt annorlunda nu?

Är ju inte "lite" jobbigt när man skjuter t.ex. 2 sniperskott på under 100 meter och de fortfarande lever. Eller att behöva skjuta ett halvt magasin för bara 1 person. Att det 90% av gångerna känns som att man blir dödad av typ 2 rifle-skott medans man måste skjuta mycket mer själv (syftar mest på BC2 då jag inte hunnit spela BF3 så mycket men känns som att det är samma ungefär)

Känns som att pansarvagnar inte är speciellt värdefulla i "normal". Det tar typ alltid 2 pansarkulor att döda någon vilket är extremt jobbigt.
Varför ska det vara så lätt för bara 1 person att ta ner en pansarvagn (med tanke på att man överlever deras skott så enkelt)?

Jets och helikoptrar är väl det mest överlägsna att använda? Känns som att det borde finnas något mer AA vapen på banorna.
På nästan alla servrar jag spelat så är det alltid minst 1 som har typ 10-20 i K/D-R bara för att det är i Jet eller helikopter.
Är det verkligen så det ska vara?

Tacka vet jag AT-4 i BC2 om det kommer någon jobbig nötare i helikopter!

Sista frågorna:
Går det att få upp vapen-menyn i BF3 som när man trycker "enter" i BC2?
Går det att förstora chattrutan som i BC2 eller måste man ha den så liten?

Permalänk
Avstängd

Hardcore.
Spelar ingen roll vad andra säger.

Sista:
Nej.
Liten.

Permalänk
Medlem

Tack för input.

Permalänk
Medlem

Spela aldrig Hardcore, man dör alldeles för fort, krävs ingen skill what-so-ever, bara massa cod noobs som springer och håller nere knappen siktar inte ens, och dödar halva laget.

Det är 1 shot sniper i huvudet, 2 i body på Normal, vilket det ska vara. Har du skill så tar du HS = 1 Shot

Pansarvagnar är overall dom bästa fordonen i spelet.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Personligen kör jag alltid Hardcore, tar alldeles för många skott att döda nån på normal. Element of surprise blir helt värdelöst i normal då halva stan hinner uppfatta vart du är innan du hunnit döda den du skjuter emot.

SKill lvl är väl lika för alla som kör med samma regler oavsett det är hardcore eller normal.

Hardcore känns mer realistiskt tycker iaf jag, ett magasin ska räcka för att döda fler än en person. Kliver du in i ett rum och sprejar 3 pers i ryggen ska dom dö, på normal har du kanske lyckats skada alla lite, sen vänder dom sig om och mejjar ner dig.

Sen på normal har man juh 3D spotting, tycker iaf jag man kan klassa som enklare.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag både normal och hardcore men normal tycker jag har blivigt mer hardcore när det häller skada på vapen än tidigare battlefield.
vet inte hur det var i BC2 men BC1 var det extremt många skott som krävdes för att döda.
Om man kan sikta så dödar man lätt på normal i BF3.

Ang vad som är mest skill så spelar det ingen roll, alla har samma förutsättningar när man kör normal eller hardcore så man kan inte säga att nått är mindre skill än andra.
ofta brukar det vara sånna som endast spelar normal som gnäller på hardcore för att dom tycker dom dör för lätt. Fast det är engetligen deras spelstil som är fel.
Är man skilled så behärskar man båda stilarna så är det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Personligen kör jag alltid Hardcore, tar alldeles för många skott att döda nån på normal. Element of surprise blir helt värdelöst i normal då halva stan hinner uppfatta vart du är innan du hunnit döda den du skjuter emot.

SKill lvl är väl lika för alla som kör med samma regler oavsett det är hardcore eller normal.

Hardcore känns mer realistiskt tycker iaf jag, ett magasin ska räcka för att döda fler än en person. Kliver du in i ett rum och sprejar 3 pers i ryggen ska dom dö, på normal har du kanske lyckats skada alla lite, sen vänder dom sig om och mejjar ner dig.

Sen på normal har man juh 3D spotting, tycker iaf jag man kan klassa som enklare.

Håller med. Speciellt 3D spotting är ju verkligen en skum idé.

Skrivet av '[Molotov:

;12638592']Själv gillar jag både normal och hardcore men normal tycker jag har blivigt mer hardcore när det häller skada på vapen än tidigare battlefield.
vet inte hur det var i BC2 men BC1 var det extremt många skott som krävdes för att döda.
Om man kan sikta så dödar man lätt på normal i BF3.

Ang vad som är mest skill så spelar det ingen roll, alla har samma förutsättningar när man kör normal eller hardcore så man kan inte säga att nått är mindre skill än andra.
ofta brukar det vara sånna som endast spelar normal som gnäller på hardcore för att dom tycker dom dör för lätt. Fast det är engetligen deras spelstil som är fel.
Är man skilled så behärskar man båda stilarna så är det.

Väldigt bra sagt. Märkt att det är vissa typer som är rätt skenheliga som säger "go back to COD" o.s.v. och tror de är några äkta "BF3-hjältar", sedan har de exakt en COD-liknande stil när de spelar. Tycker det inte är så stor skillnad mot COD faktiskt.

Tycker dock det känns som att det behövs lika många skott i BF3 som BC2 i normal.
Något jag skulle vilja ha i HC som verkar vara av är 3D person view i fordon.

Permalänk
Medlem

Finns hardcore i bf3?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Vad menar ni med för många skott? I så fall måste ni sikta dåligt för de flesta gevär dödar på 4 eller 5 skott och vissa tom på 3 i normal. I tänks så använder man canister eller l/hmg mot infantry, tank shells är till för vehicles. Jag spröt båda ungefär lika mycket men jag måste säga att på cq64 så är normal lite roligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Felet är att BF3 har bullet hit registation som är så långsam att den som skjuter, hinner panga iväg bra många fler kulor än vad som behövs för att döda. Om jag skulle panga iväg 30 skott med en AK47 mot en kille som står stilla så hade säkert 10 skott av dessa hunnit slyga iväg innan personen som blir beskjuten hade märkt det på sin skärm. Den som blir träffad (dödad) märker bara de fåtal skott som faktiskt krävdes för att döda.

Ganska skrämmande att ett spel som är så populärt har ett så stort problem med detta. Hade samma delay funnits för 10 år sedan i CS 1.6 så hade det aldrig blivit något e-sport spel. Jag har för mig att det var likadant i BC2 så man hade ju hoppats på att de skulle lära sig med tiden...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Hardcore tycker jag är roligast men det är ju en smaksak. som alla inlägg ovan visar.
något som även border ändras är repar torch.
man borde inte kunna stå och reparera en p-vagn medans jag står och matar 6 rpg skott i sidan på den.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Felet är att BF3 har bullet hit registation som är så långsam att den som skjuter, hinner panga iväg bra många fler kulor än vad som behövs för att döda. Om jag skulle panga iväg 30 skott med en AK47 mot en kille som står stilla så hade säkert 10 skott av dessa hunnit slyga iväg innan personen som blir beskjuten hade märkt det på sin skärm. Den som blir träffad (dödad) märker bara de fåtal skott som faktiskt krävdes för att döda.

Ganska skrämmande att ett spel som är så populärt har ett så stort problem med detta. Hade samma delay funnits för 10 år sedan i CS 1.6 så hade det aldrig blivit något e-sport spel. Jag har för mig att det var likadant i BC2 så man hade ju hoppats på att de skulle lära sig med tiden...

Precis detta som jag tycker gör normal så konstigt för mig att spela, det var detta jag tänkte på men inte fick ner i ord

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Vad menar ni med för många skott? I så fall måste ni sikta dåligt för de flesta gevär dödar på 4 eller 5 skott och vissa tom på 3 i normal. I tänks så använder man canister eller l/hmg mot infantry, tank shells är till för vehicles. Jag spröt båda ungefär lika mycket men jag måste säga att på cq64 så är normal lite roligare.

Skickades från m.sweclockers.com

ja 4-5 skott tycker jag är för mycket iaf.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spela aldrig Hardcore, man dör alldeles för fort, krävs ingen skill what-so-ever, bara massa cod noobs som springer och håller nere knappen siktar inte ens, och dödar halva laget.

Det är 1 shot sniper i huvudet, 2 i body på Normal, vilket det ska vara. Har du skill så tar du HS = 1 Shot

Pansarvagnar är overall dom bästa fordonen i spelet.

Det är väl din högst subjektiva uppfattning, inget fel i det.

Jag personligen tycker exempelvis LAVen är överlägsen tanks. Framförallt om man kör med APFSDS shells.
Löjligt effektivt om du frågar mig.